Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 4909 ggr
Friheten
1

grizzlybutiken..avvisad :P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Va inne i en grizzly butik härom dagen. Vet va dom flest här inne tycker om djurbutiker. men dessa kaniner säljs som "dvärgkanin 250kr" inge mer info.. fanns hermelin och Dvv.

Dessa bodde i denna märkliga men stora (eloge!! för det ) akvarium/bur/hage av glas..

Med dessa 4st kaniner bodde 3st marsvin oxå..alla dom marsvinen va inne i trähuset till höger..måste säga att ingen av dessa djur va riktigt pigga.. kaninen på huset somnade o trillade av huset när vi va där o landade på skallen typ. såg inge kul ut..

Noterat är att burarna va inne i ett eget rum.. instängt. va riktigt varmt i butiken.. vågar inte tänka på hur varmt det va inne i rummet…

"Behöver ni hjälp?" köpa kanin kanske?  :))

"nej tack! inte vi som behöver hjälp det är dom stackarna därinne som behöver hjälp!

"ööööh vad menar du??

"är du med nu?.. nr1 fixa vatten.. nr2 ge dom HÖ inte halm. nr3 bland aldrig marsvin o kaniner nr4 ventilera rummet det är imma på ruta tom.. nr5.. )   avbruten..

"ööööh  jag måste hämta butikschefen..(guulp  rött ansikte)

"Gör det du."

15min senare

"Hej hade du åsikte ang våra kaniner..??

"Japp nr1 fixa vatten.. nr2 ge dom HÖ inte halm. nr3 bland aldrig marsvin o kaniner nr4 ventilera rummet det är imma på ruta tom.. nr5.. ) avbruten IGEN!

"jag måste tyvärr avvisa dig från butiken.."

"Sure!! ill beeee baaack!

Så kan det gå ibland! :))

Tveka aldrig att säga ifrån.. Våran skyldighet som kunder!

Friheten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bild 2… samma historia i denna "bur"

Friheten
0

http://grizzlybutiken.se/rad/smadjur/68

råd o tips? my ass :P
Nä länka till kanin.ifokus.se istället mitt bästa tips? iallafall

Hipptipp
0

Var med om typ samma sak för några dagar sen när jag, hugochip och nellachilli gick i stan och skulle kolla i en djuraffär.

Det vi får se är 7 stackars kaniner sitta i en liten bur med skitit vatten och råtter med helt sönder tugade öron. Man var tvungen att kolla över burarna till råttorna för man kunde inte se genom glaset för all smuts. Det var desutom jätte dålig luft där inne och luktade unket.

Jag frågade varför kaninerna hade en sån liten bur och han bara, jaja ska flytta ungarna när de slutat dia. Suck, de där ungarna va bra mycket större än sex veckor det kunde vem som helst se.-.-

myolivia
1

i grizzly butiken i norrköping har kanierna & marsvinen det jätte bra.
olika burar för marsvin & kanin.

dom är pigga & glada.
får rent vatten, dom har som glas burar men på ena sidan är det kaller & på andra sidan är det luft hål ;)

Johanna-Larsson
0

Stackars kaniner, vad ska du göra nu? :)

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

Friheten
0

Naa det är påpekat iallafall..  Det är det viktiga, sen får man väl dyka in som en överaskning . . .   finns inte SÅ mycke man kan göra.. allt är ju lagligt typ.. men långt ifrån ok.. det är vi som kunder som MÅSTE säga till när det ser fel ut.  utan "oss" har dom ingen butik.

[Folee]
0

i dom flesta djuraffärer har djuren helt okej. brukar ju följa med skötselråd och de som jobbar där brukar ha god hand om djuren. Man får ju tänka att de har det rent och fint, vatten, mat.. men det vore ju bra om dom inte blandade kanin och marsvin. och värmen och vattnet!

paow
0

i dom flesta buktiker, håller nog inte riktigt med om det.. för jag har dessvärre aldrig sett någon djuraffär med djur som är helt okej. Och jag har varit på en heldel. Men det finns säkert många som sköter djuren där bra. Men om man kollar mer i "grunden" så är det oftast inte så bra som det ser ut. T.ex de säljer, kaninern alldeles för tidigt så de inte ska hinna bli för gammla, då tar  de bort dem. Har kollat upp sånt här just med djurskötsel på djuraffärer. En jag köpte en kanin av  fick jag reda på sålde resten av kullen till en djuraffär, då var ungarna 5 veckor, och hon berättade att de fanns en del att rätta sig efter innan man fick sälja kaninungarna till butiken.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

SimsBrooke
0

Är det där i Örebro/Marieberg?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Kickan90
0

Jag tycker inte om hur djuraffärerna har sina kaniner, tycker att de har alldeles för små utrymmen.

Hmm…hade nog ringt djurskyddsföreningen om de gör så här du har ju din åsikt att säga om kaninerna mår bra eller ej, du är ju deras kund!

vet inte riktigt heller om det hade hjälpt att ringa dom men hade gjort det för djurens skull :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

paow
0

#10 precis, det har flera kaniner, och ibland marsvin tillsammans på alladeles för liten yta.

[YrIPannan]
0

i vår grizzlybutik i helsingborg ha kaninerna det helt ok! :) Det är ju inget långvarigt hem för dom ändå.. Klart dom ska ha det bra och så men dom klarar ju det..

spiritedaway
0

anmäl om det är dåligt. Då får butiken nåt att verkligen tänka på.

Emmy
0

Det värsta var ju att höet/halmen satt i en hållare! :O Det är ju förbjudet till marsvin. :O

Chieko
0

TS: i vilken stad var du? Om fler går dit och kollar och påpekar bristerna kanske det händer något!

#3 Tala om för honom att djur inte får födas upp i djuraffären så om de fortfarande behöver vara med sin mamma ska de bo någon annan stans!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Kickan90
0

#12 jag hade inte velat att mina kaniner skulle bo i en djurbutik, tycker att grizzly i helsingborg också har försmå utrymmen.

Vem vet vad dom gör med kaninerna som de inte kan sälja? :O nä usch hade aldrig sålt mina kaniner/kaninungar eller andra djur dit :S

Medarbetare på

[YrIPannan]
0

nej, men man säljer väl inte dom dit, det sa jag inte :P Men dom kanske kan tåla det och sedan komma till ett riktigt bra hem. Klart jag tycker det är för små utrymmen och sådär, men det hade väl inte varit bättre om dom inte haft något hem alls eller ett hem där man inte bryr sig om den-.-

LinneaJohaanson
0

Kan du inte gå dit, ta lite fler kort och sen anmäla? Har en kompis som gjort så mot en djuraffär

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Kickan90
0

lite OT #17, jag sa inte att du hade sagt det -.-'
Men det finns ju dom som säljer sina djur dit.
Det är fel att köpa från djurbutiken, du vet inget om djuren och de säger inte så mkt om just den kaninen, bättre att folk köper en kanin för samma pris hos en uppfödareGlad

De finns ju dom som tar hand om "hemlösa" kaniner, varför inte ha kaninerna där eller att djurbutiken har någon slags säljning "utanför" butiken där de kan bo i större utrymmen :)

Men TS försök ta lite flera bilder eller filma precis som #18 rekomenderade då har du ju bevis :)

Medarbetare på

RebellLicious
0

jag hade anmält det till polisen, eller vilka det är som har hand om djurfrågor idag

paow
0

kaninerna säljs från privatpersoner till djuraffärerna, när det är på tok för småa att skilljas från sina mammor. Sen om det inte säljs medans det är småa och ingen längre vill ha dem tar det helt enkelt bort dem. Sen tror jag inte att de får så mycket ompyssling? för det är iallafall helt skräckslagna om man går in till dem, och det är itne en kanin/marsvin som mår bra.