Ensam kanin? El två?
Jag har en liten lejonhuvad han kanin på ett och ett halvt år.
På sommaren är han ute i en stor bur i trädgården. Idag har jag varit tvungen att legga nät under buren så han inte ska gräva sig ut…Jag mistänker att han känner sig lite ensam och min fråga är då…ska jag kastrera honom och køpa en tjej kompis till honom? Jag har pratat med oppfødaren och hon säger han inte behøver nån kompis.
Kaniner är kolonidjur och lever inte i flock, precis som hans uppfödare säjer behöver han inte en kompis, han är soppas gammal så det är inte så stor chans han accepterar en kompis.
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

#1 Fast det beror väl på individen?
Själv försöker jag alltid ha dom två och två, ifall dom trivs med att ha en kompis. :) Dock inte okastrerade hanar.
♥
Det känns inte bra att han bor ensam. Om jag kastrerar honom,bør jag køpa en tjej el hane och kastrera honom med? Och äventuellt hur gamla bør den nya vara?
En hona :) Jag skulle köpt en unge :)
♥
Kom ihåg att om du ska köpa en ny kanin, så behöver du stor bur, varsin sitthylla/bajslåda/matskål, kaniner är vana att ha varsin håla och brukar inte dela, så när jag har haft kaniner tsm har jag gjort så av säkerhets skäl.
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus