En pytteliten unge i kullen
Nu har det hänt igen, har en miniliten unge i en kull med 6 stycken ungar. Hon var väldigt liten när hon föddes, vägde henne efter ett par dagar och då vägde hon bara 25 gram, väger nu vid 3 veckors ålder bara 74 gram, syskonen 99-126. Men jag hoppas att det går vägen, förra kullen där jag hade två småttingar (fast inte så här små) så gick det ju bra för bägge två.
Hoppas det går bra ;) ^^

Såg precis att hon har hitatt vattenflaskan och dricker ur den, så det är ju bra.
#2 Ja det är bra :D
Tror nog att det går bra. 
Hoppas det går bra för den lilla!
det låter som en mupp, det finns en artikel om det här på forumet
hoppas det går bra

6# behöver inte vara en mupp :)
Hoppas det går bra med allt, detta hände väl sist också?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

#6 Nejdå, det är nog ingen mupp, har läst om det och den ser inte ut så, den är bara liten.
#7 Jo, det gick bra förra gången, båda tjejerna är nu stora ca 400 gram och ska snart flytta.

8# Oj 400 gram är ganska litet, eller är det hermelin? :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

Det är dvärgvädurar och dom är ca 7 veckor. Med tanke på att dom vid 2 veckors ålder bara vägde 60 gram så tycker jag väl inte att det är lite, en viktökning på nästan 70 gram per vecka.
ok, kan du visa en bild på hela kullen så får man se hur små de är?

Men dom ungarna som var små i den förra kullen är ju inte små längre, syns inte nån märkbar skillnad på dom och dom andra i kullen.
Däremot i den här senaste kullen är det skillnad, minsta väger 87 gram och syskonen mellan 127 och uppåt.
ok