Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 2115 ggr
[sstorm]
0

Chin eller viltfärgad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått en kull där de skulle bli chinchilla och viltgrått, men nu så är de så att de nu ligger även bruna ninisar i boet :) (chinchilla mamman bärde dolt)

Så nu undrar jag hur jag ska se vilka som blev chin och vilka som är vilt…? :)

[sstorm]
0

Anema
0

Va lustigt. Jag hade en unge som såg precis som den bruna när den var liten. Jag trodde det var havana. Men sedan när ungen blev äldre och fick mer päls. Så visade det sig vara en Madagascar. ;)

[sstorm]
0

#2 madagascar är de inte kan jag säga helt säkert

Anema
0

Nej okej :) Men den såg i alla fall exakt ut så där!

Lycka till med kullen, alltid kul med ungar  =)

Linnet
0

Dom svarta är chinchilla eller viltgrå, dom ser likadana ut från början, men efter ett tag ser man vilka som är vilka, dom andra blir väl viltgula skulle jag tro. Brukar själv få både chinchilla och viltgrå i samma kull och från början syns det ingen skillnad men allt eftersom pälsen växer ut så ser man det.

#2 Madagaskar kan det ju inte vara då den är vit i öronen=viltfärg

[sstorm]
0

#5 viltgul?! de är solklart bruna kaniner och ingen av föräldrarna har något gulanlag…

Anema
0

#5 - Men alla ungar är väl rätt ljusa i öronen i denna åldern? Eller har jag helt fel?

Jag tycks se lite gula strån på den ena "bruna". Men det kan ju vara svårt att utgå från en bild.. ;)

[sstorm]
0

#7 nej, de är ljusa innuti för att de är viltfärgade och ja, den ena bruna har gula strån för den är viltfärgad :P

MajaL
0

Viltfärgad.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Linnet
0

#6 Menar du viltbrun då eller?? Hur vet du att inte föräldrarna har nåt gulanlag då?? Vad har föräldrarna för stam. Alla kaninungarna är ju viltfärgade, även chinchilla är ju en viltfärg och både chinchilla och viltgrå, ser svarta ut från början, men har vit/ljus mage och vitt i öronen. Vet inte vad dom bruna kan vara för färg, men det kan ju vara viltgul, viltisabella eller viltbrun (fast viltbrun ligger på havanaanlaget och då skulle dom behöva ha två havanaanlag)

[sstorm]
0

#6 som jag skrev där upp skulle de bli bara viltgrått och chinchilla, men min chinchilla hona bar brunt dolt. Pappan är väl beprövad i Avel och har aldrig gett gult han är själv en havana med vit rö anlag, därför kan de förekomma chinchilla.

Frågan är, är de brun chinchilla eller viltbrun, fög någon slags brun är de….

Linnet
0

#11 OK men då formulerade du kanske frågan lite fel eller så fattade jag fel. Då betyder det ju att dom bruna är antingen viltbruna eller brun chinchilla och dom svarta är chinchilla eller viltgrå.

[sstorm]
0

#12 japp, de är 1 viltgrå 1 chinchilla och 1 viltbrun ( till vänster på bilden) men vad är den andra ungen? ;) Är den brun chin??

Linnet
0

Den kan vara brun chinchilla. Det kanske blir lättare att se när dom blir större och pälsen har växt ut mer.

[sstorm]
0

Mysteriet är löst :) De är en viltbrun & en brun chinchilla som jag trott från början :)

Fatma
0

#15 Stort grattis! Det var väl det du hoppats på? Glad

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

[sstorm]
0

#16 ja, i 2:a generationen ;) nu blev de i fösta, helt otroligt!