Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 5454 ggr
pigelina
0

Städat burar:D - vad har ni gjort...

Äntligen kan man städa burarna ordäntligt igen!:D det har blivit plus grader här och nu är det inte något som frusigt fast, hade såna jobbiga klumpar som jag inte fick bort… Men nu är dom borta i alla burar så det ser snyggt och fint och städat ut:P
Bara denna jobbiga snö som gör att det ser så sräpigt ut med halm och hö på marekn, gillar när man kan soppa bort(a)

Vad har ni gjort med era kaniner idag?:P (typ ett tag sen vi hade denna tråd(a)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[ninnakm]
0

jag hann inte städa, men ska göra det imorgon! Hade han bara ute jätte länge!:)

skitte
0

Gosade och borstade honom även fast han inte har lång päls men han tycker det är skönt Flört Han fick vara ute lite oxåGlad

Idag har jag köpt kaningrejer för en till kanin som vi ska hämta i veckan Skrattande Glad!!

//Ellen

KaninHanna
0

Hade ute Ballerina och sen har jag gosat med dom :D

Mvh Hanna

malin--a
0

städat buren+hagarna, och så har jag borstat dom och gosat ^^

♥

annaforsgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har också städat burarna idag:) Passade på medans det var plusgader då massa spån var fastfruset i bottnen förut. Sen har jag ¨borstat Xtra.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

kaningodis
0

Jag städade 10 burar igår…puh det tog lång tid men det var behövligt, passade på när det var lite mildare väder.

Idag har jag gosat med framförallt mina 2 nya kaniner =)

Kastanjegårdens Kaniner

Nickel
0

Kom hem från italien idag så kaninerna har inte fått städade burar eller fått komma ut på en vecka så idag har jag storstädat, och dom har fått komma ut i hagen, har hoppat lite med alla. Och kelat extra med alla. Sen fick Nisse träffa Nickan lite, så hoppas att det blir bebisar om en månad. :)

Rebiz
0

Jag har också städat burar idag xD Skrubbat o allt, känns skönt att ha gjort bort det för ett tag nu :) Sedan tog jag ut kaninerna i koppel så de fick springa av sig och bygga snögrottor, dom var glada o pigga ^^ Kanske borde nämna att jag sabbat mitt hår också, men that's live :P

[vretenskaniner]
0

Hämtat hem två kaniner från Dalarna, mötte upp dom i Enköping!
Ena, Millie, är japan wienerteckning blåögd lejonhuvad dvv. Från Holland. Hon är till uppfödningen men ja kommer ha ansvar för henne. :)

Och så fick jag med Pilen, en havanna wiener med oddeye :)
Grymt söt! Båda kommer från Färjbackens kaniner.

Linnea får gratis kaniner av henne för hon har såå många, så ja passade på då Flört

DEMNJA
0

Jag har borstat Ebba och städat hennes bur, även Theo har blivit borstad och fått städat. Bagheera har fått rent i buren.

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

LinneaJohaanson
0

Passade på att städa burarna och alla älsklingar fick komma ut!
Och hämtade hem Indra också!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

pigelina
0

Många som köpt/ska köpa nya kaniner^^

#8 haha har oxå förstört mitt hår;)

// Hanna

[ninnakm]
0

Jag ska köpa en till liten kanin!:) Så himmla glad…

hjartelyckanskaniner
0

Jag gosade med bebisarna och alla kaninerna fick sin mat =)

Imorgon blir det att städa alla burarna så det blir rent och fint =)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[Fruktiz]
0

Igår var jag ute med min kanin i snön och byggde snökojor med henne! :) Men hon blev typ könsmogen just då, så hon försöker para sig med ex. min arm! xD

[ninnakm]
0

Jag med #15

[ninnakm]
0

Asså byggde snökojjor åt zlatan:)

[Fruktiz]
0

#16+17 - Förstod det! Flört

[ninnakm]
0

Ja vad bra, det blev lite fal haha XD

malinroth
0

Idag har jag vart ute hos Knut och låtit han springa runt på balkongen och utforska. Vissa dagar vill han bara tillbaka till buren men idag var han verkligen en liten racerköttbulle :P Han sprang runt och klättrade överallt och tuggade hö samtidigt som han sprang runt och ja han var helt stollig :) Städade hans bur också och gav han lite gott ^^

Rebiz
0

#20: Är din kanin hermelin havanna? :]

Fatma
0

Här kan man ännu inte "städa" här blir det is klumpar fortfarande. Har inte gjort något med kaninerna idag förutom att ge vatten och min lilla syster har varit ute med min ena kaninhona.

Däremot gjorde jag massor igår och i förrgår, blir inte vad trådens "syfte" men tänkte jag kunde berätta ändå eftersom inget har hänt idag. Jag började med att städa Nessies och Tarkans burar, blev inte särskilt mycket bort plockat då det mesta var fryst. Men nytt och fräscht ovan på blev det. Detta var då i förrgår. 

Sedan städade jag Mins toalåda och vägde Nessie och Tarkan för att kolla hur dom vägde nu inför utställningen. Samt kollade jag hur pälsen var och kroppen osv. Sen bar det av ut med Nessie och sedan Tarkan, båda är ju rätt "spralliga" när dom får komma ut i sele. Detta var då igår.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

minkaninester
0

Städade buren idag. 
Så Ester var väldigt nöjd precis som hon brukar när det är ny städat haha. Hon gosade in sig i den nya fräscha halmen och mös.

För övrigt har hon kommit ut i sele som hon brukar, och massa mys och kel :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

MiniAndMe
0

jag hann bara mata dom och ge vatten och hö… Och borstat Ruffsan och gosat lite grann med Ruth med!

malinroth
0

#21 jajjemen :)

Rebiz
0

#12: Woho *team* xD

#25: som miin :'D<3

Kristall
0

Har bara matat dem och klappat dem lite (de springer löst på x antal kvm så iddes inte ta ut dem idag när det är så halt och vått ute).

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

thexclub
0

Städat fem burar, klippt lite klor, matat. Amilo och Expo har fått skutta lite i köket de andra har fått komma ut i hagarna

the vanity, it becomes insanity

malinroth
0

#26 Nämen vad fin :) Vart är han/hon ifrån? dom har samma färg på selen också ;) eller ja Knut har ljusrosa sele (typ som ditt koppel) och brunt koppel :)

Idag for jag och Knut till Malin (lilljarven) och Hubert och vi gick ut och lekte i snön i nästan 2h ^^ Grabbarna var lösa och Knut hoppade upp och ner i snöhögen och sprang i tunnlarna som Malin grävde åt dom. Hubert sprang också runt lite men han ville mest ligga i sin håla och sova och gräva lite :)

KaninHanna
0

Har matat dom och gosat :)

Mvh Hanna

[Fruktiz]
0

#0 - Nu har jag också städat! :) xD

elinab
0

Kom precis hem så jag har inte hunnit göra så mycket. Gav frukost i morse och gosade en stund nyss. Senare ikväll ska jag göra rent toalådan och sopa upp hö och grejer som Baloo spridit runt.

[Nallegardenskaniner]
0

Städat burar, varit och köpt Tunnel & några fler toalätt lådor (a)

klicker tränat lite, gosat, kammat, klippt en angora x) låtit alla springa fritt ^^ sen har jag nog inte gjort såå himla mycket mer! :P

Twinklys
0

Alla kaninerna har fått vara ute i hagen minst 2 timmar var, var jättesvalt och skönt ute, runt en 13 grader kanske :) Kelat med vår dräktiga hona en kort stund, hon är inne i sina sista dagar nu men hoppade ut ur buren och på mitt knä :P Inte gjort mycket mer än det vanliga, som påfyllning av hö och byte av vatten. Städning är det dags för imorgon ^^

Billikanin
0

Städat buren har jag med gjort, kelat och matat också så klart! Imorgon blir det hoppa är tanken!

lill-jarven
0

Idag har jag inte hunnit göra nånting med kaninerna, har bara sovit och jobbat (är hemma på rast nu), men igår blev det storstädning hos utekaninerna. :) De har haft spån och halm i hela buren under vintern, men igår bytte vi tillbaka till matta och toalåda. :) Ida (poesi) får bidra med en bild, dom är på hennes dator.

I övrigt går jag mest och klämmer och känner på Edith som verkar vara dräktig och väntas få smått om en vecka. :D

Kristall
0

Fixat i ordning året-om-hagen, var tvungen att skära upp presenningstaket för ett tag sedan då hagen höll på att rasa ihop pga all is som samlats ovanpå taket.. Och isen rev med sig ena långsidans nät och en bräda och mosade en del av haginredningen, så jag har stått och spikat fast nät och brädor och slängt ut våt halm och krossade matskålar. Jippie… Tingan blev dock glad när hon fick skutta en stund i hagen efteråt. :) Har även snabbstädat Tingans bur och lagt in en massa ny halm.

Saga var sjuk (hängig/apatisk, till synes livrädd för allt och hade lös mage) för ett par dagar sedan så hon har bara fått nytt vatten, hö och lite oxbow-pellets. Gosade med henne lite också men vill att hon ska ta det lugnt och bli frisk så hon fick stanna inne idag.

Yossesin
0

Idag har jag gosat supermycket med alla kaninerna, vilket går lite sisådär när 5 av 6 är hanar :)

Har även begravt lilla Molly :(  (Alla dvv blir kallade "lilla"^^)

Emma-lundqv
0

Idag har det inte hänt så mycket, har varit borta under dagen och när jag kom hem regnade det. Zeb, Tusch och Chester var ute i varsin av sommarhagarna för första gången i år, så de fick springa av sig ordentligt. De andra verkade inte så sugna på att gå ut i regnet så de fick stanna inne idag ;) Sen har jag gjort det vanliga, städat burar, gett mat och vatten och gosat lite med alla förstås!

emms
0

Idag har båda kaninerna fått vara ute från 8-8 ungefär :D Var så härligt väder ;) Sen när jag kom hem så hoppade jag in i hagen och satt där i tre kvart tror jag ;) Jag luktade såå intressant :D

Slängde ut lite grönsaker i hagen idag på morgonen så dom fick något att göra. Sen har jag fyllt på hö och vatten med ;)

Emma

Albtraum
0

Mest jobbat idag. Längtar till jag kan komma hem och släppa ut min ena bråkstake. :)

[BellaO]
0

Haft sk "Kanindag" med min kompis, Zessan har bara varit ute i hagen eftersom hon ska snart få ungar, men Hannas (utekaninen) kaniner har vi tagit ut i sele och hoppat lite med och så. Städade även hennes bur:)

poesi
0

#36 Haha, såg nu att Malin bett mig lägga in en bild från igår så bilden kommer här. :D
Naturligtvis la jag även i massvis med hö och deras vattenskål med vatten i när jag städat klart. Hann dock fota innan. :)

emms
0

Idag har jag bara släppt ut dom i hagen ;) Och så har dom fått lite morot och äpple och pellets :P

Emma

love96
0

Jag städade HELA dan igår!! *puhh* En kanin bur hade is i  hela buret Skrikandes som inte gick bort… men sen efter 4h så var allt borta, men då var det ju vatten i buret också och det var inte lite kan jag säga… och det gick alldrig bort så mycket som jag kämpade…  men nu är det borta som tur =)

pigelina
0

Idag har jag satt upp nya hagar:P så nu springer det massa glada kaniner ute och har skoj:)

Ska ner och måla dom nya burarna sen oxå, så jag kan börja använda dom nästa vecka:P

// Hanna

Kristall
0

Saga har fått vara ute i hagen i ca 4 timmar nu, släppte ut henne på förmiddagen. Ska ta in henne i buren och släppa ut Tingan om en stund. Båda två ligger och slappar i solen, underbart väder! :)

Tingan fick även vara ute i sele en stund på förmiddagen. I övrigt har jag bara gett dem mat och vatten.

alwiz
0

Idag har jag Pilot, ronya (ronyyyaa på kif) och zakke hoppat lite :)
Vi har fortfarande jättemkt snö kvar men vi hittade en lite gräsplätt på lekparken som vi kunde hoppa på :P Det gick bra, pilot var fin förutom att hon (åh, jag är så ovan att säga hon!) vill lukta där zacke hade varit ^^ zakke ville oxå lukta där pilot hade varit ^^<3

Jetaime
0

Städat och fixat lite. Rastat dom, fotat och kelat ^^

OneSound
0

Idag har jag rensat lite i burarna och lagt in påskriset som fått fina små löv Skrattande Kaninerna är tokiga i det! Dem fick också årets första kirskål, men bara lite med tanke på deras magar.

Sen fick lilla Alva ut och springa i hagen som ganska nyss kommit fram ur snön Flört Skrållan med sin höga energinivå tål inte att sitta i hagen, hon behöver mycket större ytor. Iallafall enligt henne! Så tokfian fick springa av sig i sele med det längsta kopplet till. Hon fick vara ute en bra stund då vädret var så fint!

Sedan blev det Pelle Plutts tur. Han fick också skutta i sele då jag även lät honom hoppa några små hinder. Men envis som hermeliner kan vara ibland så tog det stopp ibland, tills jag bestämde att det var nog och det var istället dags för gos. Så jag låg i solen med lillkillen och bara mös! Kyss

Aut viam inveniam aut faciam

[Underground]
0

Städat ur 2 fack och 2 burar, suttit i hagen och gjort läxorna med Melvin i det fina vädret (det gick dock inte så bra eftersom att han promt skulle busa i mitt hår) och flyttat hagar.
Även gett kaninerna deras första grässtrån detta år - och de älskar det.

Jodiz
0

Idag var det jättefint väder! Jag storstädade burarna och kunde äntligen kratta upp all halm och hö som har spillts på marken under vintern, har sett så förskräckligt skitigt ut på snön och det känns bra att ha det gjort, så att gräset kommer fram lättare också.

Fotade dem också! Pixie och Mango gick jättebra att ha uppe på bordet, de käkade knäckebröd och var nöjda men Molly… hon hoppade ner direkt hon :D Bordet stod inte i någon Hage så då skuttade hon omkring där bland två hundar, hon är dock inte alls rädd för dem och även fast de både är jakthundar var de väldigt lugna och låg bara ner och tittade på henne (sträng order från mig;D). Blev rätt bra bilder på henne när hon skuttade runt, det gav mig idén att fota de andra fria också, de såg allt liite stela ut uppe på bordet.. När hon hade skuttat runt ett tag var hon lätt att fånga in, som tur var. Hon brukar klättra över gallret i hagen så hon springer helt lös ibland (eller, hon gör det alltid efter en halvtimme i hagen..) men då har jag bara försökt fånga in henne snabbt (inte alltid så lätt, superskoj att springa lös ju!) och inte alls tänkt på att ha henne ute med mening, men det är ju rätt skoj både för mig och henne och när hon har rymt själv har hon alltid hållit sig nära de andra kaninerna (har dem ute samtidigt allihopa) så det är nog ingen fara att hon skulle springa iväg särskilt långt.

Lät dem även smaka lite på gran, det tyckte de var mums! De har nämligen inte fått någon gran i vinter utan bara grenar från andra träd :)

poesi
0

Har först suttit och myst med Saga här inne, sedan har hon och Alfred fått skutta runt ute i hagen i några timmar. Sedan tog jag in dem, och lät Melvin och Sixten vara ute istället. (I olika hagar då) Och har suttit och vaktat på dom, då Sixten gääärna vill gräva så fort han får komma ut. :D

riiffen
0

Idag så har jag kelat lite med båda, och dom har fått springa lite i hagen och på mitt rum. :)

medarbetare på allergier.ifokus .

DEMNJA
0

Jag har städat Ebbas bur och borstat henne samt klippt hennes klor. Också har hon fått skutta i hagen några timmar. Nu är det någon annans tur och fler pälsar som ska borstas står på schemat :)

Hälsningar Anna

Rosågårdens kaniner

Linus-the-bunny
0

Jag ska börja bygga  min kaninbur :)

Fatma
0

Jag har städat Nessies bur, vilken lortgris hon blivit nu när hon har ungar Tungan ute Sen har jag varit och kollar till bebisarna, så söta och en har öppnat ögonen. Små syskonen ville också hålla men dom fick nöja sig att titta på för tillfället. Sedan har jag varit ut och gett vatten till Tarkan  samt fick han och Nessie en morot var och oj vad glad dom blev av det.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Sweetienin
0

Jag har städat 4 av burarna idag, men har inget spån kvar nu så dom andra två blir på måndag :)
Och så har jag sopat runt burarna och bara för att det är en sån där tråkdag idag så har jag gosat lite extra mycket med kaninerna.
Blir det fint väder i morgon så tänkte jag gå ut i skogen med några, hoppa med några och ha dem i hagen :D

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Emma-lundqv
0

Idag har jag gjort det vanliga, städat alla burar, matat, bytt vatten osv. De är ute allihop nu, men vädret ser inte så pålitligt ut tyvärr.. Igår hoppade jag med tre av dem, här får ni några bilder som jag fotade med fjärrutlösaren ;)

_MG_6357.jpg picture by Memmish

_MG_6359.jpg picture by Memmish

Och en ful bild på Chester: 

_MG_6377.jpg picture by Memmish

Jetaime
0

#59 Vad fina bilder!

Jetaime
0

Idag har jag haft alla ute en massa timmar idag! Och städat ALLAS burar och rengjort alla saker och städat även utanför burarna och där jag förvarar kaninsaker. Borstat alla och tvättat två av kaninernas ögon som rinner lite. Förberätt till imorgon då det är hopptväling :). Tja lite så ^^. Känner mig grymt duktig faktiskt :)

[Underground]
0

Kom nyss in efter att ha varit ute HELA dagen.

Satte ut alla kaniner i hagen runt 11 imorse sen har jag städat burar, städat förråd, diskat vatten- och matskålar, gått med Melle i sele runt 2 timmar, suttit och pluggat i hagen/solat med Melle, möblerat om i Satellitens och Myras Hage, fyllt på med hö, gett dem gräs och grenar och nu fick de nyss kvällsmat. Mycket man hinner med på en söndag! Tungan ute

Emma-lundqv
0

#60: Tack! :)

Idag har jag städat burar och utanför kaninhuset, matat, klippt grenar, krattat hagar osv. Kaninerna var ute från 12-20 ungefär. Det enda out of the ordinary som jag har gjort idag är att klippa klor.

LadyViolet
0

Igår städade jag runt hela buren, krattade upp halm och spån. Idag har jag nyss städat buren och lagt in nytt spån och halm. Just nu är kaninerna ute och skuttar i rasthagen. Glad

Kristall
0

Har gett Tingan hö, grönsaker, pellets och vatten och ny halm, hon fick stanna i buren idag då det regnar och är vått och lerigt ute.

Har städat Sagas inhägnad (hon bor inne just nu pga hon har varit sjuk och är inte helt frisk ännu) och gett nytt hö och vatten. Snart ska hon få lite oxbow-pellets och extra mkt gos. :)

bunnyheart
0

städade kaninernas bur idá

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Ida94
0

Idag så har jag städat till min kanin :)

Billikanin
0

Idag har jag och min lille busunge (kaninen då, alltså) lekt en stund i utegården! (se bifogad bild)

Cornetto
0

Idag har jag städat buren, ha märkt att mina kaniner plötsligt blivit rumsrena! ( det jag vill att dom inte ska fortsätta med) dom har inte kissat i sin kojja, men bajsar gör dom,fast det luktar ju knapast nått!

sen har jag låtit båda mina kaniner springa av sig i sina selen och sen.. började jag med deras nya Hage! pappa hade inte allt matrial så vi ska fortsätta typ på måndag när affärerna öppnat, men långt kom vi! Oskyldig

mystikman
0

Ja, idag har jag låtit alla kaniner springa av sig vårglädjen :)

[Agneslundin]
0

idag har jag träningstävlat mee min kanin :) åkte till en kompis för att se hur han är på nya ställen :) det funkade jättebra!

Billikanin
0

Det blev utegården för mig och Billi idag igen!

Lattjo
0

idah har jag städat burarna och haft killarna i hagarna.<3Sen har jag borstat Lattjo och klippt klorna på Lajban och så har jag anmält dem till en hopptävling i sommar<3

Kristall
0

Har inte gjort något med mina älsklingar idag. :( Är hos min pappa över helgen.

Johanna-Larsson
0

Jag har också vart ute och städa buren åt älsklingen :) Han har en Höns-Bur så man får ha flera skottkärror när man ska städa åt honom :)

Men det är ju ganska lyxigt för honom för den är VÄLDIGT stor ;)

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

Jetaime
0

Än så länge har jag bara kikat ut genom fönstret och sett så allt såg bra ut (ha precis stigit upp och har bara pyjamas på mig) men ska gå ut om en stund och ge dom nytt hö om det behövs och vatten och se så allt är okej :)

Senare tänkte jag även städa lite och borsta kaninerna, kolla igenom klorna och så  ^^

LadyViolet
0

Jag har gett dem frukost (pellets) och fyllt på hö. Har även städat lite i buren; bytt ut smutsigt spån och lagt in lite halm. Nu är de ute och skuttar. :)

LucyLove
0

Ska sälja en liten unge idag, visst e det bra men det känns inte så roligt att komma ifrån minstingen :(

Rorvers
0

jag har städat hanens bur, men kan inte städa honans för hon har ju ungar :)  Ska snart gå och flytta om på hagarna (Y) ;D

Rorvers
0

#78 hoppas det går bra med försjälningen ;)

LucyLove
0

#80 Tack, han är nu hos en barnfamilj på samma väg som vi bor på xD Haha, det är skitbra :D
Jag har inte hunnit med så mkt… Vaknade för typ 20minuter sen ^^
Men ska fortsätta på hindrena som jag och min lillasyster Elin håller på med. Håller på med en "trea", eller typ en typ av en "trea" x)
Nähä, nu ska jag ta tabletter -.- Jag har halsfluss och måste ta 4 tabletter 3ggr om dan i 10 dagar! Det suger >.<
Aja..

pigelina
0

Idag har jag inte hunnit med så mkt, men igårkväll städade jag 2 burar.

Idag har jag bara kollat igenom kaninerna och släppt ut Tequila och ungarna i hagen, och Blomma oxå.

Ska bygga min kaninaltan oxå:P får se när dom nya burarna kan vara på plats:P

// Hanna

Inaarah
0

#82 Har lillan vart ute och skuttat idag alltså? (a)
naaw, lilltjejen, längtar tills hon kommer hit! :P

pigelina
0

#83 jajjamen:P hon är ute fortfarande;)

// Hanna

LucyLove
0

Sitter hemma och tråkar! xD Kan kaniner äta honungsmelon??

Kristall
0

Har gett dem nytt vatten och grönsaker, städat Tingans bur samt låtit Tingan springa fritt på gården en stund. :)

emms
0

Idag har jag fixat i hagen lite, bytt i toalådan och bytt hö då det har regnat dom sista dagarna och allt var jätteblött. Och så har dom fått pellets och lite äpple och blivit utsläppta i hagen :D

Emma

malin--a
0

Gosat :)

♥

Cornetto
0

Oljat in hagen, så har det varit soligt och varmt idag så jag hann släppa ut kaninerna!

Sen kom pappa på att vi kan lägga ihop buren + hagen, alltså att vi kapar en bit av ställningen till buren och lägger buren på hagens kortsida,asså burens vänstra sida på hagens kortsida. Och sedan lägger en trappa upp till buren, hagen har ju högre tjocklek (eller hur man säger ^^) så man kan ju ha en bit av ställningen kvar så att det blir jämt.

Meen jag vet inte ifall jag vill ha så. vad tycker ni? skulle ni gjort så?

emms
0

#89 Jag skulle i så fall satt den på den sidan dörrarna till buren inte är på. Så att hagen inte är ivägen för dörrarna så att man kommer åt ;)

Emma

Cornetto
0

#90 okej, glömde skriva att dörren var på sidan vid hagen..men du  listade ut det :P

bunnyheart
0

Maja ska få komma in på mitt rum och busa :) (gör troligtvis en video på det som jag sedan laddar upp på bloggen och här på kif)

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

lomsen
0

Jag har låtit Felicia adoptera Tussilago från Wendys kull för den fick ingen mat av sin mamma. Nu hoppas jag detta funkar och att den accepteras trots en veckas skillnad i ålder. De har samma pappa!

Tussilago är gul/svart japantecknad med rexpäls och jag vill verkligen att den ska klara sig…

Felicia födde 6 egna ungar imorse och jag har stödmatat i väntan på detta!Glad

hugoochip
0

Jag har gått ut med alla och sen har jag börjat hoppträna med bebisarna:)

Idag satte jag in ett till hinder i banan*WOW*^^

Nu nu är det två hinder, det jag fokuserade på var bara att dom skulle röra sig framåt i banan. Dom överträffade sig själva genom att hoppa båda hindrena felfritt och med en lagon takt mellan hindren:)

Sen ska vi åka och hämta halm så jag kan städa alla burarna.

MixiDixi
0

Igår städade jag buren, ordentligt.

Allt innehåll: bort! Allt nytt innehåll: in!

emms
0

Har släppt ut dom i hagen, gett nytt hö och vatten och lite pellets. :) Sen har vi flyttat hagen så dom har fått nytt gräs att äta :D

Emma

pigelina
0

inte gjort specielt mkt lämnade Twilight i Olofstorp och Hoppade Tequila där:)

// Hanna

Ida94
0

Jag har städat Askungens bur och tvättat av matskålen :)

[Agneslundin]
0

idag har jag varit på träning på gulsippan och sedan tappat en matskål så den gick i tusen bitar XD

emms
0

Nu ska jag släppa in dom i buren :D

Emma

Sashhi
0

Idag har jag varit iväg på hoppträning med klubben. Tog endast med mig toffla, men fy så in i bängen vad fint hon hoppade. Nollade elitbanan med grym fart. Jättenöjd! Har gett kaninerna hö, vatten och pellets nu så frå de klara sig itll imorgon. :) Idag har ingen kanin varit ute eftersom att alla var ute så länge igår så får de vila idag.

Not your mom, not your milk.

Kristall
0

Fick en betesbur av grannen, typ metallstomme med hönsnät, väger inget och är superlätt att flytta omkring på. :) Så Tingan har fått inviga den, vilket hon verkar vara riktigt nöjd med. ^^

Har även hämtat hem en hel hög med trasmattor till kaninerna. :p

LadyViolet
0

Det har ju inte gått så lång tid av dagen än men detta har jag gjort hittills:

Städat litegrann, tagit bort kiss och lagt in lite nytt spån och halm. Sen har jag självklart fyllt på hö och vatten.

Kaninerna har varit ute i ungefär en timme i rastgården (de är fortfarande ute). Sedan har jag ägnat ungefär tio minuter åt varje kanin för att klia bakom öronen, klappa m.m. (Försöker göra dem mer tama och det verkar gå framåt! Glad) De har fått lite persilja var också, mycket uppskattat!

millanfn
0

Ska alldelens snart ut o ge kaninerna mat och byta toalådan åt hanen så han är så duktig o gåt i den  :)
Värre med honan, men men det får vara som det är, hon varken kan skita i lådan eller dricka ur flaskan så :)

Sen blir det kila ut me dhunden :)

DEMNJA
0

Jag har precis städat alla 7 burarna och rastat Bella och ungarna :)

Nu blir det annat som gäller ett par timmar, bland annat köpa virke till nya sommarrasthagar men i kväll ska några borstas också. Och rastas naturligtvis!

Hälsningar Anna

Rosågårdens kaniner

bunnyheart
0

Ska snart städa Majas och Kajsas bur och inhängnad (stavning).

Det kommer uppskattas :)

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

pigelina
0

ska måla burarna nu…;)

// Hanna

[Underground]
0

Idag har jag inte gjort någonting förutom att gett dem mat, halm och hö och gosat lite. Det var nyss åska ute och jag är livrädd för det. Just nu spöregnar det så finns inte så mycket att göra ute hos dem.

Igår däremot. Då målade jag färdigt buren! :)

bunnyheart
0

städat buren och blivit förälskad i en kanin unge ;)

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

malin--a
0

Haft ute i Hage, gosat, och gått i sele med Jocke :)

♥

Jetaime
0

Inte gjort så mycket med mina kaniner idag faktiskt. Tänkte städa och så, men tar det imorgon :) Förövrigt har jag fotat bebisarna ^^<3

<3

hugoochip
0

109# Vilken kaninunge?^^

conejos
0

#111 så söta!

Idag har jag hoppat med kaninerna,blev tyvärr inga bilder för kameran är på laddning.Jag har också småstädat och gett dom mat och vatten och hö.

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Jetaime
0

#113 :)<3

Kristall
0

Idag har jag bara gett hö, vatten och björk- och rönnkvistar. Det regnar och blåser och jag har en förkylning som inte vill ge med sig… Ska ut lite senare igen och gosa med dem och ge lite pellets och gräs.

LadyViolet
0

Har bara fyllt på hö och vatten hittills. Det har ösregnat hela morgonen så det är jätteblött ute, suck. Får hoppas att det torkar upp lite i eftermiddag så kaninerna kan gå ut i rastgården lite. Har i alla fall tänkt gå ut och gosa lite om en stund. :)

LadyViolet
0

Idag har jag först fyllt på vatten och hö, sen fick de vara ute i rasthagen i ungefär tre timmar. Nu är det ute igen och de fick precis lite gräs att mumsa på (allt gräs i rastgården är typ uppätet). :)

Rebiz
0

#111: Men AWWW vad sötaa:]

[Linsenhejhej]
0

I dag gick jag en promenad med Secret.
Han åt växter och hoppade runt lite.
Jag har givit honom mumsiga salladsblad och lite tomat.

NaimaG
0

Lukas har sovit hela dagen den slöhögen. Men just nu är det full rulle på honom utanför buren.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.