Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 1378 ggr
Kanin75
0

vilken ras tilhör min kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag har köpt min första kanin, men jag är ingen kanin profs, so jag vet inte ens Vilken ras? det är.

Kan bifuga bilden so kanske nogon kan hjälpa mig.

Hon är 1 år gammal var en innomhus kanin.

Tanke är att hon ska vara utomhus kanin i framtiden.

Många frågor Skäms

Hur mycket mat ska hon få.?

Har köpt kanin blandning, pelez (kalar mad det so) och hö.

Färsk gräs får hon varje dag och vaten så klart.

Tack Glad

[BonnieL]
0

Om du inte har några papper på henne kan man aldrig veta säkert, men hon ser ut som en dvärgvädur. Jättesöt! :)

Ang. maten så beror det på hur hon håller hullet, men runt 0.5 dl brukar vara lagom. Sen får du öka/minska efter behov.

Ge INTE blandningar köpta från djuraffären, det skadar kaninen på både in -och utsida.
Satsa på ett näringsrikt pellets, eller en sk. "kanin-müsli" som Rabbit Royale, grönsaker och fri tillgång på hö.

emms
0

Ser ut som en dvärgvädur ;)

Hur gammal är hon? Dom ska ha fri tillgång till hö ALLTID, fri tillgång till pellets tills dom är ungefär 5 månader, men jag brukar aldrig ge mer än 1dl per dag. Efter det ungefär 1 msk till en halv dl, man får testa sig fram lite.

Du bör inte ge henne kanin blandning, inte bra alls. Åk istället till granngården eller liknande och köp stampe/carrier eller krafft groov pellets. Det är dom jag har hört bäst om. Vänj henne sakta vid det nya fodret. Blanda i lite dag för dag.

Är hon van vid gräs? Annars bör du vänja henne sakta, så att hon inte blir dålig i magen. Samma sak vid grönsaker. :)

Lycka till med henne! För mer fakta så kan du kolla in artiklarna :D

Emma

Luckyt5
0

Hon ser ut som en dvärgvädur. Hon är jättesöt!

/ Tilda