Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1853 ggr
LucyLove
0

Säljer kaninungar! AKUT!!

Jag säljer kaninungar, 2 stycken! Helt underbara och snälla!
Säljs som kelkaniner ;)
Gå in på www.kristallklarakaniner.weebly.com och klicka på Till Slau och på Kaniner så kommer ungara upp! Det är viktigt att vi får dom såldra innan sommaren!

Läs mer på www.kristallklarakaniner.weebly.com !!!!:D

Hoppas ni besöker hemsidan ;) <33333

millanfn
0

Om det är akut är det väl bättre att skänka till kaninvänner, än skänka till affären? Finns sånna som jag som gärna tar kaniner för att dom inte ska hamna på djuraffärer eller avlivas, alla har inte pengarna. Då är det ju som sagt bättre skänka till djurvänner :)

LucyLove
0

Djurvänner?

Emelie
0

Djurvänner = folk som vill ta hand om djur som skall avlivas (typ)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

millanfn
0

Rättare sagt privatpersoner än en djuraffär :)

Ifs hade du inte så dyra så du kanske blir av med dom ändå :)

LucyLove
0

#4 Tkr du kaninungarna e dyra??

Linnet
0

#5 nej inte var dom dyra 100:- är ju billigt. Du kommer säkert att få dom sålda.

LucyLove
0

#6 Tack :) Jag skulle gärna behöva lite hjälp att hitta nån. Mamma blir bara allvarligare och allvarligare för varje dag! Och hon skyller på mig att vi inte hittat nån!! :O Jag måste hitta nån bra köpare!

millanfn
0

Ne såg att dom var billiga efter att jag skrivit :)
Men många är dyra men oftast är det ju renrasiga o stamtavla då.

O vissa ger ju mer än andra för kaniner, har själv köpt en vuxen för 250 så ungarna får man säkert mer för bara man hittar dom som betalar för kanin :)

Du har ju billigare än djuraffärerna iaf :)

Hoppas du får dom sålda :)

hade hjälpt till om jag inte redan hade köpt en!

[aammE]
0

Har du lagt ut en annons på blocket? Tycker att det känns lite oseriöst Att ta en kull och sedan inte kunna behålla dem om de inte blir sålda…

LucyLove
0

Det var en tjuvparning! Hon rymde och när vi fångade in henne så visste vi inte att hon blivit dräktig…

Henwen
0

Tycker folk verkar lite otrevliga imellan åt. Sätt ut ungarna på blocket så får du dom säkert sålda, och om folk säger att de är dyrt, en kaninunge från en djuraffär kostar ca 300 och har inte stamtavla så du får dina lätt sålda Glad

TheMe
0

Jag blev jätteförstjust i Oliver, men har inte plats eller tid för flera ninisar här hemma. Hoppas du hittar bra hem till dina småttingar!

Blocket är det inget fel på, men var noga med att kolla upp vilken typ av hem som erbjuds och ta en slant för dina kaniner. Jag skulle föreslå 250 kr styck i alla fall så de inte lockar reptilägare eller andra oseriösa personer.

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Linnet
0

Här kostar dom 400:- på djurmagazinet. Jag tar 350-400:- för mina ungar, dom har härstamningsbevis.

LucyLove
0

#11 Jag har gjort det. Innan hade jag 6 ungar, 4 stycken blev sålda via blocket.se ;) Men ingen verkar vilja ha Oliver eller sockervadd! Jag tkr det är jättekonstigt >.<
#12 Synd att du hade så många. Oliver blir ganska svår att få såld eftersom att han har "krullig" ,eller vad man nu ska säga, päls. Kallas det rex-päls eller? :)
#13 När man köper en unge från oss får dom oxå med härstamningsvbevis om man vill ;)

TheMe
0

#14 Tyckte faktiskt att Oliver såg ut som rex, det är jättemånga som gillar just den pälsen faktiskt. Glad

LucyLove
0

#15 Jaa, när jag såg en bild på en rex häromdagen och så tittade jag på Oliver såg jag nästan ingen skillnad! Han har inget rex i sig äns ;D

TheMe
0

#16 För att det ska bli en rexunge så måste både mamman och pappan bära på rex, det kanske bara inte syns på dem.

LucyLove
0

ingen av mamman och pappan bär på rex ;)

Fridaaaa
0

Om ni inte var säkra på att få dem sålda hade det nästan varit bättre att avlivat ungarna när dem var nyfödda eftersom det är tjuvparning?

och hur kan man få härstamningsbevis om man inte vet vem pappan är?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnet
0

#18 Men dom kan ju ha varsitt rexanlag utan att det syns. FÖr att få rex måste ungen få ett rexanlag från varje förälder.

LucyLove
0

#19 Jag avlivar ABSOLUT inte ungarna bara för att det var en tjuvparning. Ungarna är ju friska och fina! Det där var en gansa hemsk tanke! säg mig, varför skulle jag gjort det?
Om på hästamningsbeviset kunde jag väl bara skrivit okänd?
Vill inte verka elak men jag reagerar verkligen på sånt!!
Och vi var riktigt säkra på att få dom sålda, nästan alla är ju sålda. Bara 2kvar ju!

Fridaaaa
0

#21 Tänke mest att du vet ju inte hur du ska göra med dem nu till sommaren om du inte får dem sålda? Jag vet att det låter grymt att avliva dem, men ibland måste man, jag hade nog inte heller gjort det men jag har plats även för osålda ungar.

LucyLove
0

#22 Ja, asså vi har ju plats. Men saken är den att vi åker ut med husbilen. det är svårt att hitta nån som kan passa!

Fridaaaa
0

#23 ja det är klart, Vem ska passa mamman då?

LucyLove
0

#24 Henne tar vi med, tillsammans med min andra kanin. vi har oxå 2 till som vi håller på att samla ihop pengar till en pensionat till ;)

Fridaaaa
0

#25 Okej :)

LucyLove
0

#26 Aa :)

LucyLove
0

Är ingen intresserad av ungarna!? :O Ojj, I'm surprisd! Och orolig, och nervös…

Gurragg
0

Lägg in på blocket så går det bra. Jag fick också en tjuvparning, fyra ungar blev sålda på 3 dagar. Modern var en ryssteckand blanding med lejon, medans fadern antagligen var vildkanin.

LucyLove
0

#29 Men jag har ju sagt 1000 gånger att jag har haft kaninerna på blocket i mer än en 2 månader! Sök på 4 kaninungar på blocket så kmr det upp en bild på en svart och en fläckig med rosa bakgrund. det står 4kaninungar för att jag inte hunnit ändra sen Prinsessa och Blacky flyttade.

Billikanin
0

#30 Jag tror att de menar att du ska lägga ut en ny annons. Jag hjälpte en kompis att sälja en kaninunge en gång, då hon plötsligt skulle flytta utomlands (tro mig, det kom väldigt plötsligt!) och därför inte kunde ta med sig ungen. Vi lade först ut två annonser och sedan ytterliggare en och fick svar först på den tredje. Att vi fick svar på den och att ungen hittade ett bra hem tror jag har att göra med hur vi skrev. Vi skrev som om ungen berättade och fyllde på med en massa fina bilder på honom. Så det är ett tips?! Lycka till! :)

LucyLove
0

Men det blir lite väl dyrt med 30kr på varje annons. Vi har redan lagt över 70kr på den här annonsen med förnying m.m! Lite väl mkt om man ska göra en ny kanske… ? Eller?

Billikanin
0

#32 Ja, det blir ju ganska dyrt, men det är det kanske värt? :) Jag hade gjort så i alla fall! :)

Linnet
0

#32 Kollade din annons, den var väl bra, tror inte du behöver göra om den, men ibland kan det ta ett tag att få ungar sålda, särskilt om det är blandraser. Det beror säkert på var man bor också och hur mycket kaninungar det finns till salu.

millanfn
0

Annonser kan bli dyrt men det lär man ju offra om man vill bli av med något. Har själv lagt ner 70-90kr på en hemabygd bur till hamster. Och den ha rjag inte äns fått såld för 100kr så ibland slösar man mer pengar än man får in. Man lär chansa.

Valkyrie
0

Oliver ser precis ut som en rex, är du säker att de inte har rex i sig?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Linnet
0

#36 Han måste absolut vara rex. För även om inte föräldrarna är det så är dom antagligen rexbärare.

Valkyrie
0

37# Ja om man kollar skillnaden på andra kaninen också så ser man ju att de inte har samma päls, dock så kan ju bilden ljuga men det tror jag knappas.

Ts- känner du någon skillnad på pälsarna?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

LucyLove
0

#36 Oliver har rexpäls. Sockervadd har fluffig mjuk päls :)
#37 Jaa, :)