Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 478 ggr
Linnet
0

Kommer den att klara sig???

I kullen som förlorade sin mamma vid 3½ veckors ålder lever 5 av 6. Den sjätte blev dålig helt plötsligt under helgen och det var en av dom större.

Men den lilla minsta är ju fortfarande miniliten och väger nu ca 140 gram. Dom är 5 veckor. Syskonen väger mellan ca 190-260, så dom är jag inte direkt orolig för.

Men alla ökar i vikt hela tiden, men det går långsamt.

Zvintos
0

Vissa är helt enkelt lite segare i att växa på sig.
Så länge den verkar i bra hull gör det inget om den är mindre.

paow
0

stöd matar du dem? Vilket jobb med hela 5 st isf, och du gör ett väldigt bra jobb :) Alla klarar sej ju tvärr inte, varken med eller utan mamma, det är sånt man får räkna med.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Chieko
0

Har du lyckats hålla den vid liv i 1½ vecka är det nog ingen fara, fortsätt bara så kommer den nog ikapp!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Linnet
0

#2 Nej stödmatar dom inte nu försökte med en minsta lite i början, men tycker det funkar dåligt.

#3Jag hoppas det, det är en tjej som har tingat den strax innan det här med mamman hände och den var ju nog liten då, så jag sa att hon får räkna med att den behöver vara kvar längre. Har mailat och sagt att hon kanske ska tinga en annan unge för det kommer att ta lång tid innan den blir klar att flytta, men hon vill absolut ha den lilla ungen spelar ingen roll hur länge hon måste vänta.

Linnet
0

160gram i dag så nu har den satt igång att öka ordnetligt, skönt.

[molly-macy-ajax]
0

hoppas de går bra men ungen :)