Håravfall och böldaktigt i nacken.
Min kanin Misty har börjat flagna och tappa hår. Jag vet inte vad det är för något och därför tänkte jag att någon här i forumet kanske kan hjälpa mig innan jag söker upp veterinären. Hon har även fått en slags "bubbla" i nacken som jag tror kan vara en böld. Det är som en stor bubbla i nacken. Jag vet inte vad jag ska göra så därför frågar jag om råd. Väldigt tacksam för svar.
Ser ut som ganska ordentligt med mjällkvalster.
Bubblan som kommit kan vara att hon kliat så mycket att det blivit ett infekterat sår.
Så jag tycker helt klart veterinär bör uppsökas.
Usch, det där såg inget vidare ut. Du bör absolut söka upp en vetrinär på en gång. Min kanin Nini (rip?) hade något liknande förra året, fast ingen böld… men han tappade hår och "mjällade". Vi gick till vetrinären & fick någon medecin, det gick ganska oseriöst till eftersom vi inte ens fick veta vad han hade för sjukdom, men medecinen gjorde susen kan jag säga.
medarbetare på allergier.ifokus .
Veterinären skulle jag åkt till så snabbt som möjligt så att kaninen kan få en bra salva! Lycka till! :)
Säger som ovanstående.
Hoppas det blir bra. =)

Åk till veterinären imorgon, på söndag har ju typ alla stängt…
Lycka till!
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Tack för era svar!
Åkte till veterinären igår och det visade sig att det var mjällkvalster och "bubblan" var en liten tumör.

6# var det en elak tumör?
Vad fick ni göra åt saken?
Hoppas det gick bra!
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#7 Hmm, veterinären sa bara att det var en tumör, att det var bra att vi kom in men att det skulle kosta massor med pengar att ta reda på exakt vad det var och hon tyckte inte att det var nödvändigt, men att vi skulle komma tillbaka om hon (kaninen) skulle få något sånt där igen. Eftersom tumören var så liten så kunde dom iaf "operera" bort den direkt utan något större ingrepp.
Låter lite luddigt för mig. Betyder det att det inte är något att oroa sig över undrar jag nu. Hmm…
Det är min lillasysters kanin så jag har inte lika bra koll.