Snälla hjälp :'O
Jag parade mina 2 kaniner Dell och Bentley igår, och när jag kom ner idag såg jag blod i Dell´s bur, så jag lyfte upp henne för att kolla vart det bloade. Och då va det där nere i könet.
SNälla hjälp vet ej vad jag ska göra :'(
(Vet ej vilken grupp detta tillhör)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Såg du på hela parningen ? elr gick du iväg ?
Jag såg hela och inget hände mer än att Bentley sprang runder och stampade och sedan la sig ner :/
-' Malin Hultman
#2 okej, jag vet inte vad som kan ha hänt men annars kunde det ju ha hänt att dom har skadat sej på nå viss under parningen, Har du ingen bild på dej ?

#3 vadå "har du ingen bild på dig?"???
Vad spelar det för roll om hon har bild på sig själv? :S o.o
Det är ju inte det hon vill ha reda på eller? Frågan var liksom om någon kunde hjälpa henne med det som hade hänt?? :S
# 4 jag skrev fel, Det sak stå det, Asså har du ingen bild på där det blöder ..
#3 Skrev nog fel och menade om Peak303 hade någon bild där man ser där det blöder.
Nä men kan se om min bror kan hjälpa mig att ta en!
-' Malin Hultman
Låter som livmoderinflammation.
Vad innebär det? :S
-' Malin Hultman
Läste där, och där står det att kaninen ej hunnit bli smittad av sjukdomamr om dom ej är 1 år ännu, och Dell fylelr år den 28 maj så hon är ju ännu inte 1 år. :S
-' Malin Hultman
#11 Tror nog att det kan hända att det är så men att det inte är så vanligt.
Är du säker på att det är blod?
Vilken konsistens hade det?
Mer som vatten, eller tjockt?
Det lät hemskt, men du kan väl ringa veterinär för råd/tips? 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#13 Det va inne i sågspånet så vet ej riktigt :S :(
-' Malin Hultman

Kaniner kan ju få röd/orange kiss när de ätit morot. säker på att det är blod? har du ingen bild?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Om du tar en bild på det så är det lättare för oss att kunna hjälpa. ^^,
Urinet kan bli rött av maskrosblad också, har hon ätit mycket sådana?

Stackaren :( Är det inte urin som de andra tror?
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Nä jag har ingen bild men det va rött men det va inget kiss för hon har inte ätit något konstigt hon har bara fått hö, pellets och salladsblad!
-' Malin Hultman

DOm kan kissa rött utan maskrosblad också, eftersom njurarna utsöndrar ett rött färgämne, helt ofarligt alltså.
#20 ser du några sår eller något? annars är det nog ofarlig avvakta och se hur det blir eller kontakta veterinär om du fortfarande är osäker.
#22 nä asså det va blod precis som om hon kissat men blev orolig för att det hade hänt något efter parningen, men hon slutade bloa sen. SÅ får vänta och se, men ska till norge nu i 1 v så min kompis som ska passa kaninerna ska medela om det händer något :)
-' Malin Hultman
Okej, men kan du inte be någon kaninkunnig som kommer och kollar på kaninen eller ringa en veterinär om råd?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Dell har blivit lite rund om magen nu, så tror ej det va något fel, mamma sa att det kan vara mödomshinnan(?) om nu kaniner har det :)
-' Malin Hultman