Rex-holländartecknad.
Är rex godkända i holländartecknat?
Har sett en hona jag är intresserad av som är holländar tecknad med blå ögon. Inte så vidare bra tecknad skulle jag tro men sugen är jag ändå…
Älskar holländarteckningen men är inte lika förtjust i rasen.
Blev lite fundersam eftersom den enda info kan jag hitta är att Rex är godkänd i alla färger utom viltröd, gulröd, rävröd. ljusblå, gråblå, ljus gråblå, järngrå och mörkgrå.
Det står inget om teckningar eller ögonfärger.
Någon som vet?
Att umgås med djur är att vila sin själ
Du är säkert på att den inte är wienertecknad? holländare får iaf inte ha blå ögon

Villans?
Hon är otroligt fin, dock feltecknad om man änns kan kalla det för holländsk.
Ser ut som en svart winer bara..
men holland är godkänt =)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Funderade på det med, det borde den nog vara va? Visste inte vad som gällde riktigt, lär mig så mkt jag kan hela tiden men ibland kommer inte allt med.
Är sugen då jag älskar både teckningen och blå ögon men samtidigt vill jag ha utställningsbara kaniner och då funkar ju inte wiener…
Båda föräldrarna är svart dalmatiner men jag vet inte vad som ligger bakom dom.
#2:
Ja det är honon från Villans. Har hört bra om dem och råkade titta på till salu sidan och blev lite småkär i dels den här honan+en blå.
#3 de låter ju konstigt om de är svarta dalmatiner till föräldrar… tror nog de är antingen wiener eller dålig dalmatin teckning då så att säga. De borde inte ha äkta holländar anlag.
Nej nu när du säger det. Skyller på att jag haft mycket på jobbet de senaste dagarna
Har iaf mailat Villans om intresse på en blå också och hon skulle se om transporten gick att lösa. Ibland är det inte så roligt att bo på en ö, blir en himla dyr kanin om jag ska åka över enbart för att hämta så isånnafall blir det till att vänta helt enkelt.

Nej, tycker den ser ut som svart wiener som de då kallat för holland.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Men holländartecknat(äkta) är alltså godkänt? Lika bra att fråga när man är igång så vet man det i framtiden:)
#8 japp