Kanin iFokus

Kanin

Etikettmedlemspresentation
Läst 7664 ggr
LinneaJohaanson
0

Medlemspresentation

Ja, det var längesen vi hade en medlemspresentation.
Plus att vi har fått väldigt många nya medlemmar!

Presantationen går till så att man presenterar sig själv, sin/sina kaniner. Berättar om sig själv vem man är och vad man gillar att göra/gör på fritiden. Osv.
Man kan ju även skriva upp om man har någon hemsida eller blogg osv!
Lägg gärna in en bild på dig själv också!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

LinneaJohaanson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blir först ut!

Jag heter då Linnea Johansson Kvick, kallas för Bambi,  jag är sjutton år (född 1992 - 09 - 24 så blir 18 i höst) Jag har hoppat av gymnasiet och gör inte så mycket på dagarna nu, går en matte kurs på måndagar sen ledig resten av dagarna. Börjar på GUC (Grafiskt utbildnings center) på en linje som heter sam/media. Jag gick innan på Jällagymnasiet, ett naturbruks gymnasium. Med inriktningen Häst. Men jag tröttnade helt på hästar osv..
Jag har 7 snart åtta privata kaniner. Det är:
Putte - Zobelsiames brun dvärgvädurs hane 
Marijagårdens Mats "Hugo" - Holländare/Dvärgvädur madagaskar hane 
Färjbackens Willow - Teddyvädur, havanna wiener med blåögon hane 
Hårbys Wilgot - Rex dalmatiner svart hane på 
Marielunds Hermes "Wilmer" - Franskvädur viltgul hane 
Blåzippans Timjan - Dvärgvädur vitrödögd hona 
Färjbackens Indra - Teddyvädur, havanna hona
Sen kommer även en blå rex hane, som heter Blåbärets Blue dream.

Jag har en kaninuppfödning med min bästa vän Emma gustafsson (vretenskaniner här på KIF) Den heter Dragongården, Emma och jag har olika avelsområden och avelskaniner men sammarbetar ändå!

På fritiden när jag inte håller på med kaninerna så rider jag ibland inte så ofta som förr när jag hade foder häst. Men någon gång ibland blir det. Annars är jag med mina vänner eller min underbara Pojkvän. Jag bor en bit utanför stan i ett mysigt område som heter Sävja. Jag bor i den bra delen så då är de mysigt. 
Jag har även 2 hamstrar, en dvärg hane och en Guld lh hane. En hund har jag också han heter Lego och är en Chowchow kommer från Nellwoods kennel. En hitte fågel har jag också.

Mina hemsidor är:
Kvickskaniner.weebly.com - Mina privata kaniner
Enbambi.blogg.se - Min blogg läs gärna
Dragongarden.weebly.com - Uppfödningens hemsida

Denna kommentar har tagits bort.
Valkyrie
0

Jag gör det när jag kommer hem ifrån skolan då jag har bilder och så :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Zvintos
0

Ninni Hedblom är mitt namn och jag är sajtvärden här på kanin.ifokus.
Jag är av årskull -88 och fyller därmed 22 år nu i April.
Läser lite kurser på komvux som jag tyckte var intressanta och funderar på att läsa en 1-årig kurs till hundtränare till hösten.

Jag har 3 kaniner, som dock alla bor hos sina underbara fodervärdar:
Moens Angel of Silence - vit blåögd dvärgvädur, hona.
Zvintos Froste - vit blåögd dvärgvädur, hane.
Rosengårdens Bosse Bus - zobel blå dvärgvädur, hane.

Hoppas på att få hem kaninerna inom ett år.
Det är bara bil och körkort som fattas för att jag ska kunna hyra in dem någonstans utan problem att ta mig dit.

Förutom kaninerna har jag 4 hamstrar som jag bedriver en liten uppfödning på:
Imasy´s Petra Petunia - rost umborous långhår, hona. *pensionerad*
Peabo - offwhite långhår, hane. *pensionerad*
Mist - offwhite långhår, hona.
Paradisgårdens Vivaldi - offwhite brunörad satin korthår, hane.

När jag inte pysslar med djuren eller pluggar, brukar jag fotografera.
Nu på vintern består dock motiven till 99% av just djuren.

Min uppfödnings hemsida är:
http://zvintos.se/

och blogg:
http://zvintoskoh.blogg.se/

MajaL
0

Maja Lind heter jag. Född 1992-09-14. Fyller alltså 18 i september.

Jag är en av medarbetarna här på kanin.ifokus.

Jag går 2an på gymnasiet med inriktning estetisk bild och formgivning; textil och keramik & glas.

Gymnasieinriktningen är min hobby, och jag kommer läsa vidare till djurvårdare av något slag efter gymnasiet. Jag har även tänkt gå någon skrivar-kurs efter gymnasiet då det också är en del av min fritid.

Jag bor på en liten gård i Skåne, med mina föräldrar och lite djur, bland annat; ca 15-20 kaniner, en kampfiskhona; Smagda samt en katt och lite andra djur.

Djur är mitt stora intresse och min hobby och fritid. Som PA i skolan har jag valt att skriva en faktabok om kaniner, som är mitt största intresse innom djurområdet.

Jag driver Majakanins Kaninuppfödning och har egentligen alltid haft kaniner. Min familj hade kaniner redan innan jag föddes, sedan har jag ärft intresset från mina syskon.

Jag har föttupp kaniner under namnet "Majakanins" sedan 2006 ungefär. Jag föderupp kaniner av den utrotningshotade svenska rasen Orange, samt Rex och Dvärgvädurar med pälsstrukturen rex.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Popstar
0

Ja, då var det dags att skriva om mej då! Tungan ute

Jag är född 24 juli 1998, så jag fyller alltså tolv.

Jag, mina föräldrar och mina två systrar bor i en liten stad i Värmland, och min bror bor med hans sambo en mil bortifrån oss.

Här på gården så har vi för tillfället 5 kaniner.

Pinkstar Princess / Tíndra - Madagaskarbrokad dvv hona

Hard Metallica / Laban - Svart Wienertecknad dvv hane

Mr. Summerpeace / Tuffe - Svart/Gul Japantecknad dvv hane

Wild Texas Summer / Stampe - Madagaskar dvv hane

Flamencos In Touch With Eternity - Viltgul vädurskorsning hane

Jag och min yngsta syster Ida tävlar med alla kaninerna, och det går väldigt bra :D

Än sålänge så har vi inte hunnit med så många krok-tävlingar, men Tino har 2 p i krok :)

Tíndra - Lätt Rak 1p.

Laban - Medel Rak 0p.

Tuffe - Lätt Rak 0p.

Stampe - Lätt Rak 2p.

Tino - Lätt Rak 2p.

När jag inte håller på med kaninerna så rider jag, umgås med mina vänner och spelar lite fotboll. Det var väl allt om mej tror jag Tungan ute

Emma-lundqv
0

Jag heter Emma och är 17 år. Går alltså tvåan just nu på ett naturbruksgymnasie med inriktning häst. I framtiden hoppas jag kunna ha ett djurrelaterat yrke, då det är ett av mina största intressen. Annat som jag gärna lägger tid på är fotografering, teknik och självklart att umgås med mina vänner.

Just nu har jag endast fem kaniner - Chester, Sture, Zeb, Tusch och Epoxy. Det är faktiskt väldigt skönt att inte ha något större antal längre eftersom jag har så mycket annat som tar tid i mitt liv. Mitt kaninintresse sträcker sig från både utställning och uppfödning till hoppning och kel.

Förutom kaninerna pysslar jag även med min kära, lilla hund Nikki.

Valkyrie
0

Nu ska jag presentera mig lite :)

Jag heter Johanna och är född 1995, jag bor i stockholm och min hobby är alla slags djur men mest kaniner, hästar och hundar.

Jag är helt djurgalen och tyvärr är min pappa allergisk så kan inte ha så mycket djur som jag igentligen skulle vilja ha men för ca 1 år sedan fick jag min första rexkanin som hette Kasper, en viltgul rex som var underbar.
Senare bestämde vi oss för att köpa en hona till kasper och kastrera honom.
Då köpte vi Villans Valkyrie, som förändrade hela mitt liv på ett mycket posetivt sett. Men under Kaspers kastrering upptäckte de att hans kulor inte åkt ner så de var tvugna att göra en större operation genom magen, allting gick jättebra men när han äntligen fick börja vara utekanin igen efter 9 dagar hände något fruktansvärt…

Min kompis skulle komma på besök med sin kanin så jag gick och mötte henne med grannens mormors hund.
Mamma ringde mig och frågade vart jag var och berättade, efter ett tag mötte jag min mamma som gav mig en sorlig blick och jag visste direkt då vad som hade hänt. Kasper blev alltså inte änns ett år, tur då att jag hade i alla fall valkyrie som kunde trösta mig.

Jag hade då en sorg i hjärtat som var en av det värsta saker som hänt mig.

Valkyrie och jag hade så otroligt kul ihop, hon var otroligt lättlärd och i december kunde jag ha henne lös och hon var som en hund, vi skulle börja tävla Kaninhoppning i sommar.

En dag blev Valkyrie hängig och vi trodde det var förstoppning igen eftersom hon haft det en månad tidigare, vi ringde veterinären och de gav henne massa saker som förhoppningsvis skulle bli bättre men hon blev bara sämre och sämre.

Torsdagen den 25 februrari hände det som inte fick hända…

Jag kom hem och gick genast till Valkyrie, hon såg mager ut men satt där i hörnet. Men när jag skulle bära upp henne fall hon bara ihop, jag började stormgråta och ringde min mamma men hon gick inte att rädda, vi hann inte in.

Jag var hos Valkyrie hela tiden och bara klappade henne, vågade inte göra något men ca kl 15 slutade hennes hjärta dunka… det var som att hon hade väntat på mig för att säga hejdå, det är jag enormt tacksam över, min gullplutt!

Nu har jag alltså inte bara 1 sorg i hjärtat, det värsta som någonsin hänt mig var att mista 2 kaniner under bara 5 månader.

Valkyrie var verkligen mitt allt och jag saknar henne enormt mycket, ingen kommer kunna vara som henne, hon var mitt allt och min bästa vän <3

Hoppas hon ser allt jag gör för henne.

Men det tog igentligen inte så lång tid innan jag förstod att jag inte kunde sluta med kaniner, Jag bestämde mig helt enkelt för att försöka fortsätta med kaniner, hur svårt det än skulle vara.

Nu har jag bokat 2 kaniner som kommer i april och samma dag.

Den ena är en kastrerad rex på 1,5 år och den andra är en dvv rex , George & Diana.

Jag har lite planer på att hoppträna med de båda två och kanske börja tävla lite och så :)

Jag har alltså varit djurgalen ända sedan jag var liten och har alltid älskat kaniner :)

Kram Johanna

Rest in peace Valkyrie!

[BonnieL]
0

Jag heter Bonnie och är en av medarbetarna härinne på Kanin.
Är 13 år, fyller 14 nu i sommar.

Har haft kaniner sedan jag var liten, då var det mest franska vädurar. Har just nu 4 stycken kaniner;

Vichy - G/S japantecknad lejonhuvad dvärgvädur, hona
Soda - G/S japantecknad lejonhuvad kanin, hona
Våfflan - Zobel brun wienertecknad lejonhuvad dvärgvädur, hona
Albert - Svart brokad lejonhuvad dvärgvädur, hane

Sen i sommar kommer även en teddyvädur från världens bästa Moängsvägen flytta hit. =)

Jag driver Happy Bunnies kaninuppfödning, med hjälp från min familj. Föder upp främst upp lejonhuvad dvärgvädur i olika färger, bland annat viltgrå, japantecknat och svart.

Min hemsida är:
http://happybunnies09.weebly.com

Sashhi
0

Mitt namn är då Sara Johansson och är en tjej född -95, fyller alldeles här i krokarna 15 år. Går i skola i Fridhemsplan, Sverigefinsk. 

Jag bor i Stockholm och rätt så centralt. Med bil 10 min till city när det inte är alltför mycket trafik.

På fritiden förutom kaninerna är jag ofta med kompisar eller dylikt. Kör även travhästar då och då, men det har blivit allt mindre.

Kaniner har funnits i mitt liv länge, var sex år då den första kaninen anlände hit hem.

Är en tredjedels finsk och talar språket flytande då min mamma kommer från Finland.

Jag har just nu fem kaniner, men har åtminstonde 2 kaniner som kommer att komma iår till. Bedriver även uppfödning av hoppkaniner. Är medlem i Stockholms kaninhoppare och tävlar Kaninhoppning väldigt aktivt, så ofta jag kan vilket innebär nästan varje helg.

Kaninerna kan ni se närmare info om på min personliga sida :)

Not your mom, not your milk.

Tarja
0

#10 Vad söt du är gumman!

Mitt namn är Tarja och är Sajtvärd inne på Jättekanin.iFokus. Bor i ett stort hus på 450 kvm med en stor tomt utanför Eskilstuna och har en teddyvädursuppfödning tillsammans med min dotter som heter Moängsvägens kaningård där vi föder upp teddyvädurar i liten skala främst i färgerna vit rö, zobel, ryss & japan.

Jag jobbar heltid som undersköterska/mentalskötare på ett specialboende för utotagerande personer där jag trivs väldigt bra. Har precis flyttat till ett helt nytt ställe med nya jobbarkompisar & boende, så det känns jättekul Glad  Är helfinsk och talar och skriver finska flytande, samma sak med svenska och engelska. Och på min fritid gillar jag att umgås med familj & vänner, pyssla med djuren och att resa. Nere i Afrika har vi ett eget, stort hus med flera "mindre lägenheter" enligt svensk standard innehållande allt man behöver. Väldigt svalt där inne också då det är mycket kakel.

I sommar och i höst kanske vi ses på en del utställningar runt Stockholm!

Har ni några frågor är ni varmt välkomna att ställa dom =)

Ricko
0

Är en tjej på 12 höstar, blir 13 i oktober.

På fritiden är är jag med mina djur som då är min 1,5 åriga katt Fanta (skogis blandning), 3 tamråttor Nikki(1 år i April, Black husky roan), Nicole(Blir 1 år i Aprill, Silver ba eubk), och Bambi(3½mån, Beige hooded). Sen har jag ju även en kanin hanne, en pojke på 1 år som är en lilla havana och har namnet Elmer. Endast haft han i 1½ vecka och skaffade han på utställningen i Umeå nu 6/3. Hoppat lite grann med han och han ser ut att bli fin hoppkanin, men somsagt har jag inte haft honom länge. Han har även blivit ställd 4 grr men poängen 93,5p, 94p, 94,5p och 95 p och har super fin stam,

Annars brukar jag sitta vi datorn, se på tv, vara uppe hos min granne och titta då han har kattungar eller hundvalpar m.m är dock inte mycket för vännerna eftersom jag egentligen inte har några riktiga vänner. Shopping och sådant håller jag heller jag inte på med eftersom jag bor i en by och endast far till Umeå ett par grr per år där jag faktiskt kan handla. Glömde säga att jag bor utanför Vilhelmina, västerbotten och har 6 andra syskon + föräldrar då. Kommer bild, annars finns det 1 på hemsidan, där finns det även bilder på mina djur!

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

[sstorm]
1

Jaha, ska jag också skriva en rad om mig själv då?

Jag heter Sanna Snaula Storm, går sista året i grundkola och är alltså
-94, fyller 16 den 29 mars *snart*. Bor i Bålsta i hus med min mamma, pappa, syster, kisse missar och kaniner.

Många skulle nog kalla mig plugghäst om de såg mina betyg, men ser mig själv inte så Flört Jag har faktiskt inte mvg i alla ämnen, bara nästan ;) Annars går jag i Futurum, rosa 9B men gick ända tills jag gick ut 8:an i Gröna Dalen, men man la ned högstadiet där. Sökt in till Enskilda gymnasium i sthlm, får se om mina betyg räcker.

På fritiden sitter ja här vid datan och surfar och pratar med folk ^^ Annars är ja med min katt, Anki, eller ute med kaninerna. Jag har även tidigare haft en foderhäst, men lämnade tillbaka henne och köpte 2 kaniner, omar och Nicole.

Min uppfödning är av främst japantecknade lejonhuvade kaniner. För tillfället har jag;

Loveangel´s Omar - gul/svart japan hane
Loveangel´s Nicole - Gul/blå japan hona
Loveangel´s Valdemar - första egen, marburger egern hane
Loveangel´s Cider - Gul/svart japan mantel hane
Förgätmigej´s July - Gul/svart japan hona

www.stormenskaniner.se

Ni får en "vacker" bild på mig ;)

[Nalle-]
0

**Hejsan!
**Rolig tråd, alltid intressant att lära sig mer om folk :)
Jag heter Nadja och är bosatt i det kalla norrland, närmare bestämt i en by vid namn Vännäsby utanför Umeå. Jag är 16 år gammal. Som person är jag väldigt social och älskar att träffa nya människor. Mina största intressen är djur, foto och musik. Här hemma har jag en vovve som är min ögonsten och en ödla. Tidigare ägde jag också en dvv, men han gick bort i vintras ;/ Saknar honom otroligt, men om några månader kommer det förhoppningsvis flytta in en ny kanin till mig, och denna gång en teddyvädur. Tränar mycket med min hund, främst olika lydnadsmoment. Kör också lite agillity, som vi förhoppnignsvis kommer börja mer med nu i sommar. Fotar också mycket, särskilt djur. Har spelat elgitarr sedan två år tillbaka och älskar det.
Kommer troligen gå Media med inrikting på foto på gymnasiet i höst. Ser verkligen fram emot det :) Drömmer om att en dag ha fotografering som yrke, eller ev. utbilda mig till journalist.

elinab
0

Jag har hängt här till och från ett tag men aldrig presenterat mig. Nu är det dags!

Jag heter Elin är 27 år och bor i Stockholm. Min första kanin Molly, en madagaskarfärgad dvärgvädur, fick jag när jag var tolv. Minns att jag lånade alla kaninböcker som fanns på biblioteket innan jag fick hem henneTungan ute

Sen dess har jag iaf varit kaninfrälst, hade kaniner tills jag flyttade hemmifrån när jag var 19. För lite drygt ett år sedan skaffade jag äntligen kanin igen - världens bästa Baloo.

Baloo är en viltgrå blandras som behövde omplaceras. Och jag är verkligen superglad att han kom till mig. Han är den snällaste och finaste kaninen man kan tänka sig. Även om han busar en hel del.

På bilden ser ni Baloo som pussar mig i pannan, det gör han så fort han kommer åt <3

MixiDixi
0

Hej, jag heter Saga och jag är född 1999, alltså typ yngst här. Jag brukar gå i skolan, sitta vid datan och nörda, vara med kaninen på fritiden.

Jag bor i Dalarna och hatar fiol-musik (som är typiskt Dalarna). Jag är väl en halv-crazy tjej som oftast hatar brorsan som stör och dampar i mitt rum.

Jag är oftast en mini-djävul, men en ängel mot mina vänner. Jag brukar skita i läxorna och nörda vid datan. Jag är alltså en såkallad "datanörd". Jag har ljust hår med mörka slingor, och har inte färgat det!

På datan brukar jag greja i mitt photoshop eller skriva … eller vad som helst! Bara det är vid datan …

Det värsta med mig att jag nästan har ett rått hjärta (som oftast blir ett rött med vännerna och alla djur). Så jag brukar dampa ihjäl mig på vissa i skolan, eller strunta totalt i dom.

Det värsta jag vet är folk som är malliga och tror dom är bäst, störts, och bäst på saker.

Mina intressen är: Kaninhoppning, rida, kaniner, och datan såklart! Sen skriver jag … och nördar mig.

Hejdå!

P.S: Jag skickar med en bild på mig … fast inte på hela mig …

Fatma
0

Japp då skirver jag lite om mig då. Bifogar en bild med super dålig kvalité som är tagen med webben.

Jag heter Fatima och är 14 år gammal, född 95. Bor ute i den lilla byn Nästansjö uppe i Västerbotten. Vad gör jag på min fritid? jo är då hemma dagarna lång, kan hända att jag är med en kompis ca 1 gång per mån om inte mindre. Så jag spenderar min fritid åt kaninerna, det roligaste som finns i mitt liv så det är inget jag skulle vilja ändra på.

Åt skolans håll så går jag nu i 8:an och önskar kunna läsa till naturvetenskap sedan till veterinär. Jag har två egna kaniner och en katt som jag senare ska presentera här nedanför.

Jag föder upp lejonhuvade kaniner i främst zobel brun till utställning, Avel och sällskap. Mer info hittar du på: www.nastansjonskaniner.webs.com

Mina lejonhuvad kaniner (bilder finns på hemsidan):

Ytterstforsens Valentina "Nessie" ' madagaskar hona

Tarkan ' zobel brun hane

Sedan har jag min goa skogisblanding på 3 år som heter Melody, en katthona. Dessvärre kommer livet för henne sluta på 3 år också. Skickar med en liten bild på mitt älskade hjärta där hon är med sin unge som även finns här hemma.(Dock mycket gammal bild)

Picture

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

LinneaJohaanson
0

Jag håller med det någon sa längre upp, det är verkligen kul att få veta mer om folk :)

Linnslins
0

Jag heter Linn och bor i den lilla staden Härnösand där jag pluggar till lärare med behörighet mot grundskolans tidigare år och förhoppningsvis blir det även mot förskolan om det löser sig så som jag vill. Jag har bara 1½ termin kvar så just nu känner jag paniken krypa på, jag vet inte vad jag ska skriva för examensarbete..

Jag bor i en trea med min sambo sedan ett halvår tillbaka. Vi har både katt och kanin, kaninen kommer från mig och hon hade katten.

Min kanin heter Lisen och är en 3årig dvärgvädur.

Jag köpte henne för 1½ år sedan av en gammal flickvän som inte kunde ha kvar henne längre på grund av att hyresvärden inte tyckte om att hon hade kanin..

Lisen är mitt första husdjur eftersom jag inte fick ha djur för mamma och pappa och de tyckte inte vi hade tid och plats på den tiden. Fast nu älskar de henne och tycker det är jättekul när jag tar med henne hem, de skämmer bort henne hela tiden, och pappa brukar somna utanför hennes bur på kvällarna.

Jag hittade sidan för att jag kände att jag inte visste i pincip nånting alls om kaniner när jag köpte Lisen, jag visste inte vad hon skulle äta, hur mycket eller hur jag skulle sköta henne alls. Men nu känner jag att jag börjar få lite bättre koll. Direkt när jag fick henne så började jag byta foder från gnagarblandning till Lottie. Och nu är jag i full gång med att lära henne att gå i sele och hoppas på att det inte är för sent. Jag blev medlem för inte så länge sen för att jag kände att jag ville också dela med mig och ställa frågor =)

Katten är en blandning mellan norsk skogskatt och bondkatt och har samma färg som Lisen och är väldigt nyfiken av. Just nu kommer han smygandes och vill ligga brevid mig när jag tränar Lisen att tycka om selen. Men i övrigt så fungerar de inte så bra ihop, så vi har dem åtskiljda för det mesta =)

Det där blev nog mer om djuren än om mig, men det fanns mer att berätta om dem än om mig. Jag bifogar en bild på Lisen också =)

Sashhi
0

#14 - Nämen vi fyller ju år samtidigt :)

Not your mom, not your milk.

[sstorm]
0

#21 du är den 9:onde som fyller samma dag som mig ;) grattis!

Husberg
0

Mitt namn är Elin Husberg, född 1995-01/02, vilket betyder att jag precis fyllt 15 år. Jag bor strax utanför Stockholm. På min fritid lägger jag den mesta tiden på kaninerna, även vänner.  Helgerna brukar oftast vara upptagna, tävlar aktivt inom STKH. Många känner till mig som innehavare i Eldsjälens Hoppkaniner. Jag bedriver då en uppfödning ur liten skala, med antalet 1-2 kullar per år. Vädurskorsningar med speciellt bra hopp föräldrar. Uppfödningen har just nu en planerad kull! Klicka här.

På gården vistas nu 3 kaniner, under 2010 kommer det 2 till! Vill du se mina planer? Klicka här.

jahadu
0

vem är lilla jag då?

Ska försöka mig på en presentation =P

Heter Emelie och är född -92. Bor i Vellinge på skolloven och annars på min skolas (säbyholm) internat norr om Stockholm. Har för tillfället 5 kaniner + en på foder. Tävlar för Skånes kaninhoppare där det är störst chans att få se mig på tävlingar, men det har hänt att jag har tävlat i Stockholm också. Ja vad ska man mer säga? =P Har en vovve som jag försöker få tillstånd att tävla med (han har epilepsi), två råttor, fyra katter och ett akvarium. Vill skaffa en schäfer och tävla bruks med. Bedriver en kaninuppfödning där jag framförallt satsar på psyket men också på hopp- och arbetsviljan. Som person är jag oftast väldigt glad även om jag har mina små depperioder ibland. Lätt att prata med, accepterar alla osv…

tråkig presentation men en rolig tråd x) men vill ni veta mer så finns jag på

bdb: emelieschon1

msn: hoppetoss-hoppsan@hotmail.com

och hemsidan www.jawashoppkaniner.weebly.com

Emelie
0

#24 Kul att du går på Säbyholm, själv bor jag i Bålsta! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

jahadu
0

#25 jaså minsannSkrattande

annaforsgren
0

Jag heter Anna Forsgren och är 17 år, född 1993. Jag bor i Stockholm med min familj och mina två kaniner Tjoffsen som är en rexkanin, snart 4 år och Xtra, teddyvädur som blir 3 år i år. På dagarna går jag på Spånga gymnasiun inriktning naturbruk djurvård och har som framtidsdröm att få jobba med djur hela livet. Andra drömmar jag har är att  starta en pet-kanin klubb och att starta en kaninuppfödning med rexkaniner och franska vädurar, eller med gerbiler.

jag har tidigare tävlat i stockholms kaninhoppare, men har tagit ett uppehåll då jag förlorat intresset lite. Kanske jag kommer tillbaka i sommar någon helg och tävlar.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Valkyrie
0

skutt :) fler medlemar :P

Rest in peace Valkyrie!

SaraDerek
0

Hejsan!

Jag heter Sara Derek och är snart 15 år (19/5). På fritiden burkar jag vara med kompisar :P Typ varje måndag går jag till en fritidsgård varje tisdag är det KU (kyrkansungdom, komfimerar mig) varje onsdag är plugg dag och varje torsdag fritidsgården igen och typ helgen va med kompisar annars hemma x)

Hahah gör typ samma sak varje vecka :P

Kaniner då. Kaniner jag jag haft sen jag var 10år alltså i 5 år. Har haft dvv, lejonhuvaddvv o lejon. Just nu har jag 2 lejon och 1 dvv. Föder upp kaniner och mitt uppfödarnamn är Silvernattenskaniner. Mina kaniner bor inomhus just nu i mitt rum xc (väldigt trångt och luktar haha x3) men dom ska ut så fårt jag byggt klart min 4-facks bur i skolan! :D

Jag Har även precis haft min första kull ^^ har 3 ungar kvar tillsalu :)

Mina kaniner heter Myrans Jeppe vit blåögd dvv kille på 2 år

Lejongläntan´s Åce "dagis" havana wienertecknad dubbelmanatlejon precis fylt 1 år.

och Lindhult´s Embla en bli wienertecknad tjej på 2 år

o på bilden är det jag och 2 kaninungar :)

[aammE]
0

Gör en presentation imorgon eller så. :)

Billikanin
0

Ja, jag får väl också presentera mig då!

Jag heter Elin och är född -92. Jag går i tvåan på gymnasiet på en linje som heter samhälle-språk vilket innebär att jag läser mycket språk (kanske inte så svårt att räkna ut..?). I alla fall, jag läser svenska, engelska, franska, spanska och så latin som är helt onödigt eftersom det språket är utdött. Men jag kan i alla fall säga "Jag har varit kidnappad av ailiens. Vilket år är det?" på latin ("Hostes alieniheni me abduxerunt. Qui annus est?") och det kan ju kanske vara användbart någon gång…

Mitt största intresse i livet är djur och då framför allt hästar. Jag har en foderhäst som jag älskar enormt mycket och som hjälper mig igenom allt som är svårt. Han heter Moony, är 14 år gammal och en skimmel, om någon skulle vara intresserad av att veta det… Jag jobbar även lite grann som ridlärare på en liten ridklubb, det tycker jag är jättekul eftersom jag tycker mycket om att arbeta med barn och djur.

Sedan har jag så klart en liten kanin också. Han heter Billi och fyller tre till sommaren. Billi är en ganska udda korsning, 75% lejonkanin och 25% fransk vädur, fråga mig inte vad som var tanken bakom den korsningen… Jag hoppar en del med Billi och har även tävlat en gång då vi kom i mål på 4 fel, jag var i alla fall nöjd och vi ska tävla mer även om det var ett tag sedan sist nu…

Till familjen hör även fiskarna Arthur (som är en hona) och Obama. Dessa två är slöjstjärtar och Arthur räddade jag undan vanvård. Obama köptes in som sälskap till Arthur, tyckte synd om honom när han var ensam, och hans förra kompis dog pga vanvården… Just nu bor dessa två i en stor salladsskål i vardagsrummet, inte bästa lösningen men bättre än inget i alla fall, haha…  

Som ni märkte blev detta en presentation som mer handlade om mina djur än om mig. Men det är nog så det är tror jag, jag lever för mina djur och utan dem skulle jag inte vara någonting alls. Det är svårt att presentera mig utan att presentera dem, de är en enormt stor del av mig helt enkelt. Jag kan verkligen inte tänka mig ett liv utan mina djur, nej usch, det skulle jag nog inte klara av… De betyder allt för mig. 

Bilden är på Billi, hittade helt seriöst ingen på mig själv. Däremot har jag massor av bilder på mina djur, jag älskar att fotografera men bara djur, inga människor fastnar på mina bilder… Har nog till och med fler bilder på mina fiskar än på mig själv…

Rebiz
0

Chacha KiF!

hah, iaf…! Jag heter Rebecca, är en sjukt flummig tjej på 15, snart 16 år och går i 9an, musikklass i Umeå. Jag är totalt värdelös på att spela instrument, men har en sångröst som en ängel (*hoooost*)! I höst kommer jag gå på Midgård, troligen Medieprogram då jag har ett relativt stort intresse i foto/photoshop osv, men nu börjar beslutsångesten komma och jag vet inte vilket  av de 295miljarder programen jag vill välja!

På fritiden brukar jag vara med kompisar, nörda vid datorn, gosa med kaninerna, rida eller försöka vara duktig och göra läxor! Något jag ogillar är min mammas hobby i att sätta upp gränser på hur många djur jag får ha (fast kanske lite bra, annars skulle väll folk tro att jag bodde i ett zoo, men bara Lite!) Min pappa är allergisk mot pälsdjur, har alltid varit och kommer alltid vara, därför har jag inte fått någon hund, något jag verkligen vill skaffa mig i framtiden.

I nu läget har jag 6 kaniner, varav 4 är ungar ur en kull på drygt 3veckor, så dom tänker jag inte berätta om ^^
Max är en vit blåögd hermelin på snart 3 år. Han är min lilla gossebubbe och jag älskar han mer än.. mycket! Han är duktig på att hoppa höga hinder, men inte så bra på att hoppa banor eftersom jag ofta tränade enstaka hinder med honom när han var liten, och det resulterade i att han gärna stannar efter ett hinder :P Max är pappa till mina fina kaninbebisar<3

Mejja är en liten hona på typ 10månader och är mamma till bebisarna. Hon är ganska,. bestämd av sig och gillar mat och hö och grönsaker och typ allt en kanin kan äta =) Hon är av färgen havanna, glömde jag att nämna! Hon har ganska stora öron, men det är bara charmigt ^^

Ja det var väll, lite om mig, Adiós amigos!

Per-Drutten
0

Jag heter Margita är 38år och bor i Stockholm, jobbar som ekonomiassisten, har två "barn" som är 18 resp. 13 år.

Jag är ny medlem nu i april, vill samtidigt passa på att tala om att jag tycker att denna sida är suverän då man får massor med tips? och idér samt skriva om dom små som vi håller kära.

Vi fick "adoptera" kaninen Dessie 2006 då min dotter så gärna ville ha ett djur. Dessie gick tyvärr bort nov 2008 då 7½ år gammal.Gråter

Jag blev så fäst vid henne att jag kände att jag ville ha flera kaniner så idag har vi 2 dvärgvädurar, Per som blir 2 år nu i sommar och Drutten som blir 1år på lördag.                                                       Vi har parat dom så vi hoppas på tillökning nästa vecka.

Ha det gott Tungan ute

Eveline
0

Gör väl jag detta också!

Jag heter Evelina och är 23 år. Jag bor just nu i Gustavsberg utanför Stockholm i en 3a med en kompis och mina räserkaniner. Jag kommer ursprungligen från norra skåne, gränsen till blekinge. Har även bott i småland, Växjö i 4 år. Då jag gick gymnasiet, estetisk med teater inriktning. Jag har även jobbat som vårdbiträde med dementa på en del äldreboenden, i snart 7 år. Just nu pluggar jag film och teatersmink här i Stockholm, och det äger.

Resterande av mitt liv ängas åt hårdrock, då jag är mycket på konserter, festivaler, köper skivor och spelar skivor på en del ställen inne i stan ibland.

Om en månad flyttar jag hem till skåne igen, ut på landet. Då jag tröttnat på stadslivet.

Jag har grejat med kaniner i hela mitt liv, skulle man räkna ihop alla kaniner jag haft kan det nog bli ett femtital stycken. Just nu har jag 5 kaniner. 2 Vuxna och 3 bäbisar på 4 veckor. Det är Teddy lejon. Jag ska sälja bäbisarna. Medusa är mamman i huset, hon är en långhårig teddy med färgen pärl egern och väger 1100g. Pappan är Gösta, en havanna wiener Teddy Lejon och väger 1400g. ungarna är blev finfina - en vit blåögd, en blå wienerteckand (skitfin o bra teckning) och en egern med mindre wiener.

Jag ska öven köpa en kaninunge till innan jag flyttar ner till skåne, en vit blåögd teddy lejonhona. Tanken är att jag ska avla lite när jag flyttar ner till skåne och det jag vill få fram när jag avlar är en fin päls, fina teckningar och att de ha en liten och nätt kropp.

Jag har även andra djurintressen, hund har alltid funnits, mest stövare. Jag har även fiskar. Häst är också en huvudsak, helst islänningar.

SÅ bor du i skåne/blekinge och har snygga teddy lejon, tell me!

Tjena / Evelina.

[Nallegardenskaniner]
0

Jag heter angelica och är 13 snart 14 den 7 Maj (a)

jag bor i Gräsmyr en liten bit utanför Umeå ^^

Älskar att prata kanin och träffa andra som har kaniner 8D..

jag bor på landet men ska snart flytta till nordmaling x)..

haha typ den som är roligast att vara med är Nalle- på iFokus ^^  alltså Nadja

vi har ganska mycket gemensamt.. BÅDA ÄLSKAR KANINER 8D haha =) nämen hon är jätte trevlig ^^

Jag har haft kaniner i stort sett hela mitt liv..

förr hade vi Hermelin, dvv, Hoppkaniner, och lite blandningar ^^

vi har just nu angora kaniner & Teddysar "Lejonhuvad dvv"

men angororna måste vi göra oss av med.. då vi ska bo i lägenhet..

så jag ska nog bara ha uppfödning av Lejonhuvad dvv och Helteddys =)

men dom är ju exakt lika go, lurviga, och pälsiga som angoror

bara lite mindre. har hängöron och inte behöver klippas ;)

jag har just nu 3 st lejondvv

Nallegården's Kiwi -  en super underbar liten flicka jag behållde ur min senaste kull ^^ hon är så go och snällt =) en madagaskar brokad liten dam ;)  hon verkar bli bra hoppkanin så det är nog det jag kommer börja med nu när jag inte kan ställa ut angoror ^^

Nallegården's Melva - Melva är syster till kiwi =) men dock verkar hon inte vilja bli hoppkanin haha x).. hon är mer "GOOOOS" och "SPRINGA" men inte hoppa, nejnej ;).. men underbar är hon endå ^^

Pysselgården's Ina - Ina är en hona jag inte köpte för så länge sedan ^^ så jag vet som inte jätte mycket om henne förutom att hon är sjukt söt och snäll =) hon ska få paras med "melvin" Poesi's Melvin :D så jag tror nog att det blir underbara ungar ;)

Sen ska jag köpa in någon hane ^^ ev helteddy hane..

kaanske en helteddy hona också =) och ev en peking hane jag kan använda på mina fina pekinghonor haha :P

men det blir nog i framtiden ^^ först ska jag nu köpa in en helteddy hane som jag ska ha en stund ^^ sen kanske det blir en hona.. vi får se =)

Mitt uppfödar namn kommer från min älskade Nalle

en angora kanin jag har/haft han ska flytta till Evelina Viklund =)

så han kommer jag nog sakna mest av mina angoror självklart ^^

han är världens goaste lilla skit <3

Andra kaniner jag haft är ( som jag kommer ihåg namnen på x))

Dumlegården's Annie - Bor hos Evelina <3

Dumlegården's Glitter - R.I.P <'3

Nallegården's Surprice of Amelia - Bor hos Emelie, och 2 till <3

Nallegården's Surprice of Apollo - Bor hos Emelie, och 2 till <3

Nallegården's Surprice of Algot - Finns Till Salu

Smörblomman's Raa "Gloria" - Finns till salu

Smörblomman's Nalle - Flyttar till Evelina <3

Hörnefors Betty - Bor hos Anna Anundby <3

Hörnefors Gucci - Bor hos Anna Anundby <3

Snövit - R.I.P <'3

sen minns jag inte dom andra haha x'D..

Min hemsida är www.nallegardenskanin.webs.com

har just nu 1 Lejonhuvad dvv "Teddy lejon" till salu

och 2 st Angora kaniner ^^

Ska också para 1 hona nu så det blir teddy lejon här igen ca 2 juni ;)

och sen ska jag para "Melva" med Figaro ca Juli - Augusti =)

så hör av dig om du är intresserad ;)…

[Gretchi]
0

**Tjena :)
**Jag heter Greta och är 15 år gammal. Jag bor i en by,lite utanför Luleå :P Jag är i skolan om dagarna, och efter skolan läser jag rätt mkt då & då, sitter vid datorn, är med kompisar, ser tv och pysslar med kaninerna. Smsar väldigt mkt med. (a)

Mina kaniner heter Hyndla & Gordon. Hyndla är en Lejonhuvad dvv och Gordon "är" än så länge teddyvädur, men han kommer mest troligt fälla av och "bli" lejon. :P Mina kaniner bor ute i garaget för alla i min familj är allergiska (utom jag & pappa).
Har både hemsida & blogg (uppdaterar dock väldigt väldigt sällan) men lägg gärna till mig som vän på bdb, heter Gretaaaaa. =)

mystikman
0

Hejsan.

Jag heter Anneli och jag är snart 17 år, dvs. jag är född 1993.
Jag läser naturvetenskap-djurkunskap på Spånga Gymnasium. Jag tycker som sagt om djur, och mina favoriter är häst & kanin. Jag tycker också väldigt mycket om musik. Inom musiken gillar jag det mesta, utom dålig musik. Men indierock/rock är nog favorit genrerna.
På min fritid är jag mest hemma med kaninerna och skolböckerna, men jag är med i scouterna och så rider jag även 2 ggr i veckan, varav 1 gång är på min medryttarhäst Annie.

För tillfället har jag 3 kaniner, men jag och en kompis planerar på Att ta en kull på en av vb för ett skolprojekt.
Vinter - vitblåögd, född 2009-10-02.
Viola - vitblåögd, född 2009-10-02.
Vilma - blå manteltecknad, född 2005-01-31.

Alla kaniner är jättesnälla och bäst ;)

Jag har haft kanin sedan jag var 8 år, och kommer nog hålla på ett tag till. Hihi ^^

Min bloggaddress är lolland.blogg.se, men den är inte mycket att hurra för. Det är inte bilden jag bifogar med heller, men jag fastnar inte på bild ;s

alwiz
0

Hejhej alla här på kif ^^<3

Jag heter då Alva :) är 12, snart 13 år och bor i norrland, pite.
Jag är en glad, snäll, inte blyg, och lite flummig tjej men med starka åsikter.
Har såklart ett stort kaninintresse och har haft kaniner i 5 år. Tävlar Kaninhoppning för Norrbottens Kaninhoppare (BDKH) med min hoppkorsning Pilot.
Just nu har jag faktiskt bara en kanin -Sävast Lanjelin, Pilot- men jag har självklart planer på att skaffa fler.
Mina största intressen är kaniner, Kaninhoppning och hästar. Jag tycker också om att fota, och så är det ju såklart jättekul att sitta här inne på kif och snacka med andra kaninälskare ^^,

Nu vet jag inte om jag har så mycket mer att säga om mej, men om någon undrar något så kan ni skicka PM ;)

Hittade ingen bra bild på mej så det fär bli en flummblid på mej och snyggispilot ^^,<3

SaraDerek
0

hhahaha grymt sexig pilot var i glasögon (;

pigelina
0

#38 Vattenpipa(Y)Oskyldig

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Fralice
0

Jaha nu ska ni få veta lite om Fralice då!

Även kallad Alice höhö,har ni förstått de? ;)

Född 95-05-08,så 15 nästa vecka! :)

Jag är energisk och intresserar mig i hälsa och basket, vänner och djur. Älskar även att dansa!

Djuren som bor här är Robert,på bilden,1 år samma dag som jag fyller år,Pierre, 2½år gerbil och Jack 1½ gamal gerbil. Har även fiskar som jag inte sysslar med menmen de finns ju! ;)

Robert är en lejonhuvad dvärgvädur och visst är han charmig! :)

Kristall
0

Jag heter Sanna och är 15 (fyller 16) år gammal. Är finlandssvensk och bor på Kimitoön i södra Finland.

Kaniner har jag/min familj haft sedan år 2000, då vi skaffade våra första blandraskaniner. Sen dess har jag haft en del olika kaniner, och har just nu en dvärgvädur (Olipa Kerran Tasha "Saga") och en vädurkorsning (Tingeling).

Utöver kaninerna har jag även två marsvin, två möss och två katter, samt en sköthäst. Hos min pappa bor det även höns, getter och hundar, som jag hjälper till att sköta när jag är där. Så man kan lugnt säga att jag är djurintresserad! :)

Förutom djuren är jag även intresserad av fotografering, bildhantering, datorer, skytte, musik, pyssel och handarbete.

Går ut nian om drygt en månad (SKÖNT!) och ska förhoppningsvis börja studera till djurskötare i höst.

*Host* dålig bild på ful människa Oskyldig *host*

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[aammE]
0

Emma heter jag, 16 år gammal (född 1993-06-22) och bor i den norra delen av Sverige, närmare bestämt i Luleå. Där bor jag med min sambo och våra tre vuxna kaniner, två katter och några akvarier. Vi föder bl.a. upp guppys, platys, kampfiskar (är på G), corydoras(är på G), äppelsnäckor (snart, våra är lite för små fortfarande)… Och kaniner såklart!

Till sommaren så kommer jag förhoppningsvis kunna köpa en fin blå otter hermelinhona som skall sätta grund för min framtida Avel. Jag hoppas även på att kunna börja hoppa med Algot och Alice i sommar och kanske ta en hoppkull mellan dem senare.

Jag har faktiskt inte haft kanin så länge, skaffade min första kanin, Algot, för snart ett år sedan men har varit intresserad av kaniner mycket längre än så. Har bland annat haft en hermelinhona på foder ett tag och skött om kaniner i stallet men aldrig fått skaffa någon egen tidigare.

Och utöver det så läser jag på hundskötarlinjen (utökat prog.) på gymnasiet med målet att förhoppningsvis kunna läsa djurvård senare och ev. mer etologi än jag redan läser nu.

På bilden är det jag och min älskade dvärgvädur Alice <3

emms
0

Jag heter Emma, född 94 så fyller alltså 16 i November. Går i nian och börjar ettan efter sommaren vilket ska bli jättekul.

Har sökt i en liten by/förort eller vad fasen man ska kalla det som heter Tvååker någon mil utanför Varberg. :) Just nu bor jag med min pappa och hans familj i Växjö, hatar växjö och längtar tills jag flyttar här ifrån. Mamma bor då i Tvååker och där har hon bott i ungefär ett år. Har varit och hälsat på och det är en riktigt mysig liten håla ;D

Här i Växjö bor jag, min helbror Erik, min pappas sambos barn Bea, pappa och pappas sambo Tina. Vi har också sötvattensfiskar och saltvattensfiskar. Vi bor i ett hus med en ganska liten trädgård. Men jag får plats med mina 2 kaniner Muffin och Nessie. Muffin är 2 år gammal och Nessie är 1 år. Muffin är en dvärgvädur fuchs och Nessie är lejonhuvad dvv/teddyvädur. Mamman var teddy och pappan lejon, Nessie har lejonpäls.

Mina intressen är kaniner (såklart), kompisar, datorn, shoppa, festa och fota :D ÄLSKAR att gå på bio och gör det minst 3 gånger per månad. Vet inte vad jag tycker är så kul med att gå på bio men jag gillar det verkligen. :)

Jag är ganska blyg när jag först träffar en person men efter ett tag blir jag helt öppen om det mesta och är vldigt avslappnad i mina kompisars närvaro. Litar nästan för mycket på folk. Litar på nästan alla jag känner och det kanske inte är en så bra egenskap ibland. Jag har bra humor enligt mig själv och skrattar åt mina egna skämt hela tiden xD Kan sitta och tänka på något för mig själv och bara börja skratta xD

Efter nian ska jag förhoppningsvis börja på Munkagårdsgymnasiet i Tvååker, har sökt till linjen djur&turism som verkar vara en riktigt bra linje och en riktigt bra skola! Tror att jag kommer att trivas. Har alltid bott i stan men har alltid velat bo på landet. Så snart så! :D

Bilden är extremt seriös men det var den ända jag kunde få tag på på denna datorn. Min kompis har tagit den men jag får använda den (A) Har inte glasögon egentligen, dem är fejk. Min Avatar är en annan mer seriös bild

Emma

Lattjo
0

Jag heter då Evelina och är född 94-10-15 är alltså 15 (blir 16 i höst). Jag går sista året i nian och i höst så blir det gymnasium:D

Jag bor i Motala som ligger i Östergötland. På fritiden så rider jag och håller på med mina djur:P Här hemma så finns det 7 djur 3 katter Pelle.Toulouss och Dutchess alla är "bondkatter". Sedan har vi 2 marsvin Sture och Nils raser är osäkert då de är från djuraffär men Sture är nog en Sheltie och Nils en virvel. Sist men inte minns så har vi kaninerna Lattjo och Lajban. Lattjo är 4 (snart 5) han är en hermelin fuchs i färgen vilt isabella manteltecknad (tror jag?)Sedan har vi Lajban ålder okänd troligtvis en leonhuvaddvärgvädur Lajban är gul svart japantecknad.

detta var den enda bild på datorn på mig och kan för tillfället inte lägga in någon ny:S

[Nalle-]
0

#32, Haha, då kommer vi kanske gå i samma klass! :)

pwestermark
0

Hej.

jag heter Petra o är 28år.

Bor i Värmland.

Med min familj som består av min man o våra 3 bar.

som blir 7år nu i maj,5år nu i maj o så den yngsta på 2½år.

Jag är helt ny på denna sida ,har väl varit här i en vecka kanske..

Sen vi fick ta över min systers kanin,hennes 11åriga son ville så gärna ha en kanin.

så efter ett halårs tjatande så fick han en, o sen så tröttnade han på den.

Så vi fick ta över kaninen med bur o allt:-)

Vi vet inte så mycket om våran kanin,men den är väl ca: 3år.

O jag vet väl inte riktigt heller om det är en pojke eller tjej.

Känns rätt tråkigt o inte veta något om den.

Men kaninen är hel go,så lugn o fin.

o våran 2½åring får klappa henne så mycket han vill o hon kommer fram till luckan när vi kommer o vill gosa:-)

Hon hade aldrig gått i sele eller varit ute när vi tog över henne

men nu försöker vi ha henne ute varje dag..

O sen vi tog över henne så har hon blivit väldigt pigg ute.

MIn syster som hade henne förut tyckte att hon var tjock o inte röde sig något.

Fick "putta" för att hon skulle röra sig..

Men det behöver inte hos oss.

Vi ska nu göra buren lite större med hjälp av kompostgaller o så,

alternativt ta ut kompostgallret så hon får vara ute på våran stora tomt.

Jag skulle vilja ha en liten dvärgkanin eller en dvärgvädur eller så.

Men frågan är då om man kan ha dem ihop eller om de måste ha eget.

Så man har en kanin från "början" också.Men vi får se lite hur intresset är i familjen..kanske är det bara vi förädlrar som vill ha fler:-)

teddybaby
0

Hej! Jag är en kvinna i 20-25 års ålder som bor i Sörmland, pluggar på högskolan och har ett omfattande intresse för kaniner och  hamstrar! Skrattande Jag ägnar väldigt mycket tid åt mina djur, och det har resulterat i att jag har fått en väldigt social kanin. Vi brukar sitta i det höga gräset på backen utanför där jag bor och bara vara. I juni flyttar jag ihop med min pojkvän och då kommer mina djur att få mycket mer yta att röra sig på! Min kanin Baby ska dessutom få en egen liten plats för sina koppel/selar etc. i vår klädkammare. Jag kan väl tillägga att jag ägnar en del tid åt kreativa hobbys och jag pysslar gärna ihop något åt mina djur. Flört

[Djurlinnea]
0

Då var det väll min tur då! :) Jag heter Linnéa Bergman och är 11 år :) Jag är född 1998-12-28 så blir 12 i vinter :) Jag är en väldigt stor djurälskare och gör allt för att få tid över till mina djur :)

Jag har 5 djur här hemma och utav dom äger jag 3 st :) 1 hund,1 kanin och 1 gerbil :) Sen är jag fodervärd åt 2 andra gerbiler…Som jag tänker lämna tillbaka till uppfödaren nu i sommar då jag ska ta en unge från en kull som är beräknad att komma omkring den 4/6 :)

Kaninen heter Betty Boop och är teddylejon som kommer fälla av till lejon då halva hennes stam är lejon och halva teddy…Lite tråkigt att hon kommer fälla älskar att hålla på och kamma och borsta och sånt ;)

Hunden heter Sigge och min gerbil heter Tinki Winki och fodergerbilerna Discostick och Pokerface.Skriver inget info om dom då det blir lite OT att blanda in andra djur än kaniner :)

På fritiden så spelar jag fotboll 2-4 ggr i veckan under sommaren och på vintern är det basket som gäller :) Annars så är jag med kompisar,sjunger,spelar elbas och är med mina djur såklart :)

Tycker det var en rolig tråd att läsa :) nu så vet man ju mer om alla medlemar som skrivit :)

bunnyheart
0

Jag heter Johanna. Jag har alltid haft ett stort intresse för djur, när jag var ca 2,5-3 år red jag för första gången, vi har bara 50 meter till närmaste stall så det kanske inte är så konstigt Tungan ute.

Sen hade vi hund när jag föddes som sedan dog av cancer (rip <3), sedan köpte vi en ny hund som heter masimba och är 4 år gammal :)

Vi har också haft höns några gånger, jag har också haft en egen höna vid namn Astrid :)

Sen har vi haft marsvin och kanin i innan också.

Nu har jag Maja Kajsa, sen min hund Masimba, sen min foderhäst Midnigt :)

Mina intressen förutom djur är: rida, fotografera, rita/måla, vara på kif :P o.s.v

Jag bor i skåne och fyller år den 3 augusti :)

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

zezagena
0

Hej, det är jag som är zezagena =)

47-åring, sjuksyrra till yrket, mamma o kaninägare till vardags.. Haft djur i hela mitt liv, utan djur inget liv tycker jag, mår så gott av kaniner, älskar de små..

Just nu ett kaningäng o även ungar, endast enstaka kull om/året. Bor i hus utanför Sthlm, två tonåringar o en mindre skoltjej som älskar pyssla med tussarna

Håller faktiskt på att fixa en enkel hemsida men ej utlagd ännu..

Trol krusbodatorpskaniner

LucyLove
0

Hej! Jag heter Emelie, född 1997 den 9 oktober.
Jaa… det betyder att jag ska fylla 13 snart (tyyp snart iaf) ;)
Jag har 4 kaniner, eller 6 men det är 2 stycken ungar som vi ska sälja ^^
Kaninerna har jättefina personligheter och är så söta såå :D
När jag nämner det fullständiga namnen använder jag mig av **Kristallklara
**framför för att göra det lite mer i uppfödarstil, men jag är ingen uppfödare fast jag haft 2 kullar. Såå, här kommer namnen ;)

Kristallklara's Lucy - Svart, hona. Hermelin/Dvärgkanin. Jättefiin :)
Kristallklara's Favvis - Gul/Svart Japantecknad, hane. Hermelin/Dvärgkanin/Gotlandskanin. Tamaste kaninen vi har!! :D
Kristallklara's Bella - Färg? Hona. Dvv. Så gulliig ;D
Kristallklara's Tintin - Japantecknad, hane. Dvv. Som en liten gosig nalle :)

Ehm… Jaa, intressen? Jag älskar djur! Så dom vill jag alltid vara nära och liksom ha kontroll över. Dvs när någon passar dom är jag alltid orolig att dom smiter eller kanske t.o.m blir tagen av något djur!
Det har hänt en gång att 2 kaniner rymde när det var några som skulle passa dom när vi var i Thailand. Vi hittade bara en kanin, hur mkt vi letade efter den andra (satte upp lappar, la lappar i brevlådor, gick rundor överallt!) och det var en ganska stor tragedi för mejj :(
Ja… åter till intressen! :) Jag älskar att vara med familjen och åka på roliga utflykter till roliga ställen. Tivolin är oxå ett av det bästa jag vet. Jag älskar när tivolin och nöjesfält kommer till vårat område :D
Jag menar, vem älskar inte Gröna Lund?? :D Me <3  Grönan ;D
Vi har en husbil som vi brukar åka ut med vissa helger och ca 3 veckor på sommarlovet :) Då har vi ofta med oss kaninerna ^^ Och ibland åker vi
till Gotland då min morfar är uppväxt där och mormor och morfar har landställe där ;') Jag rider oxå! :D Jag har ridit i ca 4  år. Det är jätteroligt :) Men jag har ingen egen häst och det suger! Me Want a Own Horse!! xD Hehe, om det e intressant rider jag på tisdagar 16.30 ;)
Haha, kul att veta va? ;O
Jaa… Jag älskar att resa. Med husbilen och med flygplan ;) Har åkt till Thailand fyra ggr och det har varit väldigt skönt och mysigt där :D Sen har jag vart i närmare land såsom Danmark och Tyskland.
Nu har jag skrivit lagom mkt :) Haha, jaa…
Då får ni ha en bra förmiddag/eftermiddag/kväll/natt xD
Haha ^^ Juste! Jag har en hemsida som ni måste besöka!!
Eller ingen hemsida, men en blogg! ;D Inte om kaninerna, eller jo… Dom ploppar upp då och då men mest om mejj, mitt liv och min familj och mina kompisar ;P Såå… här komemr webbadressen :)

www.emeliieii.blogg.se

Besök och kommentera mkt!! xD Jag blir skitglad av mkt besök och kommentarer efterosm att jag bara får besök av kompisar, inga andra ;O

Bye Bajs!

Klicka här! Eller här! Eller kanske här!Klicka här om du vill!Klicka här om du vågar! Du vågar inte klicka här! Och speciellt inte här!! Nehä, klicka inte här då! Joo, klicka här! Klicka hääääääär!