Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 239 ggr
annie
0

Vilken ras ska vi välja?

Sonen, 8 år, ska få egen kanin (utekanin). Är lite inne på fransk vädur eller dvärgvädur. Vad tycker ni "experter"? Glad

Zvintos
0

Beror ju lite på..
Om du tänkt din sin ska kunna gosa och ha kaninen i famnen, så ska ni inte välja en Fransk Vädur, då dessa blir och väga från 5kg och uppåt. En dvärgvädur är då bättre i storlek. :) Men temperamentsmässigt har jag hört att det inte skiljer särskilt mycket.

myriis
0

Jag skulle föreslå en dvärgvädur. Dem blir oftast så himla lätt tama och tillgivna :) Fransk vädur vet jag inte hur det är med. Och då behöver ni ganska stor bur också :P Det blir inte precis en kanin man kan gå och bära på!
Men gör så att ni läser på massa fakta om kaniner och olika rasers utseende och temprament, sen kan ni ju tillsammans bestämma en lämplig ras =)

Bunny_Tina
0

en dvärgkanin var min första fick den när jag var 7-8år och dom är lugna och tillgivna har fortafarnde kvar den =) gamal men pigg madam

Lotta_A
0

Dvärgvädur eller hermelin skulle jag nog rekomendera :) Dom är små och båda är rätt lättskötta.
Fransk vädur blir jättestora

Jojsan
0

Jag skulle också rekommendera dvärgvädur :)

Rymdkanin
0

Dvärgvädur, då hermeliner kan vara väldigt nervösa har jag förstått det som.

Noa-Nisse
0

hermeliner är nog inte mer nervösa än andra kaniner. men de är nog mer aktiva, vilket är bra om man är barn och vill ha ett djur.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Yuriko
0

Jag vet inte Vilken ras? ni bör välja, men ni behöver ju egentligen inte leta efter en speciell ras, för egentligen skiljer de inte jättemycket i temperament och beteende. Leta efter en individ som ni trivs med, då spelar det inte så stor roll om det är en jätte eller en hermelin. Lycka till med kaninköpandet!

KajsaM
0

En dvärgvädur är en bra första kanin, men kolla också personligheten :)

annie
0

Är nog inne på en dvärgvädur, de verkar mysiga. Får se vad sonen säger Glad Tusen tack för alla svar!

KajsaM
0

Ja, ddv är jättesöta :)