Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 849 ggr
Peak303
0

Slutat mata ungen? :(

Dell fick 6 kaninungar men där finns nu bara kvar 5st och jag se att den ena är lätteliten gemfört med dom andra, den väger 67g och dom andra väger 110g+ och är lite runda runt magen som dom ska. Men lilla Mini(som vi kallar den) är jättespinkig och man känner revbenen och lite sånt. Har gett den ersättningsmat då jag ej vill att den ska dö den oxå. Men varför ger inte Dell den mat när hon matar alla andra? :O

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

agnessan
0

Ungen kanske luktar för mycket människa så hon inte vill ha den. Hur gamla är ungarna för när de är små så är det lätt att man håller i dem för mycket så mamman, ja ite vill ha de…

Clariiz
0

Det kan vara så att det är något fel med ungen. Då puttar mamman bort den.
Eller så orkar den helt enkelt inte slåss om maten med sin större syskon. Den starkaste överlever.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Peak303
0

Den är 8 dagar och jag har ej hållt den förmycket och om jag tar upp ungarna så tar jag alltid och klappar mamman först och kanske tar lite i hennes sågspån innan jag tar upp någon unge, men jag har lixom hållt den lika mycket som alla andra :/

-'  Malin Hultman

Peak303
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tog bild på "Mini" och en annan unge i samma kull och ifall man kollar så ser man att det e stor skillnad på dom :( Men hur ska jag göra? :'O

-'  Malin Hultman

agnessan
0

Nej då vet jag dock inte vad det är, men den är liten… Du får väl fortsätta att stöd mata och se om den blir bättre:)

Kickan90
0

Om hon inte alls matar den så får du kanske mata den istället. men det kan bli riktigt jobbigt då dom behöver äta väldigt ofta. Då får du nog ha den inomhus i en varm låda. Men tycker nog att du får stödmata den och se om mamman vill låta ungen äta.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[aammE]
0

#6 … Kaninmamman matar ungarna 2ggr/dag.

Kickan90
0

#7 okej, men då ska det nog inte vara några problem om hon även matar den vill då och den äter.
Då kan du fortsätta stödmata den :) Lycka till!

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Peak303
0

Men nu har hon börjat mata den igen då den vägde 102 (24/6) så den har börjat gå upp i vikt men den kommer nog ej ikapp den stora i kullen så snabbt men det går sakta men säkert framåt så märker jag att den ej går upp så matar jag den :)

-'  Malin Hultman