BJ och Frasse tillsammans?
Jag har bestämt mig för att skaffa en till kanin och förhoppningen är att den ska kunna gå fritt här tillsammans med min franska vädurs pojke. Men, nu funderar jag på om det ska bli en frasse till eller om jag kanske skulle uppfylla min dröm och skaffa en belgisk jätte.
Visst kan man ha en bj och en frasse ihop?
Hur är belgarna i sättet? Blir dom lätt keliga? Min frasse är det keligaste och goaste som finns, och förhoppningen är ju att nästa kanin blir likadan. :) Är frassarna goare än belgarna?
Du kanske kan ställa denna frågan på Jättekanin.ifokus också? :)
medarbetare på allergier.ifokus .
#1 Ja jag har redan gjort det, men verkar inte få nåt svar. Så tänkte fråga här också där det brukar vara lite mer aktivitet. :)
Det spelar ingen roll vad det är för ras, alla raser kan bo ihop. Det beror på individen.
Annars har jag viltblå wiener ungar tillsalu, super trevlig ras som är som en blandning mellan BJ och frasse, en frasse med stående öron typ, super trevliga. 
#3 Jo men jag tänkte mer storleksmässigt.
#5 Både frassen och bj'n är stora så ja det funkar. Vet någon som haft bj och frasse ihop. Och det var även det jag syftade - spelar ingen roll ras / storlek. En hermelin kan bo med en bj.

Jag tror att frassar ofta blir lugnare, men båda kan säkert bli lika sociala och passar säkert superbra ihop med tanke på storleken i alla fall.
Enligt min erfarenhet är belgisk jätte mer som hermelin och frasse som dvärgvädur ungefär fast båda mycket större, men alla individer kan ju vara olika.
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

#7 och är inte hermeliner lite mer "temperamentsfulla" än t.ex dvärgdurar..?