Vart köper ni hö?
Vore kul att veta vart alla köper hö och pris, kg :)
Själv så köper jag hö ifrån stallet, 17 kg för 100 kr.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Jag köper hö hos en bonde jag känner, små fyrkantsbalar som väger 10-12kg, kostar 10kr/balen. Väldigt bra och billigt hö tycker jag :)

Vad tycker ni om stallhö till kanin? Hörde av någon att de innehöll mycket vatten som inte var bra…
Rest in peace Valkyrie!
Köper hos en bonde, får en bal med hö och en med halm för 60 kr. :)
♥
Köper från bönder, priset brukar ligga på typ 2kr/kg
Köper också hos en bonde.
2 kr/kg och 30 kr/balen.
Fick en halmbal gratis igår också när jag köpte hö. ^^
Har provat lite allt möjligt, när ISadora va "liten" (blir tree i maj) så åt hon massor, har testat olika djuraffärers hö, min kusins stallhö, och Grann gården. Men nu äter hon inte ett jävla skit och vette fan va jag ska göra. Försöker med allt, och mamma tar inte mej på allvar när jag säger att höet är bas fodret för en kanin. Det är väl mer 80% av matintaget.. Några tips??
Förlåt att jag tog upp detta i din tråd Valkyri
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

6# Ingen fara, Visa henne någon sida där det står att hö är basfödan eller visa tråd.
För att kaniner ska må bra måste de ha fri tillgång till hö, det värmer och slipar ner deras tänder och helt enkelt får de att må bra och hålla sig i bra hull.
Rest in peace Valkyrie!
#7 ja jag vet att de ska ha fri tillgång till hö och det har hon, men hon äter ingenting. När hon va ny hos mej åt hon hö hela tiden, hon kunde sitta och äta hö PÅ högrejen som jag lägger höet i. Men nu gör hon inte det, hon äter ingenting..
Och jag har en bok om dvärgvädurar och jag har för mig att det står där att dem ska ha hö och att det är basfodret ska kolla sen.

8# Ta bort grovfodret och ge BARA hö & vatten.
Rest in peace Valkyrie!
Jag köper på granngården, funderar dock på att byta då jag inte gillar det så mycket.. :(
Får gratis hö av min farbror som har en gård med hästar :)
Köper i djuraffären, dyrt men har ingen bonde här som jag kan köpa av..:(
#9 okej, men hur blir det om hon inte äter då? Iofs nångång måste hon ju äta.. Hon ska vara hos djuraffären mellan 30 april - 5 maj och man kanske skulle kolla lite med dem om dem kan kolla lite och kanske fundera ut några grejer.. :P

Min kanin bor på två ställen så det beror på. På ena stället blir det gratis (för min del) då pojkvännen tar hö på andra betalar jag 30 kr/ mån. för fri tillgång. 
Mvh Ellenfyrkant

Brukar köpa av olika hästägare. Betalar 25 kr för en bal på ca 15 kg.
Brukar köpa 5-6 balar på en gång så det räcker ett tag ^^
MVH Erika :)
Vad är "stall hö"? Är det hö, ensliage eller hösilage ni menar då?
Vi har vanligt hö, samma som vi ger till hästarna. Kanonbra hö med andra ord.

#16 Antar att "stallhö" har den simpla förklaringen att det är hö taget för hästar, vilket tydligen har högt vatteninnehåll.
Mvh Ellenfyrkant
Får gratis av min mamma skompis som jobbar på broline (hästar)
Jag köper av en kompis 2kr/kg och har även samma hö till min foderhäst och hon tills sina två hästar =)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
jag köper hö på en gårdsbytik om man kan säja så? tror jag betalar 30kr för en bal
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Får mitt hö gratis av grannen som har hela ladan full.
Jag får mitt av en kompis vars pappa driver en gård med mjölkkor. Så jag kommer dit ibland och får 2-3 packade sopsäckar med hö. Men det är en bit att åka dit, så ibland köper jag granngårdens ekologiska hö. Men det är inte alls lika bra. Lisen tycker inte det är lika gott och jag tycker att det är så smala höstrån. Det är lite trassligt liksom :P
jag vill också veta, det är svårt när man bor i stan och inte har någon bil :(
just nu köper jag från djuraffär men jag vill byta för jag tycker inte det verkar så bra det höt
Jag köper höbalar på granngården , dyrt men otroligt fint hö :) Ibland köper jag även en stor rundball men just nu har jag ingen stans att ha den , vilket är synd för det blir billigare i längden och räcker längre.
Jag FÅR mitt hö från stallet.
Riktigt bra hö också, torrhö såklart.
förut köpte jag hö hos min sköthäst som kostade 2 kr/per kg.Vilket jag tycket var billigt.Nu köper jag hos en bonde ungefär 20 kr per påse och då är det ca 4 kg hö
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Köper av bonde, är egentligne avsett för hästar med kaninerna verkar trivad med de. Betalar 50kr/balen kommer inte ihåg hur många kilon 1 bal är tyvärr

Får gratis av pappa..som får av sin brorsa i norrtälje..
och det är ju långt att åka dit,så när vi inte hinner åka dit brukar min pappa köpa av en kollega som har hästar. Men om han inte gör det så får vi köpa av djuraffären ( väääääldigt dyrt.. tror det var 35 kr för en påse men jag kommer inte ihåg hur många gramm.Det är iallafall mer än i mataffärer. )
#16 p 17 sall hö menas med att de är vanligt hö. Alltså inte sådant som finns på djur äfererna . För sådant hö i djuraffären är skit och typ gräs matte hö. Stall hö är lika vanligt som bondens hö. bara att man kanske köpper de från sitt stall. Och stallet köpper självklart av en bonde. de nettyder inte att de inehåller mer vatten all slag av hö har vatten i sig och ensilage och hösilege enu mer vatten. De finns inget hö som är spesielt för hästar eller kaninen All hö är vanlig hö men gjort och tafet på olikt sätt. Som i djuräfären är de från en grässmatta eller dåli odling som har små stårn. Medan annat hö är groft och mer närings rikt.

Köper mit på Bygg & Foder. Vet inte vad det kostar men det är bra :)