Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1064 ggr
Onslow
0

Duktig Truls!/Ligga på rygg?

Det är bara andra dagen min sötnos är hos mig och han är redan nästan rumsren! Han hade valt ett hörn första natten och sedan hade jag i morse satt toan där. Och han använder den! Min duktiga pojk.

Tänkte dessutom fråga hur man gör när man vänjer kaninen vid att ligga på rygg i knät? Jag testade lite, i någon minut bara med Truls, men han var rädd och sprattlader och vände sig om. Hur ska man göra?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

LucyLove
0

Man kliar dom på magen! Då slappnar kaninen av ;D

[Underground]
0

#1 Det skulle jag inte rekommendera. Vissa kaniner tycker att det är otroligt obehagligt att bli rörd på magen.

Mina kaniner har varit duktiga på att ligga på rygg sen jag fick hem dom så jag vet tyvärr inte. Men skulle tro att man tar det försiktigt, linda in honom i en handduk kanske och lägg ner honom några sekunder.
Om han sprattlar, var inte för hårdhänt men var ändå bestämd. Och direkt när han slutar kan du lyfta upp honom igen och berömma.
Ta inte bort honom när han sprattlar som värst, då förstärks beteendet.

LinneaJohaanson
0

haha inte mina, skulle du göra det på mina skulle du inte ha några händer kvar! Jag brukar vända på kaniner och klappa den på huvudet lite och bara hålla den lugnt! Sen brukar ja inte vända på mina kaniner så ofta då jag inte ser så mycket mening med det

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

LucyLove
0

#2 Men det funkar oftast! Bara man inte gör för löst så slappnar kaninen av. Man kan känna hur den liksom sjunker ihop. Jag fick tipset på en utställning där domaren kliade kaninerna på magen när dom inte ville ligga på rygg. Det funkar på alla mina!
Du kan ju testa ;)

Onslow
0

#3 Håll tråden ren tack :)

Min kille blev rädd och visade ögonvitorna när jag la honom i knät. Han skulle absolut NER och det var NU. Gaah, inte så kul när man t.ex ska klippa klorna. Vad gör jag för fel?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

LucyLove
0

Hur håller du när du lägger ner honom??

Onslow
0

#6 Jag håller honom mot kroppan med hans tassar inåt. Sen lägger jag ner honom i knät med hans huvud mot mina knän. Är det fel?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

LucyLove
0

Håll lite i baken, testa det ;)

LinneaJohaanson
0

nej de spelar ingen roll på mina kaniner!

Nej du gör alldeles rätt, de är bara träning som krävs!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Jennymaria
0

#0 Åhhh, men vad roligt att du sen ändå fick din kanin :-)

Lycka till med sötisen!

(får man se en bild..?)

Onslow
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10 :)

Ignorera mig på bilden, ser jättelöjlig ut ;)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

DEMNJA
0

Kläm försiktigt fast hans öron mellan dina knän eller lår. Det får honom att känna sig någorlunda trygg iaf. Mina är mer avslappnade om jag lägger dem på rygg på eller lite lätt mellan mina lår med baktassarna in mot min kropp och sen öronen hängande och lätt klämda mellan mina knän/lår. Alla kan ligga så men när jag lägger bakdelen lite åt sidan slappnar de av på ett helt annat sätt.

Och öva ofta ofta och korta stunder till att börja med.

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Jennymaria
0

#11 Jättesöt, grattis!!