Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 640 ggr
laait
0

Djuraffärskanin utomhus?

Nu vill jag ha era åsikter och erfarenheter, alla duktiga kaninvetare här:) Vad säger ni, kan man köpa en kanin från en affär nu och ha den utomhus, eller är det fortfarande för kallt? Vissa säger att det är så pass liten skillnad i temperaturen att det inte är några problem medan andra säger att man ska vänta till runt midsommar. Bor i Luleå för övrigt :)

riiffen
0

Det ska gå bra nu i maj. :)

Men jag rekommenderar uppfödare föra djuraffär.

medarbetare på allergier.ifokus .

laait
0

Okej :)

Ang. uppfödare så har jag sökt och sökt men hittar ingen som intresserar mig, verkar inte finnas så många uppfödare här uppe :(:(

riiffen
0

#2 Men transport löser ju sig oftast. :)

medarbetare på allergier.ifokus .

alwiz
0

#2 Vad för sorts kanin letar du? Bor själv i norrland så vet att det kan vara svårt att hitta uppfödare… ;)

[aammE]
0

Jag bor i Luleå och har en kaninunge till salu som inte är djuraffärskanin. Glad Det går utmärkt att ha kaninerna ute nu, jag har mina ute flera timmar om dagen.

laait
0

#2 Jag har fastnat för hermelin men har insett att jag kanske måste vidga mina vyer ;) Allt är väl rätt intressant förutom vädur, de större raserna samt angora och kaniner som kräver väldigt mycket pälsvård :) Vet du någon bra uppfödare häromkring eller någon som har ungar till salu? :)

[aammE]
0

#6 Vet en som har hermelutter! Jag har ju korsning lejonhuvad dvärgvädur/lejonkanin de har ståöron men lite större än vanliga, ingen av föräldrarna har jag någonsin behövt borsta. Mamman väger 1,4kg och pappan 2,2 (lite tjock kanske).

Annas annons (rekomenderar henne, har haft kanin från henne på foder och den var heeelt underbar så jag ska köpa en av henne inom en snar framtid, dessutom är hon fantastiskt duktig.): http://www.blocket.se/lulea/Kaninungar_27128194.htm?ca=1_9&w=0

Min hemsida + annons (har en vuxen till salu också, renrasig lejon):
http://emmasundberg.webs.com/tillsalukontakt.htm

laait
0

#7 Jooo jag är inne på din sida typ varje dag och tittar på dina bebbar! Har kärat ner mig otroligt mycket i sötingen din som är kvar men jag är så himla otålig, haha ;o Har sökt en kanin sedan april och nu vill jag bara ha en med detsamma, hihi! :D

[aammE]
0

#8 Ahahaha, han är helt fantastisk. :D Du är ju välkommen förbi och titta på honom om du vill.

Linnet
0

Klart du kan ha en kanin ute nu, det är ju så varmt. Bor också i Luleå och har satt två av mina kullar i utebur nu i veckan.

Synd att du inte gillar vädur, föder upp dvärgvädur och lejonhuvad dvärgvädur och har många kullar med ursöta kaniner just nu.

laait
0

Okej, vad bra att det verkar fungera :) Kanske ska påpeka också att jag undrar om man kan låta kaninen bo ute, och inte bara att den ska vara där någon timme på dagen.

#10 Jo jag har kollat in din hemsida många gånger också :) men dina var väl inte leveransklara förrän i mitten/slutet av juni?

Linnet
0

#11 Jo du kan låta kaninen bo ute hela dygnet.

Har ungar som är leveransklara ungefär från mitten av juni. En hona som är leveransklar i början av juni finns också.

poesi
0

Som några andra har sagt så kan du absolut låta kaninen bo ute nu.
Bor själv i Umeå och vi har tagit ut några innekaniner nu i veckan som bor ute på heltid nu.

Jag rekomenderar verkligen Anna (http://meissners.se) om du är ute efter en hermelin. Hon har ju en kull nu efter jättefina kaniner, dock är dom wienertecknade men om du inte vill ställa ut så kan ju det kanske vara något?
Vi här hemma får förhoppningsvis två hermelinkullar i sommar, men det blir inte än på ett par månader så du kanske inte vill vänta. :)

millanfn
0

Jag har tagit ut kaninen som jag köpte från djuraffär i vintras och som bott hemma hos en tant nu under vintern i ett riktigt varm hus 28-30 grader… Så tog hem honom och ut i förra veckan, verkar inte va några problem fast det är lite kyligt än. Han skuttar och äter massor så han tycker nog det är skönt.

har dessutom fått mycket mer energi och gladare.

Honan var utekanin men fick va inne 2-3veckor.. Men hon är också ute ni igen och går lika bra där förutom att hon inte springer omkring men är eftersom hon är lite skygg :P

Salish
0

Det går bra! Jag har alltid haft zookaniner förutom Stella (och ev Sotis, men det vet jag inte) och alla har bott i uteburar.

[aammE]
0

#11 Början på Juni, de ska hämta ungarna 9 Juni (de är 8v gamla 4e Juni) men jag har fått betalt för alla idag, även Albin. Glad Så nu har jag bara Ariel kvar och hon är ju leveransklar redan nu.