Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 965 ggr
[sstorm]
0

Teddy som fäller av

Jag har haft funderingar på folk som säljer teddysar som kommer fälla av som lejonhuvade dvärgvädurar. När en teddy fäller av får de väl sk. peking päls? eller har jag fel? Och dessutom är de ju inte en lejonhuvad dvv enligt deras standarn, för de är på tok för håriga i ansiktet…

Hur funkar de där ni som har teddy/lejonhuvad dvv?

[sstorm]
0

Är de verkliegn INGEN som vet? ;)

Hermelina
0

Vet vad? Du sa ju allt själv.. :) Pekingar är inget som teddyuppfödare önskar, och jag antar att lejonuppfödare inte vill ha pekingar heller! Dock finns det ju vissa pekinguppfödare vilket är bra, att det avlar seriöst på peking och inte säljer dem som teddy.

Problemet ligger väll egentligen i att folk ljuger om att deras kanin är teddy (men den är i själva verket lejon) och så avlar folk oventandes vidare på denna "teddykanin" och i den rundan är det, det är därför det är så svårt att hitta rena teddyled i Sverige (vissa finns det ju såklart, men i mänga är det lejon inblandat)

Du får skriva frågan på teddykaniner.ifokus istället, där är det nog fler som har teddysar/teddylejon! :)

[Nalle-]
0

Som #2 säger så finns det en bra diskussion om det här på teddykaniner.ifokus! :)

Men som jag förstår det är en sk. peking bara en överpälsad lejonhuvad dvv.

Hermelina
0

#3 Ja peking är bara ett namn precis som teddylejon osv osv..:P