Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 599 ggr
[Djurlinnea]
0

Betty Boop ? Gordon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är 3:e parningen skedd för dessa 2 underbara ninisar :) Hon gick tyvärr tom förra gången (gången före var bara några dagar efter varandra) ;( Men nya hopp finns denna gång…:) Det gick bra hela parningen och vi de höll på i över en timme med några pauser emellanåt :) Om allt nu går som det ska så kommer ungarna kring 4/6 :) Nu är det bara att hoppas på det bästa :)

Info om Betty Boop:

Namn: Betty Boop

Smeknamn: Betty eller Pälsbollen :p

Ras: Blandis mellan teddy och lejon

Ålder: 2 år

Parats: 4 ggr sammanlagt men 2 om man räknar 1 per år ;)

Meriter: -

Övrigt: Betty är en go och snäll kanin men är väldigt skygg i buren ( trycker in sej i ett hörn) men är man väl har henne i famnen är hon hur lugn och go som helst!Älskar morötter och hö!Efter denna kull så blir det nog ingen mer kull för min lilla dam…Tänker satsa på hoppning med henne istället!:)

Info om Gordon:

Namn: Gordon

Smeknamn: Gordon ;p

Ras: Teddy

Ålder: 1 år (tror jag)

Parats: Ingen aning (inte min kanin)

Meriter: -

Övringt: Gordon är en väldigt go kille…Jag har träffat han 3 ggr och jag har verkligen fastnat för honom :) Han är otroligt lugn och snäll och väldigt kelsjuk..Han gillar även tjejer :P Det märker man när jag har parat honom…Han slickar Betty så hon blir ren och fin efter att han parat sej just vid hennes huvud :p

-----------------------------------------------------

Jag tänker spara 1 unge ifall det blir några och jag kommer uppdatera här efter vecka 1,vecka 2,vecka 3 och dom 5 sista dagarna :) Är ni ev. intresserade PM:a mej eller skriv här :) Bilder på mamman och pappan när båda vilar efter en aktiv PARNING :p

[Djurlinnea]
0

Putt

bunnyheart
0

Vad kul! :) lycka till denna gången då  :)

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Cazzos
0

Lycka till nu efter allt jobb av parningar och jobb hihi :P

[Djurlinnea]
0

#2-#3 Tack :)

Cazzos
0

Varsågod hihi

[Djurlinnea]
0

:P:P

[Djurlinnea]
0

Nu på tisdag är hon på dag 14 och jag börjar fundera lite på namn :D Men behöver lite tips? på kull teman :D Kom gärna med tips? på Kull-temat :D :D