Teddy Löwen bäbisar! Till salu.
Mina kaniner har fått barn. 3 st små. De är just nu snart 1 vecka. De föddes den första april.
Just nu heter de knatte, fnatte och tjatte.
De är leverensklara när de är 6-8 veckor.
Både mamma och pappa Teddy Löwen.
300 kr st. Finns i Gustavsberg utanför Stockholm.
Transport till Norra skåne finns i början på juni.
Ser ut som 2 blir Pärl egern, ev wienertecknade. 1 blir ev ljusare.
Köp, köp, köp! =)
Är teddylöwen/teddylejon godkänd som ras? Tänkte eftersom du skriver renrasig.
jadu. bra fråga där. haha! Får nog skämmas lite här, teddy löwen är inte godkänd med vanlig löwen eller lejonhuvad är det. shame on me att inte tänka längre än näsan räcker. Det är iaf avkommor av 2 teddy löwen =)
Fixat, tack för du sa det. Ny i spelet med raser hit och dit =)

Jag skulle absolut inte sälja dem när de är under 8 veckor. Ju längre de får gå med mamman, ju mer lär hon dem och ju tryggare blir dem.
Lycka till med de små!
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
#2 och #3, Haha jag tänkte väl det ;) Så lite så!
Hemskt va många åsikter om min annons. Måste flytta från sthlm om ca 7 veckor. Vilket inte va meningen när dena kull planerades. Istället för att stressa dem i en bil i 65 mil tyckte jag att en vecka hit eller dit kunde kvitta. =)
#6 Ansvarslöst planerad kull. Btw så heter det inte "löwen" (om du inte är i tyskland, men vi är i Sverige vad jag vet) utan "lejonhuvad".
7# Eftersom det inte var planerat att de skulle flytta till Stockholm när kaninerna parades var det väl inte ansvarslöst? Och löwen eller lejonhuvad, spelar det någon roll vad man kallar det?:)
/Isa
#8 Jo.
#9 Hon försöker bara göra det bästa av situationen.
/Isa
#9 Du behöver inte vara så otrevlig mot henne, hon kan ju inte hjälpa om hennes föräldrar bestämmer att flytta efter det att hon parat kaninerna. O det spelar ju inte så stor roll om hon vill kalla de löwen elr lejonhuvad kanin.
#6 Fast dom kommer ju säkert behöva åka bil när du säljer dem iaf så om du tar med dem när du flyttar gör det nog ingen skillnad:P Tror att det är bäst för ungarna att vara kvar hos sin mamma tills dom är 8 veckor.
Jag tycker att man inte ska göra några påhopp här! Hon bryter inte mot lagen direkt? Ungarna kommer klara sig finemang vare sig de är 7 eller 8 veckor! Jag tycker heller inte de är någon ansvarslöst planerad kull, saker kan väl förändras i livet? eller? Jag tkr ni förstör tråden mot vad den egentligen skulle handla om.
#7 jaaa. detta hade jag ju inte tänkt mig. Säga att jag är ansvarlös var det barnsligaste jag har hört. Vad vet du om mig?.
Tack för ni förstört min annons med massa dumma påhopp.
Nu skiter jag i detta barnsliga forum där folk inte gör annat än märker ord.
#14: Tycker det är synd att du tror att det enda vi gör här på sajten är att märka ord, för så är det verkligen inte.
Om du kan ge sajten en ny chans så ska du se att det är en väldigt trevlig sajt. =)
Ifall du vill kan jag antingen låsa denna tråd och så kan du skapa en ny, eller att jag rensar bort samtliga inlägg så att tråden blir ren från kommentarer.
Hej hej är intresserad av ungarna teddylöwen. Hur gammla är de nu har du kort att maila??
Mvh elin
vad spelar det för roll om man kallar dom löwen elle lejonhuvad,det är samma sak som man säger holländare till holländsk kanin o.s.v
Tycker faktiskt det är många taskiga kommentarer och påhopp här på sidan
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Om jag får blanda mig i lite här.
Jag tycker inte att sidan innehåller massa taskiga kommentarer och påhopp, men man får vara beredd på att få kritik och kunna bemöta den. KIF är enligt mig ett diskussionsforum, där vi diskuterar saker osv och även om ingen direkt bråkar eller dyl kanske man skriver utan massa smileys och det kan ju tolkas som dålig stämning eller liknande - men jag tror det bara är att ta och jag tror ingen egentligen menar något personligt, då vi inte kan se varandra liksom.
Däremot i annonser tycker jag också att det är bra när man får kritik eller liknande då det kan förbättra och utveckla saker/annonser även om jag kan tycka att det nog gick lite överstyr just här.
Håller med Ninni att du/ni nog borde ge KIF en chans till och vara med på noterna om vad det handlar om. Tyvärr har flera lite tråkig attityd men ofta är det gentemot alla.
Detta är en gammal tråd om ni inte ser de ;)
#19 Syftar du på mig? ;)
Såg detta men ville förklara (a) hahahah
#20 syftar på alla som började skriva i den igen

#9 #7
Vad spelar det för roll vad hon kallar det? Hon får ju kalla det för löwen om hon vill det är ingen big deal.
Att kalla henne ansvarslös var väldigt otrevligt! hon kunde ju inte veta att hon skulle flytta så att kalla henne ansvarslös vad faktist dumt!
7 veckor funkar finnemang! Att flytta från mamman vid 7 veckors ålder funkar, enligt måånga så kan kaninen flytta hemifrån vid 6-9 veckors ålder.
Lycka till med bebisarna och det är inga som helst problem att ta de ifrån mamman vid 7-8 veckors ålder!
Maja fick jag vid 7 veckors ålder och hon var precis som en vanlig kanin unge, inget fel vid att flytta vid den åldern inte!
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."