Gissa vilken ras hon är
Nu för skojjs skull vill jag att ni ska gissa Vilken ras? hon är =)..
jag har valt ut 3 st raser som är ganska lika ^^ och ni ska gissa =) haha, skriv i kommentar vilken ni trodde på
Rätta svaret kommer på SÖNDAG 2/5 - 10 någon gång på kvällen.

Är hon…
A - Lejonhuvad kanin?
B - Teddydvärgvädur ?
C - Lejonhuvad Dvärgvädur?
är det fel grupp får du/ni ändra ^^ ber om ursäkt då också ;)
A
C ;)

B
C - Lejonhuvad dvärgvädur 
c ;)
medarbetare på allergier.ifokus .
A eller B, lite konstiga "flaxöron". =)
Kanske en korsning. ;P
Får bli B pgv. de långa öronen. Kan ju vara som de inte fällt sig. =)

C tror jag oxå 
#6 kan iallafall säga på en gång att det inte är en korsning ;)
A
/ Tilda

Giassar på B
MVH Erika :)
2 st tror A
3 st tror B
4 st tror C
haha kul att se =D
A
Vänliga Hälsningar Lina
Tror B :)
/Isa

Jag vet det redan så vill inte svara (pajar så ifall hela leken :P).
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
#14 du hade kunnat svara om du inte sagt detta ^^ tror nog några här redan vet. men ja x'D aja^^

#16 åh vad dum jag är! xP
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

C
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
#17 haha x'D
C :P
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
C - Lejonhuvad dvärgvädur
C ;)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Jag ändrar till B om det är ok :)
Vänliga Hälsningar Lina

C
C

A,C
#26, ta en ^^ säger det ännu en gång ^^ hon är ingen blandras!
C
Ändrar ^^ Igen. Om det är ok, förstås. C-lejonhuvad dvärgvädur (:
Vänliga Hälsningar Lina
C
För Tedduvädur är inte godkänd som ras och räknas väl således som "blandras"?
Bra för att teddyväduren inte är en godkänd ras betyder det inte att den är blandras.
Men tror också på C
#29 haha nu har du ändrat hela tiden ^^ ända inge mer nu ;)….
dock haru inget mer o ändra till så ^^ x'D
#30 säger samma som #31 x'D..
Då ändrar jag mig till B, fast peking.
#33 Lejonhuvad dvärgvädur är "Peking" :P

#33 #34 Det finns väl inget som heter peking egentligen. Vet inte vad jag ska säga, se ju inte ut som en renrasig tycker jag. För långa öron för lejonhuvad och teddy och för dålig öronhållning för lejonhuvad dvärgvädur.
A, lejonhuvad kanin :D
Blir det något pris 8D
#35 men fortfarande är hon "renrasig" ^^
okej eftersom många redan svarat säger jag
hon är LEJONHUVAD DVV
och hon är "renrasig". men har bara dåliga öron ^^ precis som linnet sa.
men som sagt är hon "renrasig" ^^
a, och min kanin är en belgisk jhätte.
#34 Vet, men de är ju knappast LIK en rastypisk lejonhuvad dvärgvädur och är dessutom inte renrasiga då de är korsningar med teddyvädur.
#35 Håller med dig.
#39 nej rastypisk och rastypisk dom är ju inte godkända vad jag vet. ^^

#39 Lejonhuvad dvärgvädur är godkänd.
Hon är som min Nelly då, hon är lejonhuvad dvärgvädur, men har jättedålig öronhållning, förmodligen för att hon föddes sent på sommaren och har varit utekanin. Då blir öronen kortare pga kyla och då vill dom inte lägga sig. Men hennes ungar får hyfsat bra öron, kan vara nåt öra som är lite på flax ibland. Hon har en kull nu på 6 veckor, och öronen håller på att lägga sig på ungarna. Men själv har hon inte ens ett öra som ligger någonsin.
#41 oki doki =)
ajja jag tycker Ina är sjukt charmig och är nöjd med henne så jag bryr mig inte så mycket om att hon inte ser "Rastypisk" ut =)
#41 Ja, men det vet jag ju.
Syftade på att pekingar inte är godkända (och inte renrasiga för de är ju korsningar med teddy-(som inte är godkänd) och lejonhuvad dvärgvädur) och inte lik renrasig lejonhuvad dvv.
Ina är ju Teddy, men att hon har fällt ^^ så hon kan väll inte vara godkänd o.o haha fattar inget x'D
Ina är ju Teddy, men att hon har fällt ^^ så hon kan väll inte vara godkänd o.o haha fattar inget x'D
#45 Nej, hon är inte godkänd alls (men väldigt fin och söt, misstolka mig inte.
) för att åtminstone en av hennes föräldrar är ju lejonhuvad dvärgvädur (det är ju godkänt) eller peking (överpälsad lejon dvv, INTE godkänt) och den andra är väl teddy eller "peking". Alltså är hon en blandras och inte teddy (och egentligen inte lejonhuvad dvärgvädur heller).
Sötaste Ina.
#46 Men är inte peking bara ett annat ord för lejonhuvad? Det är så jag alltid har förstått det iaf..
usch vad jag blir förvirrad ^^ ska höra med hon jag köpte av för vad jag vet är Kaffe Latte - Teddy eller ja.. ingen anning igentligen men jaja x'D
och Ädla är ju Peking alltså Teddy men fällt till Peking " Lejon " x d vad jag vet ^^..

En peking är inte en teddy. En teddy fäller inte av. Och precis som poesi säger så är "peking" bara ett annat uttryck för lejonhuvad dvv. En "peking" är genetisk en lejonhuvad dvärgvädur.

Det är en djungel detta med teddy, peking, lejonhuvad. Ingen som heller riktigt vet hur man får fram teddysar, har hört allt från att det är extra välpälsade dubbelmanade lejonhuvade till att det skulle vara andra anlag inblandade som angora, fuchs. Men ingen verkar veta helt säkert. Jag har ju haft enkelmanade lejon som sett ut som teddysar som ungar också.
Detta med peking är väl nån som hittat på för benämning av "teddysar" som fält, alltså inte är teddysar, men då är dom väl lejonhuvade i stället då.
Tjorvigt verkar det i alla fall.

#49 Du hann före mig, men vi menar ju samma sak.
Fattar fortfarande 0 men tack iaf ^^
får nog börja med Helteddys ist^_^
haha då är det då inga "blandisar" eller jag.. kanske men ^^
då kanske jag fattar mer ^^

#52 Inte lätt att fatta, när dom som håller på med teddysar inte riktigt vet själva hur och varför det blir si och så.
Kör du på lejonhuvat det är enklare.

Linnet: Jaa *ler*
Inne på teddyforumet.tk finns det en rätt intressant tråd om detta.
#53 näe ^^ vill nog ha Teddys inte Lejon x'D inge fel på lejon men.. var ute efter teddy så ja.. ^^ och jag har ju som inget emot pälsvård så.. men dock kan jag inte ge tillbaka Ina till hon jag köpte henne av x] då är jag så dum mot henne.. Många av mina vänner vet nog varför men ja ^^
äh x'D skit samma ^^ får se vars allt går..
ska iaf börja med Helteddy's också.. ev.
C