Vad blir det för färger ? :)
Vad blir det för kull om dem här kaninerna paras ? :)
Pinkstar Princess
Madagaskar brokad
Hennes föräldrar är madagaskar i helfärg & brokat. Viltgrå & viltgult finns längre bak i släkten.
Mr. Summerpeace
Svart/Gul Japantecknad sa uppfödaren, men han har vitt på magen samt tassarna, vad är det för färg då?
Viltgult, Japantecknat & Wienertecknat i de färgerna finns i släkten.
//Anna Odenbrand

Han är gul/svart japantecknad wienertecknad ev. viltfärgad, så ungarna kan bli:
Madagaskar
madagaskarbrokad
Gul/svart japantecknad
Gul/svart japanbrokad
Även wienertecknad i dom färgerna, samt ev (om hanen är viltfärgtad) så kan det bli viltgul
Tack så mycket! :)
fattade inte riktigt med de du sa att han var ev. viltfärgad, kan du förklara det ? =)
/Anna
//Anna Odenbrand

#4 Om han är vit under magen så kan han vara viltfärgad, men det kan lika gärna vara wienerteckningen, kan inte se några viltzoner på bilderna så han är kanske inte det ändå. Du skrev att han hade vitgult bakåt.

Jag tycker att hanen ser manteltecknad ut.

#6 Tycker du, jag ser ingen mantelteckning, bara en liten vit rand på huvudet och vita tassar, inget vitt på ryggen vad jag kan se, tycker att det måste vara wienerteckning.
#7 tycker också att han ser manteltecknad ut och gul/svart japan.
Tycker det det låter så på beskrivningen. Manteltecknad och wienertecknad är ju inte samma sak :P. han kan ju vara över manteltecknad.

#7 Fast manteltecknade ska inte ha vitt på ryggen. De kan ha lite vitt vid skuldrorna, men manteltecknade med för lite vit teckning brukar ha vitt bara på tassarna och lite i ansiktet. Undertecknad.

Eftersom det finns både wiener och brokat så kan det väl vara vilket som, men tycker inte han har för lite vitt i ansiktet för att vara manteltecknad, det lilla vita fläcken är ju ganska typiskt för en wiener.
Nu spelar det väl inte så stor roll, men en bättre bild på kaninen skulle nog kunna avgöra det bättre.

#10 Det som spelar roll är väl att två brokade inte bör paras.

#11 Ok, jo men absolut, tror jag missuppfattade lite. Men nu ser jag ju att det INTE finns nåt brokat/manteltecknat bakåt på hanen, så då måste det ju vara wienertecknat. Då är det ju ingen fara att para med en manteltecknad hona.

#12 Såvida inte någon wienertecknad i stammen egentligen är manteltecknad :) Jag tycker fortfarande att den ser manteltecknad. Fläcken i ansiktet ser ut som brokning. Wienerteckning brukar vara symmetrisk. Men ja, en bättre bild skulle behövas för att veta.
#13 håller med dig där.
Det spelar ju ingen roll om man parar dessa två om det är tänkta som hopp eller kel kaniner eller?

#14 Det är pga av risk för megacolon, en tarmmissbildning, man inte bör korsa två brokade.

#1 Nej, wienerteckning behöver inte vara symetrisk, den kan se ut precis hur som helst. Det kan vara bara en liten vit prick, en vit tass eller bara ett böått öga, ibland kan man inte se att en kanin är wienertecknad/wienerbärare. Jag har fått många wienertecknade ungar, ibland är dom väldigt symetriska och ibland inte alls.
#15 det har jag aldrig hört talas om. men om det skulle vara wienertecknad och parar med en brok blir det då samma sak?

#17 Nej, det följer brokningsanlaget K så wiener + brokat är ingen fara :)
tack så mycket för all hjälp! :)
/anna
//Anna Odenbrand

#19 Hade du någon bättre bild? :)
#20 den här är inte heller så bra, men hittade dessvärre inga andra.
/anna
//Anna Odenbrand