Död unge i magen?
Jag har en väninna vars kanin parades för ca 43 dagar sedan. Det verkade inte bli några ungar, men nu har hennes hona börjat boa (på ca dag 41) med massor av päls. Verkar annorlunda också. Liksom "knorrar" (som mina brukar göra efter de fött). Honan har plockat av sig mkt päls både under magen o på sidan. Var tydligen lite tjock för några veckor sedan o ägaren tyckte att hon kände fosterrörelser. Ej första kullen. Honan söker också mkt kontakt o vill bli klappad hela tiden. Känns nu smal, men ev någon "knöl" känns i magen, dock mkt svårt att känna om det är en unge.
Hon frågade mig om råd o jag frågar här då jag inte har tillräckligt mkt egen erfarenhet. Vad göra? Avvakta, veterinär? Vad händer om hon inte får ut den, blodförgiftning eller?
Tack på förhand!
ps: Inget blod eller andra tecken på honan som tyder på att det skett en förlossning..
Skulle tro att hon är skendräktig?. Det borde visa sig innan om ungarna var döda. :)
Emma
Kollat igenom hela buren?
Annars säger jag nog som emms.
Håller med de två ovanstående. Kolla igenom hela buren!
Hon (vi) har kollat igenom hela buren, inga ungar… Vi utgår från att hon är skendräktig?, tack!