Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 6144 ggr
Cagi
0

Hur gör man rent smutsiga tassar

Gummans vita tassar är typ brungula och jag skulle vilja ha tips? på hur ni "tvättar" era kaniners tassar :-)

Har en annan kanin som har vita tassar och de tassarna är verkligen vita ;.)

Kawaiih
0

Mina kaniner har vita tassar. För att förebygga gula/bruna tassar så kan man försöka städa rättså ofta i buren. Sen blir det ju rätt mycket gräsfläckar när dom är i hagen. Det går ju inte att förebygga om man säger så.
Men för att få bort så är galltvål perfekt eller barnängens supermilda tvål ^^

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

[Wera]
0

Jag har Nalle som är vit, han har ganska gula tassar. Jag har provat att hälla vatten i duschsen + tvål och där har han fått skutta ett tag det häjlpte lite, sedan kan man gnida citron och potatis mjöl på tassarna det har jag provat det hjälper :) Galltvål är annars effektivt, städa buren och hålla den ren kan förbygga det också ;P

[chriistina]
0

Ska den ställas ut så har du ju fått bra tipps för att få dem vita. Men sen vissa kaniner är grisigare av sig än andra och jag tkr man kan låta dem få vara så. Vist ser det inte snyggt ut men den tvättar sig om den stör sig på det. Viss halm färgar ju av sig och sen vissa kaniner sitter gärna där de går på toa. Så vet du redan med dig att du städar bra och kaninen inte ska ställas så tkr jag inte man behöver utsätta den för massa  tvättar :)

Sashhi
0

Finns även knepet att andvända ryktsten. :)

Not your mom, not your milk.

[Wera]
0

Vissa kaniner har gula tassar genetiskt (?) också ("ärvt")

Cagi
0

#4 Vad är ryksten?

#3 Jag håller med dig men skulle vilja tvätta hennes fötter en gång, när hon var liten var de fina men sen var hon en jobbig tonåring och fick gulbruna tassar men nu är hon lugn igen…

#5 Genetiskt?

Zvintos
0

#6: Japp, vissa linjer är sämre på att hålla sig rena än andra.
Vissa är helt enkelt lortgrisar av naturen och går inte att hålla rena hur mycket man än vill.
Har ett praktexempel här hemma. Oskyldig

thexclub
0

Brukar aldrig göra rent mina kaniners tassar, men till hundarna så har vi använt potatismjöl. Lär ju funka på kaniner med.

the vanity, it becomes insanity

annaforsgren
0

jag brukar rengöra med galltvål som tar bort fläckar, man kan köpa det på ridsportaffärer. det funkar jättebra:) fast kaninerna gilla rinte vatten så mycket.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

LucyLove
0

#9 Hur rengör man med galltvål?

[Emmla]
0

det här vill jag också veta till utställningen

Min kanin är en riktig lortgris han har alltid massa skit i rumpan och under tassarna med oftast tvättar han bort det själv efter ett tag, jag har en annan nin som aldrig blir smutsig,

var köper man galltvål?

LucyLove
0

#11 Du kan köpa det tygaffärer, Hemtex.

[Emmla]
0

tack :)