Hur bor eran kanin?
Vet att det finns en liknande tråd, men har inte sett den på länge & tänkte att det kanske skulle vara kul att ha en ny? Jag tänkte att du kan förklara hur din kanin bor, vad den har för saker att leka med & om du ska bygga nått åt den.. sånna saker 
Jag kan börja:
Han är ute nu dygnet runt nu: Vi har som en stooor kaninbur som står på marken, den är ca 2m lång & 1m bred.. Den står på marken i en inhägnad som är 4x5 meter. Stängslet som vi använder är från en hundgård.. och det är helt säkert för det är väldigt små hål, så man får nästan inte enns igenom två fingrar
Samt att stängslet är nergrävt & vi har lagt igen så ingen fågel kan komma in uppifrån.. Så nu, när det är svalt på kvällarna, så får han gå ut & in som han vill.. Och det funkar jättebra! Han får röra sej runt där i inhägnaden och gå in och sova när han känner för det..
Ute i inhägnaden har jag lite aktiveringssaker:
En boll, som han bara slänger iväg
En stor sitthylla i ett hörn av ingägnaden.. Hinder som står, (som han hoppar sjävlmant), Just nu håller jag på att bygga ett "slott" åt honom..
Mina kaniner bor i varsin relativt stor bur nere i källaren för tillfället, håller på med lite burbygge så några flyttar förhoppningsvis ut nu i sommar :) Dom får komma ut och springa då det inte regnar i en rätt stor hage(7 kompostgaller) och dom andra kaninerna sätter jag i sele som sätts på en pinne så dom får oxå stor area att springa på. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Knut bor ute på våran inglasade balkong. Han har två gallerburar som står på varandra, var och en är 120x60x50cm. På nedervåningen har han sitt bo, hö matskål och en hörntoalätt, där uppe har han ett hus, vattenskålen, en liten stubbe och en till toalätt. Han har också två gnagpinnar nånstans men han gnager tyvärr inte på dem. Som underlag i burarna har han mattor och i hörntoaletterna har han toa-lätt strö :) Nu ser det inte ut precis som på bilden, ett annat hus och så nu men i stort sett ser det ut så.

Min är helt frigående! Hon väljer oftast soffan eller våran säng när hon ska sova:)