Ingrids utveckling i hoppning
Tänkte sätta upp ett litet inlägg, är så himla stålt över min lilla Ingrid :')
Fick henne i början av mars, en liten, översocial varelse som man inte kan låta bli att älska ;D Hon hade tidigare varit innekanin, och flytten ut blev lite väl hård för henne, hon förfrös sitt ena öra rätt ordentligt, så hon har bara 1 ½ öra ;D
Ingrid är väldigt knas, ibland undrar jag om hon verkligen har nått fel i huvet, haha. Men jag är bara inte van med att kaniner är såhär glada!
Men ja, tillbaka till ämnet, ska sätta upp 2 filmer; en från andra hoppträningen nånsin med ingrid, och en film från idag, då Ingrid - 6 månader gammal klarar en MSV bana galant. Jag tror väldigt starkt på denna lillla kanin, och tror hon kan bli riktigt duktig! :)
Film 1;
Ingrid 1
Ingrid hoppar där i början!
Film 2, från idag;
Ingrid 2
En annan av mina kaniner de första 30sek, Ingrid kommer in vid 0:30!
:)
Vad söt hon är när hon hoppat klart xD Duktig!

haha jaa, hon är lite speciell , haha 8)

Aw vad gulligt !
Ingrid kommer verkligen att bli en stor hoppare!
Och, du borde börja tävla Brynolf ! ;o

Hur har du fått de att hoppa så bra ? :o
haha ! :D
Hur ofta tränar du ? ;)
frågar samma som #4

#3 haha, har tävlat han en gång i MSV för typ en månad sen, men han var lat som sjutton oO Tränade han igår, han var helt sjuuk. har aldrig hoppat så bra tidigare :O Hoppade en 45-50cm bana, och han brukar typ MAX klara 35 x)
#4 & #5 Tja, det är bara att få kaninen att tycka det är kul, vissa kaniner passar som hoppkaniner, medan vissa tycker det är skittråkigt, men jag är rätt snäll, och låter dom busa emellan, brukar hoppa 1 bana - vila 5 min - sen kanske höja lite och hoppa igen - och sen är vi klara typ :P
Beror lite på men ungefär 1 gång / vecka :)
Vilken duktig liten skrutt du har! :D

Är superimponerad! Hur får man kaninen att tycka att hoppning är roligt?
Man ser ju att dina kaniner älskar det och riktigt söker sig till hindren, otroligt!
Åh, jag älskar Ingrids skutt! ;D Så underbara! :*
Väldigt duktiga kaniner du har! :D Önskade att min kanin var så XD
Börja tävla, dom va ju skitduktiga ! :D
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~
Haha, vad söta! ^^
Jätteduktiga!
Älskar Brynolfs hoppstil! :D Jättegulligt när han först ställer sig på bakbena och sen hoppar från stillastående :)
Mvh Linnéa
Hagalund´s kaniner - uppfödning av dvärgvädur, teddylöwen & dvärgvädur rex
www.hagalundskaniner.weebly.com

#12, haha jaa, han gör alltid så ;D
Jätteduktiga,älskar Brynolfs hoppstil så himla härlig :)
Ingrid var jätteduktig och snabb!:)
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Oj så duktig! 

#8, beröm, och lek däremellan är mitt bästa tips? :) Att få dom förstå att när dom hoppat får dom busa. Jag har också äldigt mycket ljud då jag hoppar, typ skriker "Braaa ingrid" , och man märker att det peppar dom, och att dom försöker sitt bästa för att göra matte glad ;D

Och tack alla som gett sig tid o kommentera, uppskattas verkligen :'D