Varför just där, blir galen!
Jag blir snart galen på Lukas. Jag kan inte sätta kläm på vad det är han är rädd för varje kväll.
Jag är nattuggla och Lukas bur står just nu inne i kontoret istället för i hallen där han tidigare hade buren. Varje kväll oavsett om jag sitter vid datorn eller inte så får Lukas panik i buren, han stampar, har uppspärrade ögon och öron samt att han kutar som en idiot i buren. Man riktigt ser hur rädd han är.
Detta beteende händer enbart när han är i kontoret, när han bodde i hallen skedde det aldrig men just i kontoret blir han livrädd och det är alltid vid samma tidpunkt på nätterna/kvällarna. Det sker alltså en gång sent på kvällen och en gång mitt i natten vid samma tidpunkter.
Jag kan absolut inte ha honom i hallen pga räket och trappen som finns där samt hunden som just fått för sig att han är mat så jycken får inte vara i hans närhet.
Men varför får han panik vid samma tillfälla varje dag? Det kommer ske idag också och så här har det varit med alla kaniner jag haft i detta rum. Samma tidpunkter har varrende kanin gjort samma sak. Jag börjar allvarligt fundera på att berätta detta inne på övernaturligt men vill hör med er först ifall det kan bero på något simpelt.
Vad konstigt! Inte en aning om vad det kan vara…
oj det låter lite läskigt tycker jag ! fråga dom dom kanske vet :) men datan kanske står och låter, men då tycker man ju att den ska göra det hela tiden. men jag har ingen aning
Jag tänkte först att det skulle vara något utifrån men att det kommer vid just samma tidpunkter varje dag förbryllar mig och på alla kaniner jag haft. 
Spöke.. Hhaha!
Hm..jag vet inte, kanske är det något övernaturligt ändå? Men kan du inte flytta buren under just den tidpunkten då så han får vara i ett annat rum just då bara? 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#5 Jag vill nog inte gå och bära på en enorm bur fram och tillbaka hela tiden. Sedan är Lukas ganska frigående också och tar jag ut honom från rummet så tvingas han bo i sin bur utan tillgång till frihet pga hunden.
Vilka tidpunkter är det?Har alla kaniner i det rummet gjort samma sak? ;o
Har du vart kvar i rummet hela tiden under den tiden? Har du testat att hålla i honom just då?
#7 Alla har gjort samma sak och första gången sker runt midnatt, andra gången runt tre på natten.
Men om du kanske lyfter upp honom då eller om du har honom i en transportbur eller en mindra bur?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Ush då.
Det kan vara från något tekniskt. Typ videon eller något. Människor hör inte vissa ljud ju, så det kanske är något sånt.
Aut viam inveniam aut faciam
#11 Det är något sådant jag tänker också men jag har inte kunnat sätta fingret på vad det kan vara. Jag har svårt att tänka mig något tekniskt som finns i huset för då hade han reagerat på samma sätt oavsett rum.
Jag gissar på antingen något övernaturlig eller tekniskt. Varje gång detta händer, observera om det är diskmaskin, tvättmaskin, dvd, dator, kolla allt och se om det är något han kan reagera på. Annars tippar jag på nåt övernaturligt. "/
#12 Något med datorn? Fläkten går igång? Finns mycket det kan vara! Eller övernaturligt som har nämnts x antal ggr :)
Aut viam inveniam aut faciam
Jag försöker köra på något tekniskt. Har inte tid att hussera spöken för tillfället.