Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 1829 ggr
breana
0

Raser som du inte vill ha?

Finns det några raser som du inte vill ha? Berätta gärna varför!

Tänk på att alla tycker olika :)

[Agneslundin]
0

engelskvädur för att jag inte gillar öronen :P

KaninenWilma
0

#1: Samma här, :)
Fast dom är ju ändå söta men öronen är lixom, vad ska man säga ? För klumpiga..

LinneaJohaanson
0

Större raser då ja inte har platsen och vill ha lite mindre kaniner. 
Som man kan bära runt lite mer på, Lilla tysk går utmärkt men större en så vill ja nog inte ha.
Skulle kunna tänka mig ev en hare men absolut inte mer.
Och inga vädurskorsningar!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

pigelina
0

njaa asså ingen jag absolut inte vill ha, men rex, lejonhuvad dvärgvädur och dvärgvädur lär jag inte skaffa som nästa kanin iallafall:P

Sen blir det endå så att jag kan bli sjukt kär i massa raser på utställningar endå;)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

bunnyheart
0

Jag skulle inte vilja ha:jätte raser, inte harar och inte engelsk vädur.

Varför: jag gillar inte stora raser med stora öron  ;P

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Kristall
0

Långhåriga raser (har haft en teddyvädur, aldrig mer..).

Engelsk vädur pga öronen (vill inte stöda sån avel).

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Djurlinnea]
0

Jag vill inte ha engelsk vädur pga öronen…Och inte jättar eller harar…Gillar inte storleken på jättar och inte formen på harar…

Tarja
0

Raser med stående öron, vädurar är helt enkelt min typ av kanin Oskyldig

Elina.
0

Engelska vädurar och teddyvädurar vill jag inte ha pga utseendet.

[Nalle-]
0

Finns många raser som jag inte skulle tänka mig att ha, av olika anledningar. Jag älskar kaniner som vill gosa, så alla raser som inte är särskilt kelsjuka går bort direkt. Skulle nog inte heller vilja ha en stor ras, pga utrymmet de kräver, men en angora är ett undantag Oskyldig

malinroth
0

oj det skulle bli en lång lista om jag skrev alla jag inte ville ha! Vill ej ha jätteraser eller stora raser, de flesta raserna pga storleken. Vill inte heller ha teddy då det verkar svårt att hitta ett fint exemplar och jag tror inte jag har nån kaninvakt som kan hålla pälsen tovfri när jag åker bort och inte kan ta hand om det själv. De flesta raserna vill jag helt enkelt inte ha för att jag hittat raser som passar mig bättre och dessutom tilltalar mig mer rent utseendemässigt.

De raser jag kan tänka mig är hermelin, lejonhuvad och angora. Fast jag menar verkligen inte tycker andra raser är fina! :)

[BonnieL]
0

Skulle inte vilja ha engelsk vädur, utséendet faller mig inte i smaken och precis som någon annan skrev vill jag inte stödja sån Avel.

Zvintos
0

Engelsk vädur gillar jag inte utseendet på.
Teddyväduren då jag inte vill lägga ner såpass mycket pälsvård som de kräver.

Denna kommentar har tagits bort.
Valkyrie
0

Tycker Engelska väduren är fin men öronen vill jag inte stödja i Avel!

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Peak303
0

Engelsk vädur här oxå, då jag tycker det e synd att den har så stora och långa öron för jag tror att den ska råka trampa på dom :S

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Papaya
0

Säger tvärtemot #8 Oskyldig Jag föredrar stående öron (gärna långa), hängande är inte min grej. :) Så engelsk vädur skulle jag heller inte vilja ha. ^^ Långhåriga kaniner går också bort, även om de är väldigt söta. Stora kaniner har jag inget emot, inte små heller. :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Lionella
0

Många som inte gillar de engelska vädurarna :P Jag gillar dem och vill bevara dem, men det är en annan diskussion. :)

Egentligen är de enda raserna jag absolut inte vill ha är hermeliner och dvärgharar. Gillar inte så små raser och inte heller att de är så extremt energiska de flesta av dem.

Jättar gäller för mig ;)

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

Sweetienin
0

Jag skulle inte vilja ha en engelsk vädur, av samma anledningar som redan nämts…
Skulle heller inte vilja ha en angora, eftersom det blir väldigt mycket jobb med att klippa dom osv…
Lejonhuvad dvärgvädur skulle jag nog inte vilja ha, jag tycker dom är supersöta och så (dom flesta) men dom är lixom inte min smak. Jag gillar mest korthåriga niner ^^

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Gulliver-06
0

Jag skulle aldrig i mitt liv skaffa en dvärgvädur.

Har bara träffat på elaka och bitska.

[Nalle-]
0

#20, Ojdå, då har du haft otur! Dvärgvädurar är kända för att vara otroligt trevliga och mysiga, men det är förståss individuellt. :)

Zvintos
0

#21: Kan ju varit korsningar också.
Har haft flera knepiga som varit just dvärgvädurskorsningar.
Mina renrasiga har däremot varit helmysiga, såsom dvärgväduren ska vara.

Lite OT dock. =)

Gulliver-06
0

#21, Det har jag också hört att dom är.

Tycker att dom är jätte söta men… Som jag skrev tidigare så har jag haft otur att träffa "fel" kaniner.

[bebba]
0

Skulle kunna tänka mig Vilken ras? som helst. Vet inte varför men för mig speler det ingen roll

Denna kommentar har tagits bort.
malinroth
0

Jag har också träffat dvärgvädurar som vart riktiga monster, speciellt under tonåren, både renrasiga och korsningar… Tror det finns små illbattingar inom alla eller iaf de flesta raser faktist, även korsningar för den delen. Men en aggressiv kanin är ju aldrig ett bra exemplar  för en ras oavsett Vilken ras? det handlar om.

emms
0

Jag skulle inte vilja ha någon hareras. :P Har hört att dom är lite stirriga och bitska. :)

Eller en engelsk vädur då jag tycker att det är hemskt att dom har så långa öron. :( Vill inte stödja det.

Emma

MajaL
0

Inte engelsk vädur, känns etiskt fel.

Tveksam till stora och extremt tunga raser över huvudtaget.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Linsenhejhej]
0

Jättekaniner (föredrar mindre kaniner).
Angora (pälsvård är inte min grej).
Hare (på grund av temperamentet).
Engelsk vädur (på grund av öronen).

[Nallegardenskaniner]
0

#10 Hm undra.. om det kan ha varit mina angoror som gjorde det undantaget ;)?

Hermelin skulle jag nog aldrig kunna ha. eller visst skulle jag. skulle kunna ha alla ;) men hermelin är nog den rasen jag skulle vilja ha minst.

lillaisa
0

Har lite dålig erfarenhet av dvärgvädur, så tyvärr blir det nog ingen fler sådan. Och, som många ovanstående, ingen med stora öron som eng. vädur, troligtvis inte heller någon stor ras, även om det vore rätt intressant att prova.

/Isa

[Linsenhejhej]
0

Jag vill tillägga hermelin, eftersom jag har träffat många hermeliner som är bitska, sura och tjuriga, därför vågar jag nog inte att skaffa mig en sådan ras själv. Glad

bunnyheart
0

#30 varför? Jag tycker Hermeliner är söta men har ett stissigt temperament och vissa har gigantiska utåtstående öron.

Jag är bara nyfiken varför :)

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

[Nallegardenskaniner]
0

#33 Tycker hermeliner inte är så trevliga. har träffat många elaka och bitska, sura, tjuriga osv.. ja det Linsenhejhej sa. vi hade samt några sånna när jag var liten och gillar dom inte alls.

bunnyheart
0

#34 aha okej ;)

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

lillaisa
0

#34 Vad tråkigt, min hermelin är hur go och mammig som helst:)

/Isa

[Nallegardenskaniner]
0

#35 yes box :)

malinroth
0

#30 nej jag har gillat angoror länge :) När jag var liten var det en familj på mitt kvarter som hade så fina angoror, dom blev tyvärr ihjälbitna av en hund dock :( Fast det har väl blivit mer och mer det senaste året att jag verkligen vill ha en egen men det blir nog inte nån förrän jag bor i hus eller så och har egen gård :) Fast man blir ju inte mindre sugen när man träffar dom!

#34 Bäst du inte är så mycket med Knut då, han är ju världens snällaste och underbaraste, så risken finns ju att du ändrar dig isåfall :P

[Nallegardenskaniner]
0

#38 haha frågade lilla Nadja (a)

usch jobbigt med att en vovve döda angororna i kvarteret :(.

Knut gillar jag faktiskt redan, han var snäll :]  ;).

malinroth
0

#39 hoppsan :) så det kan gå haha

Haha ok :P ja han är allt bra snäll min lilla grabb. Verkar ju som att det kommer lite fler hermeliner på träffen också, det vore skoj :)

[nataschaj]
0

Långhåriga kaniner försvinner! dem e söta men deras päls skulle jag aldrig orka  hålla på med.

Eng.vädur va ja tvyngen å googla på, gisses vilka öron å de kan inte vara så bra. Sådem går bort.

[Nalle-]
0

#30, Haha, du tror det va? ;) Haha, men det är klart! ^^ Särskilt din Nalle är ju helt underbar. :]

#38, Jag är inte heller så mycket för hermeliner, men måste säga att din Knut är en riktigt sötnos Oskyldig

[Nallegardenskaniner]
0

#40 ahaha jadu det kan det!;)

ja verkligen :)  det vore det haha, har ju som inget för hermeliner men dom jag hade var intee dom snällaste precis haha (a) dom bets o höll på. men knut visade ju motsatsen så (a)

#42 haha ja självklart TROR jag det ;)

ja nalle är bäst haha lite ego.. (a) :]

poesi
0

Oj, det är flera raser som jag inte skulle vilja ha, av olika anledningar.
Engelsk vädur skulle jag inte vilja ha, av samma anledningar som redan nämnts.
Sedan skulle jag inte vilja ha någon jätteras, mest pga. utrymmet de kräver.

Horisonten
0

Jag älskar verkligen vädurar och deras underbara temperament så inga uppåtöron för mig då jag nöstan alltid blivit biten av varenda en. Tycker att storleken på en dvärgvädur är lagom också, så ingen hermelin eller jätte. Fast nu är jag helt fast på teddyvädurar så det är dom som gäller! :)

Jetaime
0

Belgisk hare, harkorsningar, dvärghare. Är inte så jätteförtjust i harar, men man ska aldrig säga aldrig. Det är absolut inte kaniner jag "hatar" :)

malin--a
0

Engelsk vädur, belgisk jätte, dom flesta jätteraserna. Är mest för små kaniner :P

♥

Jennymaria
0

Alla raser går utmärkt, så länge det är en trevlig kanin som trivs med mej och gillar sällskap&kel…. :-)

minkaninester
0

Lejonhuvad kanin. 
Dels tycker jag inte om rasen sådär jätte mycket.
Sen har jag bara träffat på ett fåtal lugna, resten har varit stirriga.

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

alwiz
0

Vet faktiskt inte :P

Hermelina
0

Jag skulle inte vilja ha en lejonhuvad kanin. Tycker teddysar är mycket finare, med jämn päls över helakroppen.. :)

Sen kommer jag inte skaffa hermelin/hermelinblandning igen.

Aldrig engelsk vädur eller en stor hare som är jätte stirrig xD

Billikanin
0

Jag har väl ingen speciell ras som jag inte vill ha, däremot skulle jag aldrig vilja ha en riktigt stirrig och stressig kanin, som är så där väldigt "på" om ni förstår vad jag menar. Gillar de lugna bättre! :)

Wellcraft
0

Dvärgvädur vill jag inte ha.

Ogillar hängöronen och tycker att dom är för lugna och gosiga, det är roligare med lite action - som finns i hermelinen!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund