Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 778 ggr
jojjolojj
0

Vad ska jag göra?

Jag har ett jätteproblem! Om en vecka ska jag skicka iväg 2 av mina 3 "kaninungar". (De är 6 månader). Men jag har försökt välja vem jag vill ha kvar men det är helt omöjligt! De går verkligen inte att välja och jag får inte ha kvar 2 av mina föräldrar.

En av kaninerna bestämde jag redan från början att jag skulle behålla. Hon är lite speciellt byggd. Liksom lite dvärg och är lite vinglig så hon har alltid vart den jag vill ta hand om själv. Hon är snäll och går med på allt men säger ifrån när hon tröttnar på något. Hon är väldigt tydlig och nyfiken dessutom. Hon kan vara lite aggresiv ibland. Vill inte lämna henne :(

Sen har vi den enda hanen. Har aldrig haft en underbarare kanin. Han har verkligen Det på något sätt! Inte lika "fin" om man får säga så men underbart söt och ska upp till en och nosa på allting och kan hoppar hela tiden ut ur buren och leker lite med en genom att skutta iväg och inte vilja bli tagen men han kommer ändå direkt tillbaka och hoppar upp i knäet på en :') Att lämna honom får mig nästan bara att gråta :(

Och så min andra hona! Hon är jättefin! Har ett vackert ansikte med tydlig 'markering med färgerna'. Hon är nog den finaste kaninen jag sett ! Hon ser helt perfekt ut på utsidan och är också go på insidan. Går med på allt! Fast hon är försiktig och sitter helst stilla och kollar på allt. Kan inte tänka mig att lämna henne heller.

Så nu har jag grubblat hur länge som helst men jag ser ingen bra lösning. Vem är bäst att ha kvar? Vet ju att de är upp till mig men jag behöver verkligen hjälp :'( det är bara en vecka kvar..

Chieko
0

Det går nog tyvärr inte att hjälpa dig… Man blir kär i alla sina ungar såklart! Fast det är alltid roligare i längden som kaninen är nyfiken och sugen på att vara där du är.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

kaninjosse
0

beror på vilken slags kanin du gillar. den lugna gosiga eller den nyfikna skuttiga…  välj inte efter utseendet, jag skulle valt den lugnaste o gosigaste..

jojjolojj
0

#1 ja jag vill nog ha kvar hanen men då känns de fel med att lämna iväg den första :/ :)

#1 jaa jag gillar hanens energi :) Den andra honan är nog en av dom som får åka :/