OT Stulna bilder på s.s 4
Det blev så många trådar på 3.an så:
Jag är medlem på s.s och jag vill bara tipsa er om en sak ^^ SKRIV PÅ BILDERNA! :) Över hela bilden erat namn eller hemsideadress, då blir de ointressanta att stjäla :)
P.s Jag snor inte bilder >.< Men jag vet att vissa små skitungar gör det, även med min bilder…
Och komihåg att du själv måste anmäla dina egna bilder som du fotat annars tar dom inte bort den ;)
-' Rebecca Johansson
putt
-' Rebecca Johansson
Dom måste ta bort dom, eftersom alla inte kan vara inne och kolla och maila. Däremot kan man prata med fotografen (=ägaren av bilden), ta en skärmdump (=print screen) och kasta på crew. :)
#2 När jag anmäler dem så säger dom att bildägaren måste anmäla >.<
-' Rebecca Johansson
#2 Smäll dom på käften? ^^
Well, det ska inte vara så iaf. En bildstöld är alltid en bildstöld.

Men så äre Tixy, eller så ska man ha bevis att man tagit den.
Typ jag sa att en fanns på Google en gång, då skule dom ha en länk till jus den bilden på google! *suck*
#5, men det är väl inte så konstigt att de vill ha bevis på att bilden är stulen ? ^^

Hur mailar man till skitungarna privat? alltså inte genom GB.
#5 Men då är det ju bara att maila uppfödaren/ägaren/fotografen, be om deras åsikt osv, och print screena det och sedan skicka det. Alternativt ge crew mailen till uppfödaren/ägaren/fotografen. LITE får dom allt göra själv, när dom sätter sig i den sitsen. ^^
Har redan anmält den, men tack iallafall! :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#10 ok ^^ :)
Men skriv på bilderna ;)
-' Rebecca Johansson
Men skriv på bilderna ;)
-' Rebecca Johansson
Herregud!!
Jag mailade crew om en bildstöld, jag skrev:
_Den här bilden är stulen från mig. Jag har både fotat bilden, och äger kaninen.
Ta bort bilden snarast möjligt!
Mvh Martina.
_
Supportsvar:
vad ja kan se så ser ja ingen bild.
har du bevis på att du har tagt bilden?
vad heter kaninen som ha bilden, och var har hon fått bilden ifrån.
annars så är den borta för ja värkar itne kunna se den.
Seriöst?? Ofta det är en vuxen människa som har skrivit det? Så skriver man inte!!
Solbackens kaniner
#14 Värkar? Vart har h*n ont?? xD
Seriöst, lät inte som en vuxen, eller så har den dålig svenska..

#14: HAHAHAH! Förlåt mig, men det där var det löjligaste jag nånsin sett. Det kan omöjligen vara en vuxen som skrivit det där. HA x''')
putt
#14 Hehe, till och med jag stavar bättre :P
putt
#14 Vem svarade på den? O.O Det verkar väldigt skummt eftersom jag har anmält mina bilder 1000 ggr och aldrigt fått ngt svar som detta o.o xD
-' Rebecca Johansson

Jag heter MarHai och Djurtok på ss.
Tack, ska genast anmäla bild #23!
Solbackens kaniner
putt
Man blir ju riktigt förbannad! >.< Himmla skitungar…
-' Rebecca Johansson
Jag hittade en bild på Filippa som var såld till en från stallet Walrozz. Är det hon filippa på KIF som har stallet Walrozz lr?

33# Flippa på kif har ägt stallet Walrozz och¨lagt ut bilder på Filippa, men nu äger jag Walrozz :) Så dom är inte stulna
MarHai´s bild.

Iram´s Sabian

små kråkbackebebisar.

http://www.blocket.se/vi/15791521.htm?ca=6_s
På första bilden är Tribes Troy!
Vad jag vet är han inte en fransk vädurshona. =S

#36: Det där var .. skumt. Ja det är ellis kanin.
Ännu en stulen bild jag vet kommer härifrån.
Je´taimes.
Flora ägs av _magistallet_

Denna bild finns lite överallt på stallet.
Kolla under "dvärgkanin", så ser ni flera stycken!
Miss Julie ägs av Souvenir

Ser bekant ut.
_Flower ägs av Mandis_95_mandis
_
Tycker detta är jätte bra att ni har koll ;D
Ska skriva på mina bilder hädan efter. Var för väldigt aktiv på s.s men nu har man inte tid eller ork längre ;)
Bilden i nr #39 finns även på en till kanin:
Hopsan ägs av _elin_97_
OBS! Det finns ett nytt s.s fast på engelska som heter www.mydreamstable.com.
Bara så ni vet :D
-' Rebecca Johansson
P U T T
Med vänlig hälsning,
Jenny
oj, såg det va många som hade hittat mina bilder :@ åhh.. bara för det ska jag gå in och anmäla dom allihopa, om dom inte har tatt bort! VAD sur jag blir :O:O:O:O:O
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Är detta värkligen OT ?
Jag tycker inte det eftersom det handlar ju trots allt om kaninbilder. våra kaninbilder
jävla ss.

Oj det var många stulna bilder och det finns nog mera. Viste inte att det var så många som snode bilder härifrån.

det sämsta är att på s.se kopierar dom oxå bilder av varandra , så på en dag kan de finnas över 10 bilder av samma kanin ..
#46; Den är min! >.<
JÄVLA UNGAR! Gah
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#49 - Jaa, tyckte väl att jag kände igen. ;)
Not your mom, not your milk.
Bilden är borta, och användaren som snodde bilden blev borttagen :]
Förutom det fick stallet.se grabbarna en lång utskällning om att de inte kollar upp bilderna tillräckligt bra, och självklart vågar dom inte ens svara :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH :@:@

Uss uss uss… Dumma medlemmar.____.
Jag har väldigt stor erfarenhet av stulna bilder där, de stjäl bilderna från en kanin som jag har gjort och laggt upp på en annan, helt otroligt >.<
Min pappa ringde till Egmont (som äger stallet.se) och skällde ut dem efetersom de GODKÄNNER stulna bilder.
Men egmot ringde till den som tar hand om bilderna på stallet.se och lite annat (Susanne tror jag att hon heter)
Hon blev utsälld av Egmot och jag hoppas att de kollar på bilderna innan de godkänner dem :)
-' Rebecca Johansson
Men hur ska dom kunna veta om bilden är egenfotad eller stulen?
Solbackens kaniner
#33 Jag tror att Jennie104 äger stallet Walrozz ^^

åå ja är glad att ingen snott mina bilder :) än så länge iaf ;s
Ååh så arg jag är!
Imorse gick jag in på sidan, hittade en sida som hade tre bilder på mina kaniner. Anmälde de till supporten.
Nu när jag loggade in så hade supporten svarat, dom hade tagit bort bilderna.
Bra tyckte jag, och gick in på det stallet som hade snott bilderna.
DÅ HADE DEN J*VELN ERSATT DE BORTTAGNA MED NYA, FRÅN MIN HEMSIDA!!!
Solbackens kaniner
#58 :@ j*vla nötter..
>.<
Dom borde ta bort hela stallet, som dom gjorde förut!
Tror dom verkligen bara att ta bort bilderna räcker?
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Nej, inte min, men känner ägaren.
Solbackens kaniner

Hur gör man så att man kan kopiera från sidan? Jag har hittat Tejoos föredetta nin som nån äger här på kif nu, rexhonan molly.
Har namnet ängla där och "ägs" av Ung_stallet_

#64 Molly! *arg* (jag äger henne) Ska kolla upp det..
Mvh Sigrid

Kollade på bilden, hon var sig inte lik! Men i alla fall, jag kan inte anmäla, pm:ar Tejoos om det så hon kan göra det ifall att hon inte läser detta.. Tack för, öhum, tipset! Eller, ja.
Mvh Sigrid
#63 Ok!
#64 Jag klickade upp bilden, markerade den och tryckte Ctrl + C. Har firefox.
Hannas antar jag
Oliver och Theo ägs av golden_beach

NinniHs, men kan tänka mig att du har gjort och sålt kaninen då den heter Rosenknoppens? Aja, lägger ut den här iaf..
Rosenknoppens Fever ägs av __isabelle__

Alfred!!!
Delilah ägs av Olddays

#69: Stämmer bra det. =)
Har gjort och sålt kaninen, så den bilden är tillåten.
#54 Jag menade mer mina bilder som jag redan har på den hemsidan. Det står lixx COPRYIGT BY *****
Så om något annat stall laddar upp dem så är det väl nästan självklart att dem är stulna.
Men SKIRV © PÅ ERA BILDER!!!
Då stjäls oftast inte bilderna ^^
-' Rebecca Johansson
Jag har hittat flera av mina blider där, där man ser stämpeln. Dom bryr sig inte.
Solbackens kaniner
#71 Så bra =)

Dessa känner jag igen
Camigo - Shettz
Kex - DRF
Hittat en nin som jag inte vet om ägaren är medlem här, men jag sätter ut en då. Kaninens riktiga namn är Pyret´s Alfons.
PÅ stallet heter den jojjo - trollz_club
#75 Tyvärr kommer man (iaf jag) till stallet.se:s startsida… :/
Försök att klicka upp bilden, markera den, trycka Ctrl + C och sedan klistra in här. Funkar för mig, men jag har Firefox och vet inte om det funkar i andra webbläsare.

Kan denna vara från Agda??
Lexus ägs av Bunnylifes

Vet inte vems det är, men den finns med i en artikel här på sidan. Förmodligen kommer bilden från någon uppfödare? Slänger in den här ändå!
Felix ägs av Nosmoln

Och denna kommer väl från Louise?
Pelle XD ägs av Snob

Den här har jag också sett här på KIF, finns nog med i ngn artikel.
Kyrkelidens ?
Tim ägs av Lillatippis
#78 Den bilden finns även som Sussi ägs av Tanya95

Jappo?
Pomkings My Boy ägs av Sensli

Det här vackra paret känner jag mkt väl igen!
lill-jarvens hubbe o malinroths lilo !!
Croziers sandra ägs av Apa_apa_apa
Kommer inte denna från skanorskaniner?

Matrix ägs av **Smulansmulan
**

#76 hum det funkar inte alls för mig att markera…
#86 Har du explorer?

#87 japps det har jag.. bilden går inte att markera och den försvinner när jag försöker.
#88 Okej. Jag har ju firefox så det kan ju bero på det.
Men om du trycker ctrl + A ? Då brukar det markeras. Du kan ju testa =)
#79 är inte det där lisa lans kanin??
#90 Ingen aning? Tryggur?

#90 #90 ja tkr inte de liknar hennes kanin ;s men kanske xD va ju länge sen ja såg han så :P
#78: Jo, det är min bild. Gissar på att dom flesta som har den på stallet.se har snott den härifrån kif sedan den vann månadens kanin tidigare.
Men jag orkar inte lägga energi längre på alla dessa från s.s som snor kaninbilder från mig. Jag har gjort det jag har kunnat på hemsidan med copyright skydd och märkta bilder, snor dom ändå därifrån eller från något forum jag lagt upp bilderna så känns det som "so what?!?". Hellre då att småflickorna snor bilder från nätet på söta kaniner och säger att det är deras än att dom går och snattar i affärer (fast det är ju inget som säger att dom inte kan göra både och, men sitter dom mycket framför datorn vid s.s så lär dom nog inte ha tid till att snatta i affärer).
Men hade det varit någon hundbild dom snott av mig så hade jag nog reagerat, då hundarna är mina vänner (mer än vad kaninerna är), och snor någon bild på ens egna vänner så reagerar man ju
(fast iofs så orkar jag inte gå igenom hundbilderna på s.s så det är ju hugget som stucket för min del
).
/en skrivglad Agda på nattkvisten, som råkade få till den sista texten kursiv och inte fick bort det
plus att hon brukar lite smiles - trött och knasig är rätta beskrivningen av henne för tillfället.
#93 Ok =)

93# NU JÄVLAR >.< Ska fan mörda ungen !!
#95 va? det var ju agda som skrev det där?
Hon menar nog #83 :)
Solbackens kaniner
#97 oj, haha:D det tänkte jag inte på ^^

Ebba på stallet Connes_stall1 & Crash hos Arabfronten. Har samma bilder båda två, men vet inte vem som är "ägaren" till bilderna och om det ens är någon här, men verkar lite misstänkt… Edit: Även Stampe hos Muchroom har samma bild. Kom nu på att bilderna kan vara från bildbanken, sedan så finns den här bilden också överallt, men kan också vara från bildbanken…
Nu är jag ARG! Kan de inte gå ut och fota sina egna kaniner istället för att sno!? Det tar ju ffs lika lång tid!!
Någon som följer med och skäller ut de små barnen!? 
JAG BLIR GALEEEN!
Visst, jag har inte hittat mina kaniner där än men de behöver ändå inte sno! 
puttar upp denna igen blev medlemm igen då jag såg en diskussion på annat forum hittade några bilder
malin ägs av Horsesgirlsis
Martinas
![]()
Eftersom datorn inte gillar mig och jag inte gillar den just nu så gör jag nytt inlägg
Det finns 5389 sidor med "dvärgvädurar" ungefär

Först JA, det är hemskt att de tar bilder fast man uttryckligen har sagt ifrån att man inte vill. Och JA, det är förbjudet att ta bilder utan att fråga.
Men vad gör det att de tar bilder? Det är barn det handlar om. Ett oskyldigt nöje för dem som kanske inte kan ha egna djur. Jag vet att stallet.se tjänar pengar på dessa barn, men det är liksom en annan diskussion.
På min sida har jag skrivit att det står vem som helst fritt att ta mina bilder och även använda dem på sidor som stallet och liknande. Jag borde förstås sätta min logga på alla bilder för att få lite gratisreklam, men jag tar och lägger ut så många att jag inte har orkat ta mig den tiden… Att bilderna finns där är inget jag har ont av på något sätt. Jag hoppas att det lockar in intresserade på min sida och kanske läser de även skötselråd och annat och skaffar sig lite kaninkunskaper på köpet. Och den dag de får köpa en egen kanin kanske de kommer till mig
.