Någon har stulit min Jonatan
Igår kväll runt 10 snårte snudde någon Min Älskade kanin Jonatan. Jag hörde killröster utanför mitt rum, men tänkte inte mer på det då där alltid är en massa folk hos oss.
När jag sedan skulle gå in på toaletten såg jag att kaninrums dörren stod öppen och där vat tänt, ytterdörren var också öppen. Jag gick in i kaninrummet och Jonatans lucka var öppen ( de är i en skåpbur) och där låg en sopkvast inne i Jonatans bur. Någon har alltså snutt honom! Jonatan är vit blåögd och är ringmärkt.
Nu vet inte jag vad jag ska ta mig till med, är jätte nervös för att jag inte vet var han är och hur det är med honom.
Men herregud! Var det bara någon inne hos dig som du inte kände? Jag förstår inte riktigt vad du menar, men jag tycker att du genast borde ringa polisen!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Håller med #2 bäst att ringa till polisen. Fattar inte hur man har mage och sno andras djur men folk kan ju knappt skilja på vad som är "ditt" och vad som är "mitt".

Nej vad hemskt, alltså inne i ditt hus? :O
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Bara inne vet jag inte mina syskon har alltid en massa kompisar så jag kan inte riktigt uttrycka mig om det. Det måste ju vara någon som vet att jag har kaniner och vart jag har dem.
Sen varför de just tog han förstår jag inte heller då där är andra kaniner som är lättare tillgängliga att ta.
Polisanmäla funderade jag också på men vad ska polisen göra???
Det är ju "bara" en kanin.
Jag bor med pappa och småsyskon så inne hos oss
#5 ja men bara för att det är en kanin är det ju ditt husdjur eller hur? och hittar polisen den så får du reda på det.
#5 Eftersom han är ringmärkt kan de spåra ägaren om de/någon hittar honom, jag tycker verkligen du ska polisanmäla!
Fy vad hemskt, förstår inte hur någon kan göra så. Hoppas de inte gör honom illa!
/Isa
#6 borde ingen i din familj veta vad som kan ha hänt? har du pratat med dom? kolla upp vilka som var hos dig i går och sen pratar du med dom det skulle jag ha gjort.
Enligt lagböckerna så räknas djur som objekt, och har någon snott någons stereo t.ex. så görs ju oftast en förundersökning. Detsamma borde gälla kanin och andra djur då.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Men inne hos dig!? Är du säker på att det inte är någon bekant/vän till familjen som gjort et? Likväl är det att sno, men jag tänkte att du kanske ska kolla upp så att det inte är någon som spelar dig ett spratt.
Annrs bör du definitivt, i samråd med din familj, göra en anmälan.
Stackars din lilla bunny 

Hur gammla är dina syskon? har de kanske släppt ut den?
Rest in peace Valkyrie!
Mina syskon är 13, 17 och 19.
och jag håller på att göra en anmälan
Pappa säger att han tycker att jag ska anmäla och nu har jag gjort det.
Min 19 och 13 åringen sov, 17 åringen kom hem efter.
Jag har rummet i källaren så de har tagit sig in genom dörren som jag brukar låta på kvällarna innan jag lägger mig.
kanin rummet är precis in till källar/ytterdörren.
Det är ju i alla fall någon som vet var jag har mina kaniner
Vi har tvättstugan också i källaren så att jag hörde röster trodde jag att det var mina småsyskon som var i tvättstugan
eftersom kaninrummet är inomhus kommer polisen antagligen göra en bättre utredning än om det "bara" var från en bur i er trädgård. nu räknas det ju som inbrott. stå på dig och tjata på polisen om de är sega

Men så du tror inte att det kan vara någon av dina syskons kompisar? det låter tyvärr nästan som det…
Rest in peace Valkyrie!

Tänkteförst skriva en bra ide om det avr ute men såg att det inte var så. Har själv lås på mian burar, varenda bur och varenda lucka.
Men som sagt det är ju inget man har på burarna om dom är inne. Då tror man ju inte att någon kan sno dom. Kollat överallt då så den inte är någonstarns i huset ifall någon bara flyttat iväg den någonstarns?
Nämen fy vad hemskt att någon kan göra så! bara gå in i någons hus och sno en kanin, det är ju helt galet :'( tycker verkligen synd om dig, bra att du anmäler, lycka till <3

Nej usch vad hemskt!
Var det någon som gick in i huset och tog kaninen?
Jag tycker du borde anmäla detta, vår hund försvann och vi polisanmälde det, vi fick stå i kö länge men vi fick hjälp och det borde vara likadant för kaniner som för hundar.
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Usch usch och usch. Vad irriterad jag blir på folk! Stå på dig inför polisen.
Bra att du anmäler det,men är du inte säker på att kaninen rymt,den kan ju ha knuffat upp dörren på nåt sätt och gömt sig nånstans?
Jag var med om att en av mina kaninern blev stulen,och det är helt säkert att den blev stulen för det första kan han inte öppna locket det är för tungt.(öppningen är "taket")och det fanns inga hål i buren dessutom hade det regnat hela natten.Och på morgonen var han i buren helt torr och jag lämna burlocket öppet och det var stängt på morgonen.
Hoppas du får tillbaka han!
m.v.h/sofie,tallstigens kaniner
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Ohnej :( usch hoppas de inte är några äldre killar som gör dumheter! Hoppas du får tillbaka ninen!!!!
Nej vad hemskt, hur kan nån göra så? Usch, hoppas du får tillbaka honnom, som han va innan:(
Mina syskon frågar mig först om de får gå in till kaninerna ( de vågar inget annat).
Jag hade trott att han hade fymt om det inte var för att sopborsten låg i hans bur
Nej fy! :( Hur kan någon göra så!?!?
♥
#25 Ok, ja för det är ju lite konstigt om en kanin skulle ta in en sopkvast…ibland kan man ju ta en kvast eller ngot annat föremål, som är långt och försöka få ut kaninen, om den sitter i hörnet och är rädd:( stackars dig och kaninen!:(

Kan det inte ha varit någon kompis?
Rest in peace Valkyrie!
En kompis är det inte, utan i sådana fall någon som vill jävlas, jag är jätte rädd för att något ska hända honom
Så fruktansvärt jobbigt, hoppas han är okej! Har du polisanmält?
/Isa
har du letat efter honom i trädgården eller gått runt i området där du bor . de kanske tog honom och släppte ut honom.
Jag har polisanmält, och ja jag har letat överallt som en galning flera gånger, "man kan ju hitta honom"
#32 Någon kommer hitta honom, det måste någon göra! *styrkekram*
/Isa
Fytusan vad hemskt! Att du inte ens kan få ha dina kaniner ifred inne i ditt hus! Vart är Sverige på väg egentligen?!
Hoppas du får tillbaka sötnosen välbehållen!
Aut viam inveniam aut faciam