Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 643 ggr
hippieflikka
0

Skendräktiga, vad göra?

Nelly har precis varit i brunst och det märktes ganska så tydligt på henne. Lite mer revirmarkerande och gjorde ett par skenutfall mot mig när jag städade hennes bur. Sedan blev hon skendräktig? och byggde ett fint bo i hennes hus.

Nu har hon dock lugnat sig efter att jag städade hennes bur några dagar senare.

Men Molly, min andra hona, hon verkar skendräktig? nästan jämt. Boar var och varannan dag, drar in ALLT i huset osv. Nu har hon varit utan huset några dagar och fått en låda att sitta på istället eftersom jag skulle se om det lugnat sig. Men hon fortsätter hålla på krafsa, springa runt med halm i munnen och lägga lite päls här och där.

Jag har tänkt kastrerat dem men jag pratade med smådjurskliniken här i stan och de kastrerar inte honkaniner. Så jag har mejlat till ett par andra veterinärer i grannkommunen och väntar på svar.

Men finns det något jag kan göra under tiden?
Är lite tröttsamt att hela tiden behöva ordna i hennes bur och sedan låter det en jäkla massa när hon håller på Flört

Känns ju dessutom som att det skulle kunna vara lite stressande för henne att hålla på, eftersom ändå inte kommer att få smått…

hippieflikka
0

Någon?