Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 327 ggr
FijaahM
0

Han börjar bli sig själv igen

Ända sedan Maya dog (för ca 1-2veckor sedan) har Teddy blivit ..konstig.. alltså inte sig själv. Han blev jättesur så fort jag skulle klappa honom eller huvudtaget var i hans bur, han attakera typ (fast vet att han kan vara lite så bara eftersom de är hans bur, att han vill visa att de är hans bur osv.) och vanligtvis har han alltid ett öra uppe och ett nere, men han hade oftast båda nere efter Mayas död.

Maya och Teddy hade burarna ca en meter ifrån varandra och jag tror faktiskt att han saknade henne, för han hörde ju inte henne längre eller kände inte doften av henne längre.

Men för någon dag sedan bytte jag bur till en mycket större utebur (det var Mayas gamla bur)
(Längd 1,90. Bredd, 1,50. Höjd, 1m.) Han verkar må mycket bättre.

Idag fick han hälsa på min nya kanin Mimmi, han blev sig själv igen.. jag fick klappa honom och bära honom utan problem. (Han blir verkligen en helt annan kanin när han känner doften av en hona, hah) vilket jag tycker är bra eftersom vi kommer närmre varandra då.

Så glad att du börjar bli dej själv igen gubben! Skrattande
Kanske är lite otydlig med de jag skrev? Bara att ställa frågor!

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

hugoochip
0

Vad skönt att han är sig själv igen!:D

Inte roligt när ens små pälsklingar är olyckliga!:*

FijaahM
0

#1: Ja, verkligen :D
Haha, nej och speciellt när man inte vet vad felet är, man vill ju bara deras bästa! :)

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se