Svart färg
Vad heter den svarta färgen endel målar med i botten av sina burar och vad är den bra för? :)
♥
kallasfallt använder vissa, den är svart:P
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
okej, men vad "hjälper" den för? :P
♥
Jag har ingen aning^^
Men kommer måla mina burar med det;)
Men tror att den tar bort fukt?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Den hjälper till mot att kisset inte ska tränga in i träet.
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Ok :) Vet någon vad den används till så får den gärna säga :P
♥
#4 okej, då var det som jag trodde :) och det heter kallasfallt?
♥
#6: Precis. =)
Okej, tack för hjälpen! :)
♥

Gör de så att buren inte kan mögla av kiss och fukt?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

#9: Det kan man säga. Träet blir inte fuktigt och håller buren i bra skick. Dock tycker jag att en sorts träskiva är bättre. Har glömt namnet på den men den är liksom lite glansig och i röd/brun färg. 
MVH.
Louise T

10# Vad bra, då ska jag nog fixa bottnen, är så rädd att den ska förstöras.
Jag lovar att jag skulle inte sälja den för en miljon änns, det är Valkyries bur..
Rest in peace Valkyrie!
Blir det klibbigt på färgen? :P
♥

#12: Nej den torkar :)
MVH.
Louise T
#10 jag hade sån i botten frut;) Den tål vatten va? och så är den rödbrun och ganska "blank" eller inte blank men jua vet inte hur jag ska beskriva. Det ända som va dåligt med den det va att om kanin en sprang i väg flög spånet oxå iväg:/
#10 Jag har det trä't i en av mina burar :) Rätt halt dock… används ex. till för att bygga en pool. Det är dyrt… är som playwood va? ;P
#14 Håller med, spånet flyger iväg när kaninen skuttar.
Jag har även kallasfalt i vissa av mina burar. Det klibbar inte. :)
Jag har målat med kallasfalt och det är stor skillnad. Kisset lägger sig som en hinna på asfalten istället för att torka in i trät.
Kallasfalt används för det är fuktavstötande :)
Kastanjegårdens Kaniner
Tycker ni att man ska ha det i sin bur då? :)
♥

#14-15: Ja precis sånt. Jo det är väl det ända negativa med det. Men tycker dock det är bättre än kallasfalt.
MVH.
Louise T
Måste bygga en ny mycke bättre bur i sommar!Då ska jag defanitift använda kallasfalt! Buren jag har nu är inte alls bra byggd och den håller på att ruttna upp! träbitar från den håller på att låssna :O

Då ska jag genast ha det i bottnen i Valkyries bur :)
Rest in peace Valkyrie!
Jag har aldrig haft kallasfalt, men det ska bvli kul att testa;) Är det dyrt?
#22 Undrar detsamma :P
Vart har ni som har det köpt det? Och måste man köpa en stor 10 liters sak?
♥
#22 Går väl på någon hundring beroende på hur mycket du ska ha. Minns faktiskt inte.

Har någon en bild på det? :)
Rest in peace Valkyrie!
Jag kör på en sån där plywood som är dyr men har funkat jätte bra för mig. Det kallas oftast för stallplattor och tål häst urin. Vet att vissa kalkar väggarna för att det inte ska förstöras av urin. men antar att det är en smak ska vad man använder.
Hur lång tid tar det innan kallasfalten torkar?
Målade på det igår, och det är fortfarande fuktigt… Brukar ni måla på det två gånger? Eller räcker det med en?
♥
Behöver ett svar ganska snabbt :)
♥
#28 Tar ganska lång tid att torka. Kolla på burken för mer information eller googla :)
Emma
Det stog 3 timmar på burken så det är därför jag blir lite undrande :P
♥
#30 Fast det kanske är kallare och fuktigare? :)
Emma
#31 Haha såg att det stog torktid 3 timmar, vid 20+! Inte så konstig då. :)
♥
Kallasfalt är ingen höjdare… Lite konstigt att någon kommit på tanken att använda det i kaninburar egentligen.
Det finns riktiga produkter för att måla burbottnar med och det heter Ladugårdslack och finns att köpa bl.a på Granngården m.fl.
Visst funkar det kanske med kallasfalt också, men ungefär som att använda dasspapper att bädda sängen med istället för lakan… 

#10 Formplywood heter det :) Dyrt, men ändå prisvärt eftersom man inte behöver behandla träet och det håller typ hur länge som helst.
#33 Nu känner jag mej väldigt… missnöjd. Borde ha väntat lite till så jag kunde sett ditt inlägg.
Det dumma kallasfaltet torkar ju aldrig…
♥

#35 När jag använde kallasfalt så tog det nog en vecka innen det torkade. Om luften är fuktig så tar det lång tid.
#36 Så länge! :o Nu känner jag mej lagom smart, hade tänkt att flytta in henne imorron…
♥
Mitt fungerade super när de fick torka i solen ^^
#38 Hur lång tid? :) Problemet är bara att det inte finns någon sol här…
♥
#39 några timmar bara
#40 Då är inte hoppet ute än ^^
♥