Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 596 ggr
Loverabbits
0

Besviken på köpare.

Åh jag blir så arg! För ett tag sedan sålde jag två teddy pälsade lejonhuvade honor som så småning om ska fälla av till samma köpare. Allt lät helt perfekt hon hade kaninvana, en stor bur, hon skulle motionera dem i kompostgallerhagar flera gånger i veckan och hon skulle ge dem den pälsvård dem behövde.Hon är en tjej på kanske ca 15-16 men mamman var involverad i allt och det lät som det perfekta hemmet.

Jag förklarade verkligen för henne att ninerna skulle kräva pälsvård från en gång i veckan till sju gånger i veckan och hon sa att det just var därför hon ville ha långhåriga och att hon var införståd med pälsvården så jag sålde dem till henne. Någon vecka efter att hon har hämtat dem sms:ar jag henne och frågar lite saker bland annat om hon har borstat dem någon gång och svaret blir nej. Jag tänker då att pälsen kanske inte kräver vård än.

Några veckor senare ringer hon och säger typ så här: Jag har inte borstat kaninerna så dom har fått tovor, jag vet inte vad jag ska göra har du något tips?? Jag säger då att jag inte har något direkt tips? då jag själv inte har råkat ut för det här men att dom får klippa ner dom och sen borsta. Annars sa jag att dom kunde raka ner dem så att dom då kan ta hand om pälsen som sen växer ut. Men dom skulle prova köpa ett schampo som tydligen löser ut tovorna.

Jag känner mig så besviken och tycker synd om kaninerna. Det gör ont att ha tovor!

Var bara tvungen att skriva av mig.

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

Denna kommentar har tagits bort.
conejos
0

det var ju inte bra!

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Fridaaaa
0

Har man ett långthårigt djur så får man ta sitt ansvar, jag borstar min ett par gånger i veckan, har hänt att hon har fått någon tova men det är ju lätt hänt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Loverabbits
0

#2 Nej verkligen inte! Föresten lyckades jag att få till ett medelande?

LinneaJohaanson
0

Usch, det är så tråkigt när man får höra sådana tråkiga saker från köpare!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Loverabbits
0

#3 Ja, det är lätt hänt att djuret kan få någon tova men då nästa gång man borstar tar man bort den.:)

Men att man alldrig borstar om man har en långhårigt djur är riktigt elakt!

conejos
0

#4 jajamen!:)

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Inaarah
0

Usch så tråkigt! Har varit med om liknande saker..

Loverabbits
0

#7 Vad jag är duktig!Oskyldig