Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1346 ggr
NaimaG
0

Lukas ut på balkongen. går?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan jag flytta Lukas ut på balkongen och låta honom bo där ute tillsvidare?

Lukas har enbart en vanlig gallerbur, transportbur som hus och ingen halm utan hö han brukar bädda i. Jag vill gärna ha honom däär ute tills slutet av denna månad men jag är rädd att det inte skall fungera. Tänker på regn osv.

Det är tänkt att buren skall stå där bordet står.

Hur löser jag det hela och kan jag ha honom där ute?

Fralice
0

Om de nu skulle bli lite kallare är de ju bara att köpa en säck halm så håller han sig varm? ;)

LMTninis
0

du kan lägga någonting över buren när det regnar :)

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥

NaimaG
0

#1 Jag och min man är hyperallergisk mot halm tyvärr.

NaimaG
0

Så här ser det ut för Lukas när han står ute. Kan han bo så?

emms
0

Jag tror att det kommer att bli lite dragigt iom att ni har så stora hål mellan staketet? :P Om det finns något ställe i hörnet typ bakom soptunnan, där det ser ut att vara lite mer skyddat så kanske det går bra? :)

Emma

Fralice
0

De finns ju massa uteburar som igekligen bara har en vägg mer som skyddar än den gallerburen,varje natt får man väll hoppas att han lägger sig i huset? Men såklart för att de är sommar,de skulle ju vara för riskabelt på hösten!

Jag tror han klarar de sålänge han brukar gå in i huset?Jag menar vissa brukar ju aldrig använda sina hus!FlörtObestämd

NaimaG
0

#5 Är inte mer skydd där.

#6 Han gär inget annat än sitter i huset tycker jag. Tungan ute Det är ju bara tillfälligt han skall bo där ute dvs tills nästa månad så jag hinner skaffa en luftrenare till huset.

Just nu regnar det och regnet når honom inte pga att vi har lutande plasttak ovanpå balkongen men jag vet inte hur det skulle bli vid storm. Lukas verkar trivas i alla fall. Han sitter och njuter av den friska luften.

annaforsgren
0

jag tycker att du ska lägga en filt, matta eller pressenning över så att det skyddar mot regn och blåst.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

NaimaG
0

#8 Det har han en redan. Lade på en fleese filt nyligen. Nu hänger även mattorna ute så han har skydd för tillfället runt om.

annaforsgren
0

#9 okej:) toppen

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Inaarah
0

I och med att det bara är tillfälligt och med fleecefilt på så tycker jag det fungerar jättebra! Ingen längre period men en månad på sommarhalvåret är nog inga problem.

NaimaG
0

Kunde bara inte. Jag kunde inte låta honom bo där ute. Tittade på termometern precis och det är under 10+ grader och jag vet att det till natten blir nollgradit så jag tog in Lukas istället. Kände mig så elak av att ha honom ute i kylan och den fuktiga luften.

Min pälskling ska inte frysa. Kyss
Nu har han i alla fall fått frisk luft.

[chriistina]
0

Jag tror inte han hade frusit. Ser ut att vara mycket mysig hö i buren.
Men skulle nog lägga över en pressening. Antingen över hela buren eller över transportburen så där är dragfritt någon stans.

NaimaG
0

#13 jo men han var också ganska stressad där ute tydligen. Hörde honom stampa i backen ganska ofta. Så han får vara inne istället. Har ställt buren i vardagsrummet nu.

Chieko
0

Om du vill flytta ut honom igen när det blivit lite varmare (var bor du där det är så kallt nu?!) så tänk på att inte solen ska lysa på, då blir det helt plötsligt VÄLDIGT varmt!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus