Nu är det snart dax...
Imorgon har det gått 28 dagar sedan vi parade våra kaniner, hon har börjat boa men inte med sin päls.
Känns nästan som på julafton när man var barn.
Spännande…..
Lycka till! ^^

Tack:)
Lycka till! (: ^^
Spännande! Har tre honor som också är på dag 28! :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#4: Kul! Har också en dräktig hona här hemma, hon är på dag 31 idag. Hoppas verkligen att hon inte går tom!

Min ena hona fick 4 ungar i dag, på dag 31 och en annan fick 5 ungar den 1 maj också hon på dag 31.
Åå vad roligt. Min lilla tjej är på dag 34 och boar för fullt. Är så himla spännande och roligt, trotts att man har varit med om det flera gånger tidigare =) Lycka till med de kommande små
liten uppfödning av lejonhuvad dvv i Ronneby/Blekinge (även teddyvädur+peking) http://trollsjonskaniner.weebly.com
Min Wendy är också på dag 28 idag!

Verkar som att vi är några som går och väntar och hoppas.
Själv vill jag bara åka hem från jobbet för att titta om det har kommit några.
Lycka till alla. :)

Nu ska jag hem och se hur det går för min lilla gumma.
åå hoppas det har kommit några bebisar då =)
liten uppfödning av lejonhuvad dvv i Ronneby/Blekinge (även teddyvädur+peking) http://trollsjonskaniner.weebly.com

Inga ungar när jag kom hem igår, men läste att vanligast är dag 30-31 och dom dagarna infaller imorgon lördag och söndag.
Så fort man kommer hem/vaknar så är man där och tittar och hoppas.

Någon gång under natten födde Drutten 3st ungar, tyvärr så var alla döda när jag kom ut nu på morgonen.
En hade hon fött i toaletten och dom andra två i boet, en utav dom i boet var jätte liten i jämförelse med dom andra två, så den kan jag tänka mig att den redan var död när den kom ut men dom andra två vet jag inte, tror ni att hon kan haft ihjäl dom ?
Jag har iallafall plockat bort boet tillsammans med ungarna.
Så nu springer hon därinne och letar efter dom. Stackarn….
Jag skulle gärna vilja prova vid ett nytt tillfälle, tror ni att det är dumt ifall hon har haft ihjäl dom ?
Är det fel att i sånafall att vänta med att para henne i mars nästa år ? Känner att det kan bli lite svårt att bli av med kaninungar i slutet av sommaren, eller vad säger ni som har varit med förr ?
Nu ska jag gå ut och pyssla om min lilla gumma lite.

Jag tror inte hon haft ihjäl dom, är det hennes första kull, för det händer ibland att det går tokigt vid första kullen.
Jag tycker att du kan para om henne nu direkt, det brukar jag göra och parar du nu, så är det ju inte för sent, då blir det ungar i början/mitten av juni. Visst är det störst efterfrågan i början av sommaren, men nog går det att sälja ungar även i augusti, fast inte lika lätt. Har sålt ungar även i september-oktober, men så sena kular är inget att rekommendera.

Tack för ditt tips?, ska fundera lite på det.
När jag städade ur boet hittade jag ytterligare en väldigt liten unge som låg under en annan, så det blev fyra ungar.
Snyft….
Vad tråkigt! 
Men precis som Linnet, tror jag inte att hon haft ihjäl dom. Det är väldigt vanligt att mamman inte vet hur hon ska göra med sin första kull.
Angående de små ungarna, de var inte "muppar?"

Vad menas med ordet "muppar" ?