OT -Hjälp hunden Maya
Jag vet att detta är en kaninsite, men jag hoppas detta inlägg är ok. Annars får ansvariga ta bort inlägget.
Läs om hunden Maya:
Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se
Den får vara kvar, men jag la till OT i rubriken. :)
Jag har redan skrivit under och jag hoppas verkligen att fler gör det.
Såhär får det inte gå till i Sverige!

#1 Tack Bonnie, jag tänkte inte på att skriva OT framför. Var lite upprörd.
#2 Så bra. Hade vi haft djurpoliser hade det kanske fungerat lite annorlunda.
Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se
Skrev under, är det en hund du känner?
men vart är hunden nu?? hos polisen i bur eller hemma hos valparna? och har hon fortfarande livmodersinflammation?
#5: Som jag förstått det är tiken just nu hos djursjukhuset och behandlas för livmodersinflammationen, medans valparna finns hos polisens "uppstallning".
jag har skrivit på! har hunden bitit så borde väl första alternativet vara att belägga henne med munkorgs tvång eller nått sånt… inte att kidnappa hund & valpar 
hoppas att det går bra och att Maya får återvända till sina små barn & sin säkerligen mkt oroliga ägare..
#6 ok, tänkte att om den fortfarande lider av smärta så kanske det är bättre att den avlivas än att folk skriver på en lista som förlänger lidandet. men mår hunden bra nu så är det klart att listan är bra.
Lista bör skrivas på, och jag tycker pga statens agerade att staten själv skall stå för undersökning samt medecin för tiken.
Det var en berusad man och naturligt drar sig dem flesta, oavsett djur eller människa, ifrån denne. Han hängde sig över tiken och hon bestämde sig för att försvara sina valpar.
Hon gjorde det som stog i sin makt för att skydda sina små!
Antingen står staten eller den idiotiska mannen för undersökning samt behandling av tiken.
Att döma tiken för att vara farlig utan några undersökningar tycker jag är sjukt. Hon var sjuk, hon hade nyfödda valpar att försvara. Hon gjorde det hennes instinkt sa åt henne att göra för att skydda dem små. Hur många mammor skulle inte ha slagit till en full gubbe med ett rör om denne kommit emot henne och hennes barn?
Ska vi avliva denna människa för att vara farlig då när en full man som kan bli farlig kommer emot henne och hennes barn?
Det är snarare mannen som ska avlivas om man ska prata om vem som är farlig, enligt mig.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Ska absolut skriva under !
medarbetare på allergier.ifokus .

Tack alla för att ni bryr er.
#4 Nej, jag känner inte hunden, men efter att ha läst vad som hänt så reagerar jag.
Maya är tydligen tillbaka i buren efter operationen.
Länktips:
Här är en artikel om vad som hänt på Djurens Jurister
Senaste uppdateringen jag hittar på Sydsvenskan
På FB finns gruppen "Mayas berättelse"
Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se

Maya får leva, domen kom idag.
Den som är intresserad kan läsa Sydsvenskans artikel.
Där står bl a:
"Hunden reagerade på ett sätt som är normalt för en hund i en sådan situation", skriver rätten, som lyssnat på sakkunniga och finner det avgörande att hunden var sjuk i livmoderinflammation och hade valpar alldeles i närheten.
Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se
Gud va bra :)