Hjälp med färger
Hejhej!
Nu ska jag snart fixa härstamningsbevis till Twilight - kullen så tänkte bara kolla så jag har rätt om färgerna.
Jag tror då att det ska vara en madagaskar, en blå, en svart och en siames (?)
Rätta mej om jag har fel
Ungarna är även till salu nu v.27 om det finns någon intresserad, och dom finns i Halland.
Kramkram

Tror att detta stämmer ja:D!
Jag skulle säga att det var så iaf^^! Fast den blå kanske möjligtvis är zobelblå:)? Har du någon mer bild på just den^^?
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Av det jag ser så skulle jag säga zobel blå, då han/hon ser ut att ha mörkare tassar, öron, nos och svans:D!

#6 ja den har han. Så då är det zobelblå? (:
Tack så mkt för så snabbt svar.
Siamesens färg heter Zobelsiames blå :)
Emma

#7 Japp, då är den zobel blå:D!
Hahah, så lite så:).. Glad att man kan vara till hjälp ibland iaf:D
Jag tänker varken säga bu eller bä gällande den blåa.
Det enklaste är om du tar en bild på denne utomhus, då blixten kan förvränga färgerna ibland.
Jag ser ingen madagascar? den är väl isabella?
#11: Med tanke på att slöjan är mer askgrå än blå, är det troligen en madagaskar.
Jag tycker då det ser ut som en madagaskar.
På min dator är slöjan helt klar blå…
#13: Och på min solklar askgrå. 
Det allra enklaste är som sagt om du tar bilder ute i solskenet, så kan vi ge exakta svar på vissa. =)
Skicka kaninen på posten så kan vi kolla live 
Jag tycker kaninen ser isabella ut på ena bilden, och madagaskar på den andra. Som Ninni säger så ar det nog lättast att ta en bild ute i solljuset! :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Jag tycker också det ser ut som en isabella. Söta var dom iaf :)

Den "bruna" är iafl madagaskar det är klart nu.
Den blåa enligt beskrivningarna så ska den nog vara zobelblå.
Men den vita? var den siames?

#18 Den vita är helt klart zobelsiames blå ja^^!

Jag tycker att det ser ut som isabella, men det kan vara svårt att avgöra nyanser på bilder. Ta en bild utomhus i dagsljus men inte direkt i solen. Bäst resultat blir det om det är mulet :) Kolla även ögonfärgen.
Hur ser stammen ut? Jag tycker att siamesen ser ut som blå sallander, men finns det siames och zobel i stammen så är det nog siames :)

Tyckte också det var lite åt isabellahållet, men det är ju svårt att se på en bild.
#20 Blå sallander? Sallander är en ras. Och dom är inte blåa. Den är zobelsiames blå. Har själv en kanin i den färgen.
Emma

#20 Sallander är visst en färg med chinchillaanlag och två gulanlag men utan viltanlag, finns även blå sallander.
#23 Gör det? :O Har alltid trott att det bara har varit en ras :P Hur ser den färgen ut på en dvärgvädur t.ex.? :)
Emma

#22 Sallander är en madagaskar som även är chinchilla. Chi-anlaget reducerar gult pigment och bara slöjan blir kvar. Har den genkoden achi_ bb C_ dd gg så blir slöjan blå. De är väldigt lika siameser. Det är många chinchilla- och zobelfärger som är svåra att skilja från varandra.
Tex.
chinchilla - viltzobel
schwarzgrannen - viltsiames
sallander - zobelsiames

Tomtens Kaningård har dvärgvädur i färgen sallander. http://tomtens.kaningard.se/
#22 Inte borde man säga emot Jossan inte, hon kan utan tvekan mest om kaninfärger på hela forumet! :)
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#27 Haha, tydligen (A) La inte märke till att det var hon ;)
Emma
#28 Haha, ibland misstar man sig! :)