Vilken storlek föredrar du?/gillar du mest?
Vilken storlek på kaniner föredar du?/Gillar du mest?
De här storlekarna finns det:
- Dvärg
- Liten ras
- medel stor
- stor ras
- jätte
Motivera ditt svar!
Mitt svar:
Jag gillar storleken Dvärg för att jag tycker det är enklast att hantera små kaniner, de behöver inte så mycket mat och tar inte så stor plats.
De är enkla att bära och att mysa med och jag tycker dvärgraserna är de sötaste raserna :}
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Jag har faktiskt ingen direkt storlek på kanin som jag föredrar, utan snarare olika raser.
Jag är mest förtjust i dvärgvädur, lilla tysk vädur, holländsk kanin, fransk vädur och belgisk jätte.
Så för mig handlar det mer om raserna och deras härliga temperament, än själva storleken. =)
Jag har alltid haft dvärgkaniner och måste nog säga att jag föredrar dom även om jag förstås gillar alla storlekar och former :)
Dvärgkaninerna passar mig bäst som bor i lägenhet. De är små, tar inte mycket plats (=en lägenhet på 67 kvm räcker bra till åt två dvärgar:)), äter inga stora mängder mat och det går inte åt så mycket spån då de inte kissar och skiter så värst mycket.
Men när jag en dag flyttar ut på landet vill jag gärna pröva på större raser!
Dvärg eller liten ras tror jag att jag föredrar, tycker att min Billi är perfekt och han är korsning lejonkanin och lejonkanin/fransk vädur, men ganska liten, som en dvärgvädur ungefär. Den storleken är perfekt. Men jag skulle gärna vilja prova på att ha en större kanin någon gång, till exempel en rex eller en fransk vädur.
Gillar dvärgkaniner bäst, fast gillar även raser i andra storlekar. Vill tex gärna ha en angora när jag har utrymme för det!
Dvärg. :) (Y)
♥
Medelstora kaniner tycker jag bäst om:)
gillar medelstora :) större än dvärgväduren men inte jätte stora

Tack för alla svaren :)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

Jag är en sån som gillar alla kaniner. Har själv två dvärgkaniner men har även tingat en jättekanin som blir min i slutet av juni.
dvärg är lätthanterliga och bra på alla sätt men jätte kaniner är så fruktansvärt söta :) jag vet inte vilken som är bäst
Gillar allt från hermelin till BJ :)
Olika men typ mellan "liten" och "medel". ;)

Har, och har bara haft, dvärg, men skulle gärna ngn gång prova medel - till jätte… :-)

I med att jag håller på med hoppning, ser jag främst medel stora kaniner, men skulle jätte gärna i framtiden ha en BJ eller liknanade här hemma som sällskap.
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

Jättar :D Enbart Franska vädurar dock, tycker BJ och TJS är alldeles för livliga och energiska :/
Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu
Liten ras till mellan :) ^^
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Dvärg, håller med dig #0 i motiveringen:) Sj'älvklart val för mig:)hihi
Medelstora om jag måste välja ;) Dom är inte för stora och inte för små ;)
Älskar ju mina dvärgvädurar, men för mig kvittar storleken. Stora äter mycket mer, så ur den synvinkeln gillar jag de lite mindre, som ju är billigare att hålla. Men rent hanteringsmässigt så kvittar storleken, bara individen är trevlig. =)

Gud vad många svar :D
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
mina lejon är helt perfekt storlek;) så dvärg:P men kommer antagligen skaffa någon större om något år:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus