Slutat bajsa i lådan.
Mina kaniner har alltid varit ordetliga med att bajsa i toaletten, men nu har en av dom slutat med det ! Hon styr runt lådan överrallt och skvätter ut allt spån som är i, Sen kissar hon och bajsar i hörnett där lådan egentligen ska stå!
Någon som har tips? på hur jag ska få henne att göra sina behov i lådan igen ?
har funderat på att spika elr borra fast lådan i golvet men är rädd att den ska spricka eftersom det är plast..?
Hur gammal är hon? :P
Emma
#1 Runt ett år.
#2 Då kan det vara tonåren. Men pröva att lägga någonting tungt i bottnen på lådan, det gjorde jag ett tag när Muffin flyttade på sin :)
Emma
# 2 okej, taack ska testa :)
Låter som lite tonårsfasoner 
Jag har borrat fast vissa av minas kaniners lådor, plasten spricker inte. ^^
#5 okej då kan jag ju göra ist ^^

flytta den till ett annt hörn eller något :D
Jag har gjort en skruv med en mutter som jag kan skruva upp om jag ska ta ut lådan elr tömma den. är inte så bra att förklara menmen.. ;d
# 8 jaa det är ju det oxå om man ska tömma den, men jag får väll komma på nått ;)

Pelle gör så ibland. Han flyttar lådan med munnen och passar på att tömma ut hälften (eller mer) eftersom den tippar när han lyfter den.
Jag brukar ropa "Neej" sedan ställer jag bara tillbaka lådan varje gång. Han verkar bara göra det när jag är hemma. Kan det vara uppmärksamhet han vill ha?
Det händer inte ofta. Jag har fått för mig att det beror på vilket dagshumör han är på :)
För hans del kan det inte vara tonåren, han är lite mer än två år nu.
Kanske räcker det om du bara fortsätter ställa tillbaka lådan? Det är vad jag hoppas på i alla fall.
Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se
Baloo flyttar, välter ut och väsnas med sin låda när han är missnöjd med något. Oftast är det när han tycker att frukosten är sen. Har även hänt att han gjort det för att lådan var för smutsig eller för att han vill in i vardagsrummet.
Om hon inte är kastrerad så kan hon ju skvätta omkring och markera.
Men som alla andra sig det är väl "tonårsfasoner" 
okej, jag har lagt en tung stenplatt i botten så nu får jag se hur det går :)