två inneboende :O
Hejsan. idag när jag skulle ut och byta vatten och mat till skalman så fick jag en smärre chock :P när jag lyfte på vattenskål så sprang där två små rädda möss rakt över hela burgolvet in i hans sovplats! så jag lyfte på taket och kollade ner. då satt de där med deras stora mörka mandelögon! så fina och bruna de var! när jag tog för taket igen så blev de väl rädda och båda hoppade ut genom buren!
när jag kollade under vattenkålen så var där en massa hår och mjuka saker som de hade tagit dit. kanske blir det tillökning :P hehe. och skalman är helt lugn också, bryr sig inte alls om dem ^^
om ni undrar hur mössen kunde få plats UNDER en matskål så är det för att den ser ut såhär ungefär. (kolla bifogad egenritad bild) haha
Medarbetare på Hundar.ifokus
Hihi, busigt!
Vi hade 2 möss i vårt förråd som åt upp allt kaningodis xD
Men dom fick flytta ut igen tyckte vi. :P
Ska du låta dom vara kvar? :) Tror inte att mössen kan smitta kaninerna?
Emma
nja jag är ju en sån människa så jag kan ju bara inte raffsa ur boet som de gjort så fint! och de stör ju inte! buren är 200*90*70 plus Hage under buren som är 350*150 cm som han har tillgång till dygnet runt och deras bo är ungefär 10*10 cm stort ^^ nej jag tror inte de smittar honom. de såg helt friska ut och skalman är van vid "vild" kontakt om man säger så. ibland kommer det vildkaniner och hälsar på utanför hagen :P haha
och jag har inte hjärta till det speciellt nu när det är så regnigt och tråkigt väder :P
Skulle gissa på att det är små skogsmöss som han fått sällskap utav. ^^
Vad jag minns kan inte dessa smitta kaniner med något.
Frågade förut när min första kanin hade sällskap utav två sådana.
#3 sån tur :) ja jag kan ju bara inte kasta ut dem! skalman bryr sig inte heller, och eftersom de är under vattenskålen så når han dem inte heller :P