Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1115 ggr
Onslow
0

En till kanin - Hur övertala?

Hej!
Hur övertalar man sin mamma att köpa en till kanin? Jag har haft honom i snart en månad och det går jättebra! Det går framåt. Vissa dagar är han lite tjurig men andra dagar är han hur mysig som helst. Att klippa klorna går väl sådär, det funkar. Så nu tänkte jag skaffa mig en flickvän till honom. Nu undrar jag hur man enklast övertalar sin mamma att skaffa en till bebis, Jag funderar på att kolla här på Kanin iFokus på alla annonser om underbara kaninbebisar och hitta en jag gillar och sedan kolla om jag kan hitta en bra bur. Sedan visa mamma. Vad tror ni om det?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

pigelina
0

En månad är förälite för att veta om man tröttnar eller inte, vänta i allafall ett halvår till, så du med säkerhet vet att du orkar ha en till kanin mm, du måste känna att du kan ge båda kaninerna kel och gos, mm från att ha haft 1 kanin och sen får en till är ju dubbelt så mycket jobb mm

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Sandera-
0

Jag håller med #1. Men alltså om du verkligen verkligen känner att du vill ha en till kanin, så ska det ju inte vara några problem, känner du att du är reda att ta hand om ännu ett liv, så är du det.

Jag var i samma "sitts" som dej förr.. Ville ha en till kanin, men mamma ville inte att jag skulle skaffa en till kanin pga. av att jag är hos pappa varannan helg.. Men då lärde jag henne hur man tar hand om en kanin, hur hon hoppar & går ut och går med honom & sånt. Då tyckte hon att det var kul och tog hand om han när jag är hos pappa :D Sen fixade jag i ordning i den andra hundgården (hällde in jord så det växte lite gräs, gjorde rent i "huset" (som är 150cm långt) och då när jag visade henne så sa hon "Ja, men då är det ju bara en kanin som fattas!!" :D Så nu till veckan så ska vi åka och hämta en Japanteckan lejonhuvad hona :)

Nu är mamma till och med inne på Att ta en kull efter hennne när hon blir ca 6 till 9 månader gammal ;) Och om hon klarar det bra så vill mamma ta en till & behålla typ tre :)

Så tipset är, försök få din mamma intresserad! ;) Lycka till!!

[aammE]
0

#2 6 månader är alldeles för ungt, vänta till hon är 8 månader i alla fall.

Sandera-
0

#3 Ja jag hade ju självklart tänkt vänta längre. :)

Kristall
0

TS: Du har bara haft din kanin i en månad. Varför har du så bråttom med att skaffa en till?

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)