Vilken färg är min Affe??
Hej! Det här är min kanin Affe som är 1år. Han är en lejonhuvad dvv. Men jag vet inte riktigt Vilken färg? han är, någon som vet??
Tacksam för svar!! =)
Hans färg är madagaskar och han är inte en lejonhuvad dvv.
Madagaskar ja.
Här är min lejonhuvade dvv:

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Ja, han är ju långhårig. Färgerna ser annorlunda ut då… Har du bild på föräldrarna? För han ser verkligen inte ut som en lejonhuvad dvärgvädur… Han ser mer ut som en lejonhuvad kanin.
Jag har en lejonhuvad kanin också 00:39 in i filmen visar jag henne

AmmE# Han kan ju vara lejonhuvad dvv ändå, tex min dvärgvädur rex har uppåtöron även fast föräldrarna är dvärgvädur.
Han har nog bara dåliga öron.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#6 Men denna kaninen har så pass korta öron att det är mest sannolikt att det inte är en lejonhuvad dvv, möjligen korsning :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Oj kollade inte så nogrannt ^^
Rest in peace Valkyrie!
#6 Ja, det vet jag väl. Algot hade ståöron till han var typ 5-6 månader, nu ligger det snyggt.. Nästan alltid. Kaninen på bilden har lika långa öron som mitt lejon, lite längre men inte som en dvv, absolut inte.
Både huvud och kropp ser också ut som lejonhuvad kanin, tycker jag. Madagaskar är han, det är jag ganska säker på :) Otroligt söt!

Kan den inte vara japantecknad? tycker den ser lite svart ut nämligen…
Rest in peace Valkyrie!
Tycker oxå han ser ut att vara japantecknad.. Har du någon bild från andra sidan? Min hona är japantecknad, men alla tror att hon är madagaskar för strecket syns knappt.
♥

Ja en bild vore bra =)
Rest in peace Valkyrie!

Det ser inte ut som en Lejonhuvad dvv, säger som ovan att öronen är så pass korta som Lejonhuvade kaniner har men inte Lejonhuvade dvv "/
Kroppens färg ser ut som madagaskar men sedan på huvudet får man en känsla av att det kan vara japantecknad…
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
*bortaget*
Förresten hans mamma är Lejonhuvad dvv.
Hittade tyvärr ingen bild på Affes pappa, men han såg typ ut som Affe fast han var vit/grå och lite större. Han hade uppåtöron..

Detta är min kanin och han är en Löwen"Lejonhuvad".
Din ser inte ut som en Lejonhuvad dvärgvädur, men jag vet inte hur dvärgvädur ser ut när dem är små..men dem borde egentligen vara liggande i från början eller? Kollade iaf på google och då kom det upp en kaninunge dvärgvädur och den hade neråt öron.
//Camilla

18# Om pappan ser ut som affe är det nog en korsning mellan lejonhuvad och lejonhuvad dvv.
Rest in peace Valkyrie!

Mamman är Lejonhuvad dvv japantecknad.
Men Affe ser verkligen inte ut som en lejonhuvad dvv utan bara som en vanlig Lejonkanin men eftersom hans mamma är lejonhuvad dvv så har han ju lejonhuvad dvv i sig men tror han har mest lejon.
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
#19 Affe har haft uppåtöron hela tiden..
Förresten glömde att skriva att Affes pappa var en Lejonhuvad dvv.
Har du en bild på Affe från andra sidaN? :) Båda bilderna är från samma sida :P
♥
#24 Jag ska ut nu och ta några kort på honom från alla sidor så ni får se honom hur han ser ut nu. De andra korten är ganska gamla.
Här kommer en film på Affe.
#23 En lejonhuvad, inte vädur. Vädurar har hängöron eller jättestora ståöron, han har små korta.
Han är japantecknad med madagaskarslöja.
Mycket söt.
#27 Både hans mamma och pappa var Lejonhuvade dvärgvädurer så han är ju det oxå..
#28 Okej, tack!! Fick äntligen svar på min fråga! :) Tack tack!! :)
#29 Haha, okej… Tro det då.
Mamman var lejonhuvad dvärgvädur, pappan var absolut inte det, är 100000% säker.
Han ääääär en lejonhuvad. Veeerkligen inte en lejonhuvad dvv. Säger precis som dom andra ovan….
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
Nu har jag frågat ägaren till Affes pappa Vilken ras? han var. och hans pappa var en Lejonhuvad dvärgvädur. jag håller med om att han ser ut som en Lejonhuvad! men jag tyckte bara att de va lite konstigt att Affe inte är Lejonhuvad dvärgvädur eftersom hans mamma och hans pappa (enligt ägaren) är det.. men ni har rätt, han ser ut som en Lejonhuvad..
Här kommer en bild på Affe när han var liten..
Det syns att de har lejonhuvad dvärgvädur i sig, men de är inte renrasiga. Förra ägaren kanske inte var så kunnig? Om du jämför med bilden på min lejonhuvade dvv så syns det ju att han inte är en sådan.
**
Här är min lejonhuvade dvv som bebis (10v):**

Man ser helt klart att systern har lejonhuvad dvv i sig :) Men jag säger som dom flesta, att mamman nog var lejonhuvad dvv och pappan lajonhuvad kanin (eller blandning?) :)
Jag gissar på att förra ägaren inte var så kunnig på kaninraser.
men om någon frågar Vilken ras? Affe och hans syster Stella, vad ska jag säga då? Lejonhuvad eller Lejonhuvad dvv..? Jag tycker oxå att Affe liknar mer en Lejonhuvad än en Lejonhuvad dvv.
#37 En korsning med man.
#38 Okej.
Nån som vet vilka färger Stella & Affe är??
#39 Affe är gul/svart japantecknad med madagaskarslöja, som jag sa tidigare… Stella ser ut att vara isabella wienertecknad.
Stella är madagaskar wienertecknad.
Slöjan är svart-grå och inte blå, som en isabella ska ha. =)
#42: Jo, då är hon helt klart japantecknad.
#42 Jo, hon är japantecknad med slöja och wienertecknad.