Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 1321 ggr
Linnet
0

En pytteliten unge i kullen

Nu har det hänt igen, har en miniliten unge i en kull med 6 stycken ungar. Hon var väldigt liten när hon föddes, vägde henne efter ett par dagar och då vägde hon bara 25 gram, väger nu vid 3 veckors ålder bara 74 gram, syskonen 99-126. Men jag hoppas att det går vägen, förra kullen där jag hade två småttingar (fast inte så här små) så gick det ju bra för bägge två.

[Djurlinnea]
0

Hoppas det går bra ;) ^^

Linnet
0

Såg precis att hon har hitatt vattenflaskan och dricker ur den, så det är ju bra.

[Djurlinnea]
0

#2 Ja det är bra :D

[aammE]
0

Tror nog att det går bra. Glad

Billikanin
0

Hoppas det går bra för den lilla!

[Emmla]
0

det låter som en mupp, det finns en artikel om det här på forumet

hoppas det går bra

Valkyrie
0

6# behöver inte vara en mupp :)

Hoppas det går bra med allt, detta hände väl sist också?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Linnet
0

#6 Nejdå, det är nog ingen mupp, har läst om det och den ser inte ut så, den är bara liten.

#7 Jo, det gick bra förra gången, båda tjejerna är nu stora ca 400 gram och ska snart flytta.

Valkyrie
0

8# Oj 400 gram är ganska litet, eller är det hermelin? :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Linnet
0

Det är dvärgvädurar och dom är ca 7 veckor. Med tanke på att dom vid 2 veckors ålder bara vägde 60 gram så tycker jag väl inte att det är lite, en viktökning på nästan 70 gram per vecka.

[Emmla]
0

ok, kan du visa en bild på hela kullen så får man se hur små de är?

Linnet
0

Men dom ungarna som var små i den förra kullen är ju inte små längre, syns inte nån märkbar skillnad på dom och dom andra i kullen.

Däremot i den här senaste kullen är det skillnad, minsta väger 87 gram och syskonen mellan  127 och uppåt.

[Emmla]
0

ok