Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1044 ggr
Lady-X
0

Skulle ni köpa denna bur?

Har numera innekanin. Hon är frigående stora delar av dagen. Har en liten bur nu som är kanske 96 cm lång. Har möjlighet att köpa en med följande mått billigt

140x46x67 cm. Dvs egentligen inte laglig höjd men väl tilltagen på längden. Hur petit är det. Kaninen springer alltså löst minst mellan 19-23 på kvällarna.

Lady-X
0

Hur "petigt" ska det givetvis stå :-)

[nataschaj]
0

va e de ras/blandning?

[aammE]
0

Köp kompostgaller och gör en bur av, billigare.

Lady-X
0

Jag har gjort en Hage runt nuvarande bur med kompostgaller så buren står öppen hela tiden men hon envisas med att bara vara i buren när hon är instängd. Dessutom håller en bur skräp och sådant på plats i buren.

Hon är dvärgvädur.

malin--a
0

Springer hon lös typ hela dagen skulle jag nog kunna köpa den till henne. Fast först och främst letat efter någon laglig :)

♥

Lady-X
0

De är ju så jäkla dyra att köpa och nu har jag chansen till ett bra pris.

[nataschaj]
0

4 e hon bara en dvv e höjden för liten, om du inte har bur dörren öppen varje dag 24h… annars leta efter än som e mer laglig.

Nickel
0

Om hon ändå kan stå på bra  bakbenen i buren hade jag köpt den.  =)

Lady-X
0

Nja…det är samma höjd på den lilla buren hon har nu och hon är ganska stor för att vara dvärgvädur, så hon kan inte sträcka på sig fullt i den om jag ska vara ärlig. Därför satte jag kompostgaller runt men där är hon aldrig… Hon sover bara i buren och väntar på att få springa lös.

Lady-X
0

Jag har väl redan besvarat min egen fråga känns det som, buren är får låg. Får köpa en med bättre höjd. Tack för att jag fick bolla med er i alla fall :-).

Rafflan
0

Även fast du bestämt dig kan jag slänga in en kommentar, kan kaninen stå på bakbenen utan problem skulle jag köpa den :)