Gillar kaniner regn och blött hö??
Idag har det spöregnat större delen av dagen och varje gång jag tittar ut på kaninerna så sitter de ute i regnet och inte inne i bodelen där jag hellre hade varit, gillar de att bli blöta och kalla lr?
Högrejen hänger ju i utedelen och i det här vädret blir ju höet blött, gör det något eller ska jag ge höet på golvet i bodelen istället för där kan inget hänga??
Jag har hört om andra kaniner som också gillar regn så helt udda är det väl inte.
Ang. hö har jag inget bra, men vore det jag så skulle jag lägga lite hö i bodelen också =)
Att höet blir blött är ingen höjdare, då det kan mögla och göra kaninen riktigt sjuk.
Så jag skulle nog faktiskt försöka skydda höhäcken på något vis, eller helt enkelt låta bli att fylla den med hö/ta bort den och istället lägga i buren.
1# 2# då blir det hö i bodelen istället och mer plats i utedelen om höhäcken försvinner!
om det regnar helatiden kan du väll lägga i bodelen även fast det blir mindre :)? annars om regnet bara är en litenstund skulle jag tagit bort höt tills det slutat regna.