Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 524 ggr
rockmonster
0

Fostermamma i Stockholm?

Jag har en kull med ungar, där mamman inte verkar förstå hur hon ska ta hand om ungarna. De håller varandra varma i sitt bo men verkar inte få någon mat.

Ungarna är födda 31/5 och är alltså nu tre dagar gamla. Vi har matat dem två gånger genom att låta de dia mamman. Från början var det nio ungar, tre ungar har dött och en är svag, men de andra fem är pigga och alerta.

Det jag tänkte höra är om det är någon har som ungar som inte är så gamla i Sthlm som kan tänka sig att ta hand om någon eller några extra? Eller om nån vet någon annan som har en kull. Min mail är: sannabra@yahoo.se

Jag kommer att försöka låta dem dia mamman och försöka få tag i nån mjölkersättning jag kan komplettera med. Men chanserna för dem att överleva skulle vara mycket större om de fick komma till en fostermamma.

Tacksam för hjälp!

rockmonster
0

Kan tillägga bara att honan knappt ryckt någon päls och tror att hon max matat ungarna någon gång för de var jättesmala igår.

Maila mig om ni vet någon på: sannabra@yahoo.se

Jag bor i Täby, ca. 2 mil norr om Sthlm.

Ifall nån vet var jag kan få tag i lammnäring, färsk får/getmjölk eller annan mjölkersättning man kan ge så är även det av intresse.