Anonymt från Länstryrelsen
Pratade nyss med min sammarbetare Emma, vi hade fått ett besök från länstryrelsen!
Dom hade fått ett anonymt brev om att Emma och jag tar dåligt hand om våra kaniner, dom får aldrig vatten eller hö. Det luktar äckligt och att det är oseriöst för att vi inte sammarebetar med våra föräldrar.
Våra föräldrar har ansvaret så men dom vill inte föda upp kaniner så det är väll klart dom inte är hos kaninerna och hjälper till så…
Emma berättade att dom hade kommit och kollat alla burar och sagt att allt är bra, vi har några burar just nu som är under lagligt mått just för att vi bygger om och var tvugna att få ut alla kaniner ur stallet. Vilket dom förstod och dom sa att alla kaniner mådde jätte bra och vi hade det bra. Dom hade varit jätte trevliga och inte alls tyckt det riktigt stämde med brevet.
Jag är bara så sjukt arg och irriterad på att folk anmäler något som inte ens stämmer. Jag vill bara slå någon just nu! Och vi tror vi vet vilka det är. Men vad kan man göra åt det liksom? Ingenting.
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Det kan göra är att ha det så bra som ni har det. iom att LS kollat o godkänt så är det ingen fara.
Vet en som sparade alla protokoll o satte en ram vid kaninerna. på så sätt såg alla som va där att allt va ok!
Bra betyg att få det godkänt :) se det som en bra grej.
Fy tusan vad arg jag blir. Varför ska folk hoppa på de som verkligen tar hand om sina kaniner? Varför inte leta upp de kaninerna som faktiskt mår dåligt?
NEJ USH!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Tänkte precis skriva samma sak som #1 men fick inte till nåt bra! Men jag tycker iaf också att ni ska försöka se det positiva i det hela även om det säkert känns fördjävligt att ha blivit anmäld. Men ni hade ju faktiskt inget att dölja, allt var ju ok och det är faktiskt inte fy skam att ha fått "godkänt" betyg av Länsstyrelsen :)
Vad jag har fått erfara så finns det uppfödare som gång på gång får varningar och nedslag på uppfödningen och fortsätter med varningar.
Lagändring o hårdare straff på dom som verkligen misshandlar djuren gång på gång
Jag håller på dig linnea :)
Gud vad arg jag blir.
Leta upp folk som missköter sina djur istället för att få länsstyrelsen att åka och slösa tid på något som är godkänt? *suck* Irriterad!
Ja det är klart vi gör, men det känns inte så bra att folk anmäler och skriver så fel saker!
Ja ja vill bara slå någon!
Ja men precis leta efter någon som vanvårdar kaninerna istället?
Och så hade dom skrivit att kaninerna stod i sol?
Jaha? Vad ska vi göra? Springa och flytta burarna efter vart solen inte är?
Men är det inte bara att dom kollat så att nu inte åker dit? även om någon har anmält så har dom ju fel med deras syn av skötsel av kaniner. nu har ni länstyrelsen på er sida och då kan ni inte råka ut för något. egentligen borde dom kolla alla som har många kaniner och bedriver uppfödning.
Ja hårdare straff på djurplågeri! Det behövs verkligen i vårat land!
Tack du :)
Ni andra, ja de är klart man ser det på det possitiva, men det är fortfarande väldigt irriterande!
Vi har förrut även haft en från djurskyddslala vad det nu heter (står still) som köpt kanin av oss och sagt att vi har det väldigt bra hos våra kaniner och att man ser på kaninerna att dom verkligen mår bra!
Ååh grattis! :)
Hahah tack 
#10 Oj gud men snälla.
Sitter inte hemma utan på en mac på en forskarstation med skolan, och skrev "ååh grattis!" i en annan trpd men den lyckades komma hit? Mysko :s Hela KIF har laggat för min nämligen. Sorry :P
Hahhah ja ja började fundera vad ja gjort
Det är lugnt 
HAHAHA, vad roliga ni är!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Såklart lite skratt måste man få ha ju 

Jag tycker att det är bättre att folk anmäler pga en misstanke än att det tänker 'äh, jag har nog missuppfattat det, de har det nog bra'. Finns nog många där ute som valt att INTE anmäla i rädsla för att få skit för det. Den här personen har kanske fått den uppfattningen eller kanske hört via någon annan att kaninerna inte hade det bra och valde att anmäla istället för att gå och dra på det eller strunta i det.
Sen om det hela var feluppfattat så blir det ju inte värre än att någon kommer och tittar och ser att allt är bra :)

Herregud…
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Det har hänt mig också… Mitt råd är att släppa det och att ni inte gräver ner er i vem som gjort anmälan. Svårt, jag vet, men det drabbar er själva mest. Så gå vidare med huvudet högt säger jag
. Allt var ju som det skulle och det är ju huvudsaken!
Det är ju gött iaf att man vet att Länstyrelsen gör sitt jobb.
Känns som många tror att man har värsta farmen bara för man föder upp lite djur… skrattretande. Visst finns det folk som inte sköter sina djur, men man ska ju inte glöma bort att det finns folk som gör det skitbra också :)
Dom var riktigt trevliga! :)
Dom kollade igenom ungarna på F-kullen och såg att alla mådde bra osv. Och så är det två kaninburar som inte har sitthylla, det är ju inte det svåraste att fixa ;)
Dom ville gärna komma ut när allt var klart och kolla igen =)
Visst, det är ju trist att någon har anmält i onödan, men samtidigt är ju det här en bekräftelse på att de verkligen åker ut och kollar när någon anmäler, och det är ju jättebra! Synd att det skulle drabba just er dock, men skönt att de var trevliga!
Mamma har åkt ut för samma saker flera gånger, folk gör anonym anmälan och de kommer ut, men djuren har det hur bra som hälst och ser bra ut, bra temperament med säger dem.