Bettfel, hur vet man?
Hej.
Jag har en fråga som jag har undrat över jättelänge så jag frågar nu.
Hur vet man om sin kanin har bettfel och hur ser man det?
Har ni någon bild på hur bettfel ser ut så får ni gärna visa.
vill jag också se en bild på (a) typ en bild på bettfel och en bild på ett bra bett ^-^
Här kan ni läsa om kaninens bett och även se bilder: http://www.kaninhem.se/BETTFEL.htm
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#2 tack :D äntligen kan jag kolla betten på mina små troll (a) och som tur e har ALLA bra bett :D *yay*

#2 tack :)
#3 och #4 Så lite så! :)
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
kan försöka ta bild imorron :P
♥
Kan man se om kindtänderna ligger rätt?

#7 Jag tror inte det, då måste man väll söva ner dem eller nåt sånt. Någon annan som vet?
//Ellen
#7 Hos vett :) Dom har ett verktyg som dom stoppar in i munnen på dom :P Typ som sånna läkare kollar en i öronen med :P
Emma
#9, Ah okej. Men sånt behöver man bara kolla om de har problem med att äta eller något? :)
#10 Ja :)
Emma
#7 Du kan känna med dina fingrar på utsidan av kaninens mun. Känner du att något inte är rätt eller det är spetsigt så ska du till vetten och slipa. Är oftast det som gör att kaniner slutar äta. Det gör ju ont om man har en spetsig tand som skär i kinden varje gång man äter.
Då slipper du lägga några hundralappar för att se och sen kanske det är helt normalt bett:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Jag har upptäckt att min kull med ungar har bettfel, jag ska försöka fota imorgon .. :(